Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Richard van Malen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 15:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Richard van Malen »

Ik lees op een review site van Trustpilot dat Ferratum door saldodipje.nl is overgenomen. Degene die nu nog een minilening aan willen vragen kunnen geen gebruik meer maken van een dure garantsteller die ze voorheen aanboden. Dat is in ieder geval positief. 👍🏻

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De dochteronderneming Saldo Dipje is zo aan het zien alleen 13,99% en je moet dan wel over enkele weken dat geld hebben!

Inderdaad geen garant meer te zien maar als je 1 dag te laat bent zullen ze zeker met hoge kosten komen.
En ik zie niet of het een bedrijf volgens de Nederlandse wet is en je ook een BKR melding kreeg.
Minder slecht, maar om het nu een complimentje te geven gaat mijn te ver!

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Op saldodipje.nl zie ik eerst cookie voorwaarden, daar staat:
Ferratum en zijn partners maken gebruik van technologieën zoals cookies op onze website om tekst en advertenties te .....
Rondklikken op site leert:
Na de aanvraag dien ik een een persoonlijke garantsteller te kiezen, waarom?

Hoe werkt de persoonlijke garantiestelling?
Stap 1: U dient uw eigen aanvraaggegevens in te vullen.
Stap 2: Na goedkeuring en uitbetaling van uw lening, dient u de gegevens in te vullen van de persoon die garant staat voor het door u geleende bedrag.....
Stap 3: De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs.....
Dit zal dus niet storm lopen denk ik.

Ofschoon de rente passend is binnen de wetgeving, is krediet buiten het BKR om dat natuurlijk niet

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Juist dat krediet buiten het BKR trekt vliegen aan als str....

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs, alsmede een kopie van een bankafschrift en een salarisstrook, en gaat akkoord met de voorwaarden van de garantiestelling. De garantiesteller verstrekt ons ook de benodigde informatie over zijn identiteit, financiële positie, inclusief over vaste inkomsten en uitgaven. De eventuele echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner van de garantiesteller dient de garantiestelling ter goedkeuring te ondertekenen.

Stap 4: De persoonlijke garantiesteller moet tevens voldoen aan de volgende voorwaarden en dit moet (aantoonbaar) blijken uit de aangeleverde documenten:

De garantiesteller is ten minste 25 jaar oud en is woonachtig in Europa.
Het maandelijkse termijnbedrag van de lening is niet hoger dan 40% van het verschil tussen vaste inkomsten en vaste uitgaven.

ALs ik dit zo lees deze voorwaarden, is ferratum nu eigenlijk wel weg van Nederlandse markt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees bij Saldo Dipje, MIni lening dus niets maandelijkse termijn en €1500 voor 6 weken!

Ook maak je als wanbetaler bepaald geen vrienden die nu mede verantwoordelijk worden voor jou lening die vrij duur is.
Welke gek gaat nu voor jou garant staan of bieden ze later alsnog hun eigen dure firma aan?

Zelf zou ik aan betrouwbare mensen graag tegen 13,99% geld uitlenen geheel buiten Ferratum om!
Maar omdat zonder BKR die hier toch echt wettelijk verplicht is dit zelden of nooit doen.

Ferratum probeerde het verdien model aan te passen maar zonder BKR nog steeds niet legaal.
Wel familie en vrienden kwijt raken!

Verder boven 25 jaren, mijn zoon heeft voldoende saldo dus geen enkel probleem mag dat niet?
En inkomen, als ik Nihil heb maar voldoende beleggingen word dat erg kleine mini lening! 40% van maandelijkse inkomen is wel erg weinig lenen.... dus broodje Aap voorwaarden die niemand rond kan krijgen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 jan 2020 09:06
Moneyman schreef:
03 jan 2020 08:24
16again schreef:
01 jan 2020 16:53
Echte wanbetalers kun je incassokosten opleggen. Het geeft te denken dat dit niet lukt zolang bestaande contract niet vernietigd is.
Ook dit is geen juiste weergave van de realiteit. Er is geen sprake van "niet lukken", maar van "niet doen". Een cruciaal verschil. Want jij weet net zo goed als ik dat een vordering op basis van verontschuldigde betaling gewoon toegewezen wordt - inclusief bijbehorende kosten, als daar op de juiste wijze aanspraak op is gemaakt.
Zolang geen der partijen vernietiging van het contract inroept, is er nog geen sprake van onverschuldigde betaling, en dus valt er nog niets te vorderen op grond van onverschuldigde betaling.
:roll: Er zijn slechts twee situaties:
- het contract is nog niet vernietigd. Dan de schuldenaar nog steeds gehouden zijn deel na te komen en is men - als men dat niet doet- nog immer wanbetaler (en kunnen er dus gewoon kosten gevorderd worden);
- het contract is al vernietigd. Dan is de schuldenaar nog steeds gehouden het onverschuldigd betaalde terug te betalen en is men - als men dat niet doet- nog immer wanbetaler (en kunnen er dus gewoon kosten gevorderd worden).

Je kunt er omheen blijven praten, maar dat maakt de werkelijkheid niet anders.
16again schreef:
03 jan 2020 09:06
En dat is precies de situatie waar het hier om gaat . Uit mijn hoofd Youss geeft aan: Ik wil de hoofdsom als onverschuldigde betaling terug storten, zodra jullie het contract vernietigen.

De juiste volgorde:
-Ferratum vernietigt contract
-Ferratum vordert hoofdsom als onverschuldigde betaling
-Indien Youss dan in verzuim blijft , komen incassokosten om de hoek kijken
Dat is niet "de juiste volgorde", dat is één van de mogelijke volgorden. Jezelf afhankelijk maken van keuzes van een ander, waarvan je weet dat zij die niet gaan maken, ontslaat je niet van je eigen verplichtingen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik vind de volgorde van de procedure best opvallend:
Na de aanvraag dien ik een een persoonlijke garantsteller te kiezen, waarom?

Hoe werkt de persoonlijke garantiestelling?
Stap 1: U dient uw eigen aanvraaggegevens in te vullen.
Stap 2: Na goedkeuring en uitbetaling van uw lening, dient u de gegevens in te vullen van de persoon die garant staat voor het door u geleende bedrag.....
Stap 3: De persoonlijke garantiesteller verstuurt per email een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs.....
Ze betalen dus eerst uit, en komen dan pas toe aan de vraag rondom garantstelling??

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

betekend dit nu dat Ferratum alleen nog maar leningen verstrekt met een persoonlijke garant?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
07 jan 2020 14:39
16again schreef:
03 jan 2020 09:06
En dat is precies de situatie waar het hier om gaat . Uit mijn hoofd Youss geeft aan: Ik wil de hoofdsom als onverschuldigde betaling terug storten, zodra jullie het contract vernietigen.

De juiste volgorde:
-Ferratum vernietigt contract
-Ferratum vordert hoofdsom als onverschuldigde betaling
-Indien Youss dan in verzuim blijft , komen incassokosten om de hoek kijken
Dat is niet "de juiste volgorde", dat is één van de mogelijke volgorden. Jezelf afhankelijk maken van keuzes van een ander, waarvan je weet dat zij die niet gaan maken, ontslaat je niet van je eigen verplichtingen.
Je zou je ook kunnen afvragen wat een verplichting waard is, als nakoming ervan niet kan worden afgedwongen.

Een andere volgorde is domweg betalen. Daar zal bij menigeen de schoen wringen, en heeft nadeel dat verdien model in stand blijft

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

sacredfour schreef:
09 jan 2020 14:06
betekend dit nu dat Ferratum alleen nog maar leningen verstrekt met een persoonlijke garant?
Die voorwaarden zijn van saldodipje, en zie ik niet staan op ferratum site

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

sacredfour schreef:
09 jan 2020 14:06
betekend dit nu dat Ferratum alleen nog maar leningen verstrekt met een persoonlijke garant?
Correct.

Alib1680
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2020 16:54

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Alib1680 »

Ik probeer sacredfour te bereiken hebben ze geen tel. Nummer?

Als je op de naam klikt kom er geen bericht. Type

Alvast bedankt wie me hierbij kan helpen.

Alib1680
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2020 16:54

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Alib1680 »

:D i k kom graag in contact. Heb ook de website bericht maar ontvang niks terug. Graag uitleg hoe ik berichten verstuur pm...
sacredfour schreef:
09 jan 2020 14:06
betekend dit nu dat Ferratum alleen nog maar leningen verstrekt met een persoonlijke garant?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 jan 2020 14:23
Je zou je ook kunnen afvragen wat een verplichting waard is, als nakoming ervan niet kan worden afgedwongen.
Als dat de moraal is, klopt mijn betiteling “wanbetaler” heel aardig.

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wie schrijft er dan dat de gedragingen van die bedrijven worden goedgekeurd?

U maakt gevolgtrekkingen die er helemaal niet zijn.

Dat u zo’n beschuldiging uit, vind ik eigenlijk schokkend.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
09 jan 2020 22:20
@moneyman je (ver) oordeelt over mensen die lenen tegen valse voorwaarden als wanbetaler maar waarom (ver) oordeel je dit soort bedrijven niet? (...) Dat jij en een aantal anderen dit goedkeuren vind ik eigenlijk wel schokkend.
Dan moet je echt eerst maar veel beter gaan lezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mensen die lenen tegen valse voorwaarden zijn pas wanbetalers als ze hun lening niet terug betalen. Dus niet elke lener voor wanbetaler uitmaken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
18 dec 2019 13:12
[...]Een bedrijf als Ferratum vind ik daarom net zo slecht als wanbetalers. En eigenlijk slechter - omdat er bij hen een concreet verdienmodel achter hangt over de rug van de andere partij. Dat zal bij een deel van de wanbetalers ook zo zijn, maar toch in veel mindere mate.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
09 jan 2020 14:25
sacredfour schreef:
09 jan 2020 14:06
betekend dit nu dat Ferratum alleen nog maar leningen verstrekt met een persoonlijke garant?
Die voorwaarden zijn van saldodipje, en zie ik niet staan op ferratum site
Ik zie nu ook dat Ferratum dit weldegelijk heeft aangepast.
Dit betekent natuurlijk dat er veel minder nieuwe leningen worden afgesloten, en er helemaal niet meer wordt verdiend aan garantkosten.
Oftewel, het oude verdienmodel is weg, en mensen die niet terug betaalden hebben nu hun zin (als dat tenminste de intentie was :) )

Maar dat houdt wel in , dat Ferratum makkelijker vervolgstappen kan zetten, om kwaadschiks de nog openstaande oude leningen te gaan innen.

Plaats reactie