Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan @secret de voorwaarden posten. Die is er nu mee geconfronteerd.

Djerry
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2020 17:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Djerry »

Goedendag ik heb een vraagje, ik leen al een behoorlijke tijd en heb denk ik wel bijna 1500/2000 euro aan garantsteller kosten betaald , heb nu een lening van 800 euro openstaan , maar ik lees nu dat die garantsteller kosten niet mogen ? Kan ik dat terug eisen of van mijn bestaande lening aftrekken als ik het goed snap? Kan iemand mij hier mee helpen misschien? Mvg djerry

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat is dit?
De laatste jaren lijken we wel reclame te maken voor mensen van ga hier makkelijker lenen!
Als je zonder BKR leende weet je dat dit link is, of je hebt vooraf nooit Google gebruikt.

Deze hierboven en vele nieuwe?

Maar ik weet 1 ding zeker, met de nieuwe regels heeft nu Ferratum zelf echt een Saldo Dipje gekregen met minder klanten!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@djerry

Lees het topic eens door.

Djerry
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2020 17:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Djerry »

Topic heb ik goed doorgelezen, kijk ik betaal altijd keurig wat ik geleend heb en de rente inclusief de garanteller , geen problemen mee, alleen werd doorverwezen naar deze topic, er schijnen hier wonderen te gebeuren 😘

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat hopen velen hier.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Vooralsnog hoopt Ferratum met de nieuwe site, dat het sprookje nog lang duurt.
Als Djerry zijn oude overeenkomsten nietig verklaart, is er recht op teruggave garantkosten. Heeft niets met wonderen te maken

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik heb de nieuwe voorwaarden gevonden vwb de "boete" bij het niet vinden van een garantsteller... de boete is rond de 25% van het geleende geld.

Het is van belang dat u zich ervan bewust bent dat het een voorwaarde is op grond van de
kredietovereenkomst dat er een persoonlijke garantiestelling is voor het krediet. U bent dus
verplicht om ervoor te zorgen dat een natuurlijke persoon zich (hoofdelijk) aansprakelijk stelt.
Deze persoon dient aan alle door ons gestelde voorwaarden te voldoen. Als er geen
garantiesteller is, handelt u in strijd met de kredietovereenkomst. Wij zullen u dan een boete
in rekening brengen wegens wanprestatie (omdat u nalatig bent in een verplichting op grond
van de kredietovereenkomst).
Zie link voor boetebedragen en bron

https://www.ferratum.nl/sites/ferratum. ... rantee.pdf

Djerry
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2020 17:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Djerry »

16again schreef:
16 jan 2020 18:54
Vooralsnog hoopt Ferratum met de nieuwe site, dat het sprookje nog lang duurt.
Als Djerry zijn oude overeenkomsten nietig verklaart, is er recht op teruggave garantkosten. Heeft niets met wonderen te maken
Als ik het goed begrijp, mail ik hun dat ik het nietig verklaar en dat ferratum bijvoorbeeld naar de rechter kan gaan als ze niet akkoord gaan, en dat ik bij mijn standpunt blijf, ivm met meer dan 14% rente wat niet mag ik nederland etc. en dat de betaalde garantsteller kosten van de overeenkomsten van het verleden in terugwerkende kracht van mijn huidige lening worden afgetrokken, en sluit ik hierbij onze samenwerking? kijk als ik het zo lees heb ik gewoon altijd teveel betaald en dat moet ook al is het achteraf gecompenseerd worden. Het geleende geld staat hier natuurlijk buiten van dat hoor je gewoon keurig af te betalen , maar dit is zeg maar wat je bedoeld? En moet ik dat dan naar ferratum mailen of ook naar pactum collections?

Djerry
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2020 17:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Djerry »

Ik heb het ff berekend ik heb totaal 942 euro aan garantsteller kosten betaald en ik heb op dit moment 800 euro openstaan voor een lening wat ik natuurlijk wel wil betalen maar ik moet dus aangeven dat die kosten ik daaraf getrokken wil hebben? Komt erop neer dat wij quote staan?

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Lady1234 schreef:
16 jan 2020 16:33
Maar je komt blijkbaar pas achter die boete als je een lening aangevraagd hebt, want er staat niets over op de site. Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden.
Dat klopt lening wordt uitbetaald en daarin de mail staat dan binnen veertien dagen geen Garansteller dan boete ..ze vragen dat niet bij aanvraag das heel doordacht gedaan dit

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Lady1234 schreef:
16 jan 2020 16:33
Maar je komt blijkbaar pas achter die boete als je een lening aangevraagd hebt, want er staat niets over op de site. Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden.
Klopt dat staat niet bij de aanvraag je kunt hier helemaal niets pas bij uitbetaling krijg je deze mail binnen veertien dagen persoonlijke garantsteller ...ik heb ze hierover gemaild omdat m’n geld er al stond ze zeiden zo werken we

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Cro schreef:
16 jan 2020 17:06
Ik vraag me vooral af hoe ze überhaupt zo'n boete willen gaan innen.

Verder zie ik er echter weinig over staan, kan iemand eens de voorwaarden posten van dit nieuwe systeem?
Let op: Mocht u binnen 14 dagen geen valide garantsteller kunnen vinden of u kunt de documenten niet op tijd toesturen, dan zal er 16 dagen na uitbetaling een boete in rekening worden gebracht. Deze boete is afhankelijk van het leenbedrag dat u heeft gekozen.

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Lady1234 schreef:
16 jan 2020 17:09
Innen? Ik denk op dezelfde manier als ze eerst de garantkosten inden.
Je krijgt over 16 dagen boete in ferratum account staat nu alleen nog het geleend bedrag je moet het dus voor de verval datum ook nog es betalen

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dit staat er blijkbaar voordat u op de akkoordverklaring knop moet klikken.

U heeft aangegeven dat u mogelijk een krediet wenst te sluiten. Het is belangrijk dat u zich bewust bent van de voorwaarden van het krediet en dat u deze begrijpt. Leest u daarom, voordat u het krediet sluit en voordat u deze verklaring tekent, zorgvuldig de precontractuele informatie (het ESIC), het concept kredietovereenkomst en deze verklaring

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Let op: Mocht u binnen 14 dagen geen valide garantsteller kunnen vinden of u kunt de documenten niet op tijd toesturen, dan zal er 16 dagen na uitbetaling een boete in rekening worden gebracht. Deze boete is afhankelijk van het leenbedrag dat u heeft gekozen.

Dit staat in de brief die je krijgt als je geld is uitbetaald mijn 16 dagen zijn nog niet voorbij en het staat niet in de aanvraag je vraagt gewoon he geld aan en wordt uitbetaald na meedere mails omdat ik natuurlijk ferratum gewend was en dacht wat duurt het lang je moet je Iban ineens ook verifiëren ..

Moneyman
Berichten: 30088
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
16 jan 2020 16:24
Moneyman, wat vindt jij van het nieuwe verdienmodel van Ferratum, een boete als je binnen 16 dagen geen eigen garant kan vinden?
Zouden de juristen van Ferratum hier goed over nagedacht hebben?
Zonder de voorwaarden gelezen te hebben is mijn eerste indruk dat ook deze route onhoudbaar is. Ze spreken over een “boete bij wijze van schadevergoeding”. Voor een schadevergoeding in het civiele recht moet er schade zijn, een punitieve voorwaarde is daarmee in strijd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
16 jan 2020 09:45
Cro schreef:
16 jan 2020 09:33
Ook jammer dat Kees schijnbaar niet wil reageren op gestelde vragen of gemaakte opmerkingen. Zeker het uitblijven van een excuus aan het adres van Moneyman na zijn eerdere opmerkingen blijft jammer.
Voor de oplettende lezer zegt dat genoeg, en dan weet je ook gelijk hoe serieus de andere conclusies en adviezen te nemen zijn.
Jammer. En als het forum daar dan zelf tegenwicht aangeeft door kritiek te hebben op beschuldigingen waarvan aangetoond is dat ze onjuist zijn, is men er als de kippen bij om die berichten te melden en danst de moderatie naar de pijpen van de melder.
Het zeggen dat de valse beschuldiging een 'valse beschuldiging' is en dat het niet beantwoorden van vragen, maar wel reageren en een andere weg inslaan een 'afleidingsmanoeuvre' is, is 'neerbuigend', mocht ik persoonlijk van de moderatie vernemen. Vanwege 'neerbuigend' is het bericht natuurlijk door de moderatie verwijderd. Doel bereikt door beschuldiger én melder. In plaats van neerbuigend zou ik eerder zeggen: feitelijk correct.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat betreft die boeteclausule van Ferratum: die staat vermeld in een pdf op de website, maar niet in een van de schermen die je doorloopt bij de aanvraag van de lening, als ik het goed begrijp. Dan houdt dat toch geen stand bij de Nederlandse rechter?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zag pas na invullen alle gegevens nog steeds geen boete en ook niet wat de eventuele hoogte daarvan is.

Ik weet dat je garantie gelijk kreeg en niet achteraf... na 16 dagen pas garantie verlenen, noem eens een andere dienst of product die dat heeft?

Leuk en Creatief bedacht maar de site is zoveel niet te vinden.
En is het via een Nederlandse of Spaanse bank uitbetaald?

Met het NL logo van Geld lenen kost.... en de 100% Nederlandstalige site en ook een .nl website?
Het LIJKT daarmee een legaal Nederlands product die aan onze regels moet voldoen.

Het Hoofdkantoor vermelden is niet voldoende om het een echt Spaans product te maken kreeg ik zelf de indruk.

Plaats reactie