Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 nov 2019 09:07

Artez28 schreef:
13 nov 2019 20:05
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oppaken ?
Lees even de laatste pagina's van dit topic, dan weet je alles. Is e dan nog iets onduidelijk, dan horen we het wel ;)

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 19 nov 2019 15:21

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... oekerrente

Laten we nu hopen dat de AFM hier gelijk werk van gaat maken na 1 januari 2020

heb je een probleem met Ferratum, meldt je dan aan op onze site: Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 19 nov 2019 19:42

Geen idee wat die nieuwe wetgeving nu bewerkstelligt. De rechter verscheurde die contracten van buitenlandse flitskrediet aanbieders al.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 19 nov 2019 20:08

sacredfour schreef:
19 nov 2019 15:21
https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... oekerrente

Laten we nu hopen dat de AFM hier gelijk werk van gaat maken na 1 januari 2020

heb je een probleem met Ferratum, meldt je dan aan op onze site: Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.
Zal vast niet met terugwerkende kracht gaan.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 19 nov 2019 20:50

16again schreef:
19 nov 2019 19:42
Geen idee wat die nieuwe wetgeving nu bewerkstelligt. De rechter verscheurde die contracten van buitenlandse flitskrediet aanbieders al.
Als dat zo is, heb ik mazzel en vele pech die wel betaalden?
Net gebeld, moet voor Donderdag 21 betaald hebben, anders starten ze een rechtszaak.

Vraag ik datum zitting, nee, eerst betalen, maar dan loop ik die zitting mis!
Als ze niet eens goed luisteren, dan maar scheidsrechter fluitje gebruiken, en toen hoorde ik van de dame *** en zo...
Ja, daar maakt Radar altijd *** van.

Had 11 maanden niets gehoord, bellen ze zomaar..... en ik maar wachten op die beloofde en gegarandeerde zitting bij rechtbank.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 20 nov 2019 10:43

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 54568.html

Dit is de wet die januari 2020 in werking zal treden.
Ik ben benieuwd of Ferratum in 2020 Nederland zal verlaten of dat ze toch een rechtszaak met de AFM gaan afwachten.
Hoe dan ook dit is goed nieuws!

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 20 nov 2019 11:08

sacredfour schreef:
20 nov 2019 10:43
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 54568.html

Dit is de wet die januari 2020 in werking zal treden.
Ik ben benieuwd of Ferratum in 2020 Nederland zal verlaten of dat ze toch een rechtszaak met de AFM gaan afwachten.
Hoe dan ook dit is goed nieuws!
Aan de ene kant inderdaad goed nieuws, aan de andere kant, waar gaat deze groep mensen hun geld nu vandaan halen. Ik hoop dat ze ook daar goed over nagedacht hebben zodat deze mensen niet terug gaan vallen op criminaliteit of gaan lenen van criminelen die wat minder aardig zijn wanneer je niet terugbetaald dan een bedrijf als Ferratum.

Vergis je immers niet, een bedrijf als Ferratum is hier actief omdat er vraag is naar de producten die ze aanbieden. Als er geen vraag geweest zou zijn zouden ze hier ook nooit actief geweest zijn. Deze groep mensen gaat niet ineens geen geld meer nodig hebben wanneer het bedrijf waarvan ze lenen er niet meer is.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 nov 2019 11:28

@cro maar die mensen kunnen blijven lenen toch? Weliswaar tegen fikse rente van 14 procent. Maar wel zonder die "criminele" garantstellingen.
Is toch een vooruitgang.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 20 nov 2019 11:59

Cro schreef:
20 nov 2019 11:08
Aan de ene kant inderdaad goed nieuws, aan de andere kant, waar gaat deze groep mensen hun geld nu vandaan halen. Ik hoop dat ze ook daar goed over nagedacht hebben zodat deze mensen niet terug gaan vallen op criminaliteit of gaan lenen van criminelen die wat minder aardig zijn wanneer je niet terugbetaald dan een bedrijf als Ferratum.
Nu redeneer je alsof die flitskredieten een maatrschappelijk probleem oplossen. De waarheid is anders. Door flitskredieten met torenhoge rente/kosten komt de doelgroep alleen maar verder in de problemen

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 20 nov 2019 12:44

Kees2850 schreef:
20 nov 2019 11:28
@cro maar die mensen kunnen blijven lenen toch? Weliswaar tegen fikse rente van 14 procent. Maar wel zonder die "criminele" garantstellingen.
Is toch een vooruitgang.
Nee, dat kunnen ze waarschijnlijk niet, ik verwacht dat vanwege het enorme risico niemand deze groep mensen leningen zal geven tegen "slechts" 14% rente, veel te groot risico tegen veel te weinig opbrengsten.
16again schreef:
20 nov 2019 11:59
Cro schreef:
20 nov 2019 11:08
Nu redeneer je alsof die flitskredieten een maatrschappelijk probleem oplossen. De waarheid is anders. Door flitskredieten met torenhoge rente/kosten komt de doelgroep alleen maar verder in de problemen
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat deze groep mensen schijnbaar behoefte heeft aan de mogelijkheid tot het lenen van geld. Hadden ze deze behoefte niet dan zouden dit soort bedrijven immers niet bestaan. En hoewel ik ook geen fan ben van dit soort kredieten zal wel bekeken moeten worden hoe dit nu opgelost moet gaan worden. Je wil immers niet dat deze mensen moeten gaan stelen of gaan lenen bij bijvoorbeeld criminelen of massaal op de pof gaan kopen en dan maar zien waar het schip strand.

Dat die mensen verder in de problemen komen door flitskredieten zal in veel gevallen kloppen, maar dat komen ze ook als ze op andere, minder legale, methoden alsnog aan geld gaan proberen te komen.

Je gaat dit probleem niet oplossen door de mogelijkheden om geld te lenen in te dammen, je moet er voor zorgen dat de behoefte voor deze mensen om geld te lenen wordt weggenomen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 nov 2019 12:54

@cro het is een illusie te denken dat je mensen die schulden maken, verslaafd zijn en noem maar op waardoor ze in de problemen komen allemaal kunt helpen.

Artez28

Ongelezen bericht door Artez28 » 20 nov 2019 22:42

Vandaag heb ik dit mail ontvangen maar moet nog negeren.
Hoe kan ik dit het beste oppakken?
Garantsteller wil ik niet niet betalen, kan ik hiervoor mijn rechtsbijstand inschakelen ?

Tot ons wendde zich Global Finance Guarantee Management OU gevestigd te Tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vordering. U heeft in het verleden een geldlening aangevraagd bij Ferratum (Pluslening). Aangezien is gebleken dat u in verzuim bent met het terugbetalen van de verstrekte lening aan de geldverstrekker, heeft onze opdrachtgever Global Finance Guarantee Management OU onmiddellijk het verschuldigde bedrag aan de geldverstrekker betaald. Ten gevolge van die betaling heeft onze opdrachtgever een vordering op u.

Nu de betalingstermijn is verstreken, bent u in verzuim en is het gehele bedrag opeisbaar geworden. Cliënte stelt u hierbij nog éénmaal in de gelegenheid om de vordering zonder incassokosten te voldoen. Op dit moment bent u een bedrag ad. € 2.133,89 verschuldigd. U moet dit bedrag binnen vijftien dagen betalen, waarbij de termijn aanvangt vanaf het moment dat dit schrijven bij u is bezorgd. U kunt betalen door storting of overboeking op ABN AMRO rekeningnummer NL11ABNA0813046408 t.n.v. Trust and Law te Bleiswijk onder vermelding van uw dossiernummer ............. U kunt ook betalen via iDEAL.

Voor meer informatie over deze vordering kunt u zich wenden tot:

Trust and Law Incassoservices B.V.
Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
Tel: 085-273 71 81
e-mail: [email protected]

Indien de termijn van vijftien dagen is verstreken, met inachtneming dat deze termijn aanvangt vanaf het moment dat dit schrijven bij u is bezorgd, bent u naast voornoemde facturen buitengerechtelijke incassokosten, alsmede de daarover berekende BTW verschuldigd.

De incassokosten zullen € 387,30 bedragen. Ik ga ervan uit dat u het niet zover zal laten komen.

Mocht uw betaling deze brief hebben gekruist, dan kunt u dit schrijven uiteraard als niet-verzonden beschouwen en hoeft u de incassokosten niet te betalen. Is dat niet het geval, vertrouw ik erop dat u zorg zult dragen voor tijdige betaling.

Hoogachtend,

Trust and Law Incassoservices B.V.

Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
085-2737181
[email protected]
KvK nr: 56180470

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 nov 2019 22:55

Ook voor jou:
Moneyman schreef:
15 nov 2019 09:07
Artez28 schreef:
13 nov 2019 20:05
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oppaken ?
Lees even de laatste pagina's van dit topic, dan weet je alles. Is e dan nog iets onduidelijk, dan horen we het wel ;)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 20 nov 2019 23:42

Ga dit geld maar lenen bij Ferratum?
Moeder en dochter firma!

Mensen die deze vraag stellen kunnen zelden binnen deze periode betalen, kans nihil.
Door het geven van garantie, ik vermoed dat er weinig waarde te halen valt en de kosten hoger zijn dan de opbrengst.

Als je garant wilde staan loop je risico, en je wist wie bij Ferratum meestal geld vragen!
Jammer maar helaas.... volgens Nederlands recht is een Garantstelling alleen toegestaan als de totale kosten onder de 14% bleven en daar was geen sprake van.

Dit valt dus buiten de Nederlandse regels en je hoeft daarom ook niet hieraan te voldoen krijg ik de indruk.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 nov 2019 23:48

Tja, u blijft die onzin hier maar verkondigen.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 21 nov 2019 08:00

Artez28 schreef:
20 nov 2019 22:42
…. Op dit moment bent u een bedrag ad. € 2.133,89 verschuldigd….
Benieuwd hoe dat bedrag is opgebouwd.
In principe kun je gewoon de overeenkomst(en) nietig verklaren, en ben je alleen de hoofdsom verschuldigd. Dat is het geleende bedrag.
(minus alles wat je al een keer hebt terug betaald)

Ik verwacht een rond bedrag, dat een stuk lager ligt.
€ 2.133,89 wekt bij mij de indruk dat rente + garantkosten al opgenomen zijn in dat bedrag.
En de inhoud van de T&L bericht suggereert dat men je nog steeds aan de overeenkomst wil houden, omdat die overeenkomst voor de rechter sneuvelt is dit mogelijk bluf.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 21 nov 2019 08:19

@Artez28 of nietig verklaring sturen of gewoon negeren. En volg advies van @moneyman om laatste pagina's te lezen van dit onderwerp of neem contact op met @sacred four.
Het is allemaal bluf van T&L.
Meldt hun bericht ook aan ACM.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 21 nov 2019 11:04

Het is in Nederland toegestaan een lening + bijkomende kosten van maximaal 14% per jaar aan te bieden.

Omdat Ferratum hier duidelijk ietsje boven zit is het ongeldig, hoeveel meer doet er niet toe.
Daarom is de Claim van T&L hier of vanuit welk land dan ook niet geldig.

Je loopt het risico alleen het geleende terug te moeten betalen, maar eventuele gemaakte kosten om dit proces te voeren
moeten ze wegens niet toegestane claim vergoeden.
Wacht rustig op de rechtszaak, ik heb meerdere keren een datum gevraagd en dit duurde al meerdere jaren.

De verliezer betaald en ik heb bij een zaak dan al zoveel kosten dat er zeer weinig voor hun zal overblijven!
Advocaten mogen hoge tarieven vragen en een negatief bedrag waarbij de verliezer (Ferratum?) moet betalen is niet uit te sluiten!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 nov 2019 11:21

Komkommertijd schreef:
21 nov 2019 11:04
De verliezer betaald en ik heb bij een zaak dan al zoveel kosten dat er zeer weinig voor hun zal overblijven! Advocaten mogen hoge tarieven vragen en een negatief bedrag waarbij de verliezer (Ferratum?) moet betalen is niet uit te sluiten!
Kap nou eens met adviseren op zaken waar je geen verstand van hebt. Je praat onzin.

De mensen hier hebben al een financieel probleem, jouw onwaarheden en slechte adviezen helpen heb slechts nog verder het moeras in.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 21 nov 2019 11:40

Als je financiële diensten vanuit een niet gratis kantoor in Zoetermeer aanbied.....

Ze hebben 99,9% klanten die nergens welkom zijn en dat heeft een reden.
Of daar iets te halen valt is maar de vraag.

Ze bieden op een NL website met NL logo geld aan alsof het een NL krediet firma is.
Met de 13,99% lijken ze aan onze wet te voldoen, mits de garantie gratis was geweest.

Ik garandeer niets, maar er is een kans dat als ze eindelijk eens een zaak beginnen is verlies niet uit te sluiten!
Ze beloven binnenkort maar ik wacht hier al meerdere jaren op!

Behalve een rechter kan niemand een uitspraak doen, en dan is zelfs hoger beroep nooit uitgesloten.
Deze zaak is misleiding en suggestie gewekt van Nederlandse firma en vele Hoofdkantoren.

Maar een Hoofdkantoor elders is nog geen recht volgens dat land.
De Argenta die hier Hypotheken, sparen en betaalrekening ooit gaf is geen recht van België maar Nederlands recht afgesloten!

Ik heb opgeslagen een Hoofdkantoor in London maar geen enkele tekst van Engelse rechten!

Maar betaal binnen enkele dagen, anders... en die afspraak is meerdere keren geschonden, ik zou binnen enkele weken een Deurwaarder krijgen en die nog nooit gezien!

Dat vele na dreigen wel betalen en voor hun winstgevend is betekende niets.
Ik vermoed dat er nog nauwelijks nieuwe klanten komen en de huidige binnen halen, vaak gaan andere zoals de
Belastingdienst en Banken voor, en daarna aansluiten bij overige schuldeisers!

Ze mogen dus gewoon als schuldeiser achter aansluiten en vaak is dan een redelijk lange rij!

Plaats reactie