Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Voordat iedereen met allerlei aannames komen, de garant kosten zijn nooit betaald.
Als een overeenkomst nietig is moet alles teruggedraaid worden alsof er nooit een overeenkomst heeft plaatsgevonden. Dus:
alle garant en andere kosten moeten worden terugbetaald en de lener moet de leensom terugbetalen.
Ook de garantkosten van eerdere leningen moeten worden terugbetaald.

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

anoniempje12 schreef:Ik heb bij trust and law een beroep gedaan op de recente jurisprudentie en een voorstel gedaan tot verrekening van de garantkosten. Dit was het antwoord op mijn bericht:

Wij kunnen niet akkoord gaan uw betalingsvoorstel.

In afwachting van de juridische strategie van onze opdrachtgever adviseren wij u om tenminste het onbetwiste gedeelte van uw vordering aan ons te voldoen

Betekend dit dat ik alleen de garantkosten aan trust and law moet betalen of alleen het geleende bedrag? Help me out please
Het onbetwiste bedrag is de lening zonder rente of garantkosten. Dit bedrag heeft u immers van Ferratum verkregen. De uitspraak spreekt van het nietig verklaren en herstel in de oude situatie, kortweg, geen uitkering van Ferratum.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

@anoniempje12
Je dient het geleende bedrag terug te betalen.
Dus zonder rente en andere kosten.


Als je eerder garantkosten/rente hebt betaald over andere leningen bij dezelfde aanbieder, dan is het verleidelijk die te verrekenen.
Aanbieder zal gezien het vonnis wel snel de tent kunnen sluiten, geld achteraf terug krijgen gaat hem niet worden.

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

@sacredfour ik heb de getekende machtiging naar je verzonden.

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

Trust and Law zegt dat je gewoon moet betalen, anders zwaait er wat.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dimme schreef:Trust and Law zegt dat je gewoon moet betalen, anders zwaait er wat.
Natuurlijk zeggen ze dat. Maar als u niet betaalt, zullen ze naar de rechter moeten.

bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

Lady1234 schreef:
Dimme schreef:Trust and Law zegt dat je gewoon moet betalen, anders zwaait er wat.
Natuurlijk zeggen ze dat. Maar als u niet betaalt, zullen ze naar de rechter moeten.
Hebben ze dat letterlijk gezegd??

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

bouwmeister schreef:
Lady1234 schreef:
Dimme schreef:Trust and Law zegt dat je gewoon moet betalen, anders zwaait er wat.
Natuurlijk zeggen ze dat. Maar als u niet betaalt, zullen ze naar de rechter moeten.
Hebben ze dat letterlijk gezegd??

Vast niet, ze hebben het WEL constant over gerechtelijke stappen...

citaat" In afwachting van de juridische strategie van onze opdrachtgever "

anoniempje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door anoniempje12 »

Het opmerkelijke is dat zij in het bericht geen betaaldstum hebben vermeld oid. Echter alleen de mogelijkheid dat zij de juridische stappen van de opdrachtgever (loanrider) afwachten. En met dreigende taal vertellen dat het leenbedrag betaald moet worden

Croongetuige
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Croongetuige »

Ik heb dus nog een lening (met garantsteller) nu open staan, is het verstandig om even te wachten met terugbetalen?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

anoniempje12 schreef:In afwachting van de juridische strategie
Niets doen is ook een stragie !
En in de tussentijd zoveel mogelijk geld terug harken

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

16again schreef:
anoniempje12 schreef:In afwachting van de juridische strategie
Niets doen is ook een stragie !
En in de tussentijd zoveel mogelijk geld terug harken
Inderdaad, Trust and Law zal waarschijnlijk in afwachting van juridische strategie blijven totdat jij hebt afbetaald.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Verwacht voorlopig geen reactie van Trust and Law. De persoon waarmee ik in onderhandelingen ben is op vakantie tot 14 augustus. Het kan ondertussen geen kwaad als je zelf alle overeenkomsten die je bent aangegaan met Ferratum UK van nu en uit het verleden nietig verklaard. Voeg een kopie van het vonnis bij. Je kan dan zelf uitrekenen of je nog iets moet betalen of dat je iets moet terugkrijgen. Terugkrijgen zal echter moeilijk worden als ze er niet akkoord mee gaan. Misschien moeten we hier een Class action voor opstarten.

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

Ik heb ze bericht Sacredfour, tevens jouw het formulier/machtiging toegezonden.

Class Action lijkt mij ook een mooi middel.

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

Is het verstanding om de betalingsregeling met Trust and Law voort te zetten? Of moet ik hem 'pauzeren'.

anoniempje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door anoniempje12 »

Ik heb via de mail contact met trust and law. Ik heb ze aangegeven dat ik de betaling met de garantkosten verreken. Trust and law gaf aan dat ik het onbetwiste bedrag aan hen moet overmaken. Ik heb aangegeven dat im dit jn termijnen aan ze betaal. Echter geven zij een onjuist bedrag aan bij de betalingsregeling, namelijk gewoon met de garantkosten en alle overige kosten die zij in eerste instantie vorderen. Dus met garantkosten. Ik vraag ke af wat voor acties zij zullen ondernemen als de betalingsregeling wordt gepauzeerd

anoniempje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door anoniempje12 »

Ik zal de zaak laten overnemen tot sacredfour. Trust and law is een nogal onbetrouwbaar bureau

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

Dimme schreef:Is het verstanding om de betalingsregeling met Trust and Law voort te zetten? Of moet ik hem 'pauzeren'.
pauzeren.

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

anoniempje12 schreef:Ik heb via de mail contact met trust and law. Ik heb ze aangegeven dat ik de betaling met de garantkosten verreken. Trust and law gaf aan dat ik het onbetwiste bedrag aan hen moet overmaken. Ik heb aangegeven dat im dit jn termijnen aan ze betaal. Echter geven zij een onjuist bedrag aan bij de betalingsregeling, namelijk gewoon met de garantkosten en alle overige kosten die zij in eerste instantie vorderen. Dus met garantkosten. Ik vraag ke af wat voor acties zij zullen ondernemen als de betalingsregeling wordt gepauzeerd
Alleen betalen als ze het onbetwiste bedrag accepteren ter finale kwijting. Beter is gewoon Sacredfour e.e.a. te laten overnemen. Samen staan we sterk.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:Verwacht voorlopig geen reactie van Trust and Law. De persoon waarmee ik in onderhandelingen ben is op vakantie tot 14 augustus. Het kan ondertussen geen kwaad als je zelf alle overeenkomsten die je bent aangegaan met Ferratum UK van nu en uit het verleden nietig verklaard. Voeg een kopie van het vonnis bij. Je kan dan zelf uitrekenen of je nog iets moet betalen of dat je iets moet terugkrijgen. Terugkrijgen zal echter moeilijk worden als ze er niet akkoord mee gaan. Misschien moeten we hier een Class action voor opstarten.
Misschien handig om te weten voor mensen die hiermee te maken hebben, zit er aan het kunnen nietig verklaren ook nog een verjaringstermijn? Volgens mij is er bijvoorbeeld bij het 'gratis telefoon' telecom vonnis waarbij bepaalde overeenkomsten ook nietig verklaard kunnen worden er een verjaringstermijn van 5 jaar van toepassing bijvoorbeeld.
Dimme schreef:Is het verstanding om de betalingsregeling met Trust and Law voort te zetten? Of moet ik hem 'pauzeren'.
Als je al een betalingsregeling hebt afgesproken zou ik toch gedegen juridisch advies inwinnen voordat je actie onderneemt met betrekking tot die regeling. Het verbreken van een betalingsregeling kan namelijk ook nadelige juridische consequenties hebben, waaronder soms het direct opeisbaar worden van de schuld. Iets dat je mogelijk niet wil, ook in het geval dat de schuld kleiner zal worden vanwege de wegvallende garant kosten. Een betalingsregeling is en blijft een gunst van de partij deze verleend. Zorg dus dat je duidelijk juridisch weet waar je aan toe bent voordat je daad zomaar aanpasssingen in gaat doen.
Laatst gewijzigd door Cro op 24 jul 2018 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie