Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Theotrucker

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker » 18 jan 2020 12:14

Komkommer ga maar garant worden voor je eigen lening.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 18 jan 2020 12:42

@ Theo,

Ik sta niet garant voor Ferratum, Saldo Dipje is nieuwe firma en als ik de boel kan verzieken? :mrgreen:

Eerst uitzoeken wat de voorwaarden voor deze garant steller is.
Maar als er enkele Duizenden mensen zo kunnen lenen, en als ik achteraf voorwaarden zou krijgen verklaar ik die nietig! :mrgreen:

Een Garantie moet vooraf verleend worden en nooit 2 weken later!
Verder heb ik totaal geen ervaring met Saldo Dipje en mag dit dus uitzoeken. :mrgreen:
Alleen is salaris strook inleveren onmogelijk, dus word ik zeker afgewezen! :mrgreen:

Heb gezien waar ik aan moet voldoen, de bank rekening is erg overzichtelijk.... en die moet volgende week maandag geprint worden!
Ik betaalde alles Kont tand... zo noem ik dat! :mrgreen:

Verder vragen ze adres controle en laat die nog goed staan op zojuist verkochte adres en zo te blijven tot de andere geleverd kan en mag worden! :mrgreen:

Djerry

Ongelezen bericht door Djerry » 18 jan 2020 23:40

Oke laat ik het anders stellen, wat gebeurt er als je je lening niet betaald bij ferratum? Pactum collections neemt het over maar kan op internet niks vinden van dat incasso bureau, als ik hun bel krijg ik meneer de beul aan de lijn, hele toepasselijke naam, maar wat kan dat pactun collections eigenlijk nou precies doen? Ik heb het idee dat ferratum en pactum collections niet zuivere koek is , ook krijg ik altijd dezelfde man aan de lijn , al maanden met een belgisch accent iemand ervaring hiermee? Ik denk als je niet betaald en je mails niet beandwoord en je telefoon niet opneemt of een ander nummer neemt je gewoon van ze af bent, volgens mij moet elk officieel incasso bureau in nederland toch per post een officiele broef sturen?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 18 jan 2020 23:53

Nee, post is niet verplicht. Schriftelijk is ook email, SMS, telegram en whatsapp. Een incassobureau heeft geen officiële status. Iedereen kan en mag zich incassobureau noemen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 19 jan 2020 00:15

@theo maar dat betekent niet dat die incassobureaus ook gemachtigd zijn te incasseren voor Ferratum.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 19 jan 2020 01:24

@Kees2805, heb je aanleiding te vermoeden dat er incassobureaus zijn die de boel proberen te flessen door zich voor te doen als incassobureau dat namens Ferratum incasseert, terwijl ze daartoe geen opdracht hebben van Ferratum?

youss

Ongelezen bericht door youss » 19 jan 2020 09:40

Djerry schreef:
18 jan 2020 23:40
Oke laat ik het anders stellen, wat gebeurt er als je je lening niet betaald bij ferratum? Pactum collections neemt het over maar kan op internet niks vinden van dat incasso bureau, als ik hun bel krijg ik meneer de beul aan de lijn, hele toepasselijke naam, maar wat kan dat pactun collections eigenlijk nou precies doen? Ik heb het idee dat ferratum en pactum collections niet zuivere koek is , ook krijg ik altijd dezelfde man aan de lijn , al maanden met een belgisch accent iemand ervaring hiermee? Ik denk als je niet betaald en je mails niet beandwoord en je telefoon niet opneemt of een ander nummer neemt je gewoon van ze af bent, volgens mij moet elk officieel incasso bureau in nederland toch per post een officiele broef sturen?
Heel verl dreigen, maar tot op heden dagvaard Ferratum niet. Ze proberen dus met maximale druk de klanten tot betalen te dwingen, maar een deurwaarder komt er niet aan te pas bijv.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 19 jan 2020 11:01

Elke gek mag een Incasso bureau beginnen!
Zelfs ik had ooit als zelfstandige ondernemer een eigen, goedkoper en kreeg meer geld per klant en was daar tevreden over!

Ik heb het vermoeden dat Ferratum groep diverse Incasso bedrijven heeft, en zolang dat meer opleverde
dan kosten zullen ze daar mee doorgaan.

Ik wacht nu al meer dan 2 jaren op door 3 incasso bedrijven beloofde binnenkort Deurwaarder + kosten!
Binnenkort is dus blijkbaar ruim 2 jaar!

Volgens BKR heb ik bij dit ooit in Zoetermeer kantoorhoudende NL bedrijf nog steeds geen Lening of achterstand!
Als er dus ooit een rechtszaak komt, haal even een BKR uitdraai als bewijs van nooit bij hun geleend op die datum
en ook dus geen achterstanden!

En elders een adres? Ik had ook brievenbus adres voor mijn Incasso bureau.

Ik bezorgde zelf Feratum dus een Saldo Dipje!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 19 jan 2020 11:14

Komkommertijd schreef:
19 jan 2020 11:01
Als er dus ooit een rechtszaak komt, haal even een BKR uitdraai als bewijs van nooit bij hun geleend op die datum
en ook dus geen achterstanden!
Kletskoek.

Die BKR uitdraai bewijst alleen wat er geregistreerd staat, niet wat jij ooit geleend hebt.

Als Ferratum haar administratie op orde heeft, dan kunnen ze daarmee aantonen dat er een overeenkomst is, hoeveel je wanneer geleend hebt, tegen welke voorwaarden, en of (en sinds wanneer) je volgens diezelfde voorwaarden in gebreke bent.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 19 jan 2020 11:25

Klopt, maar zonder BKR registratie lening + achterstand en boven de totaal 14% wettelijke grens?

Ik hoopte juist op veroordeling en uitspraak.
Het is niet toegestaan een verboden product of dienst te leveren!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 jan 2020 11:27

Kromkommer, er is je al minstens 100x verteld dat je hele BKR-fantasie niets met dit topic te maken heeft. Kap dus eens met die onzin.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 19 jan 2020 15:03

Volgens Komkommer heeft hij recht op een BKR-registratie. Dat was hem immers beloofd, impliciet, want zo is de wet. Levert Ferratum deze BKR-registratie niet, dan is dat wanprestatie. Aldus Komkommer.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 jan 2020 15:17

Ja, dat is helder :D. Alleen slaat het nergens op. Zéker niet de stelling dat hij daarom niet zou hoeven betalen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 19 jan 2020 15:23

Ja, onzin is het. Maar wel creatief :D

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 19 jan 2020 15:30

Jullie gaan er blijkbaar nog steeds van uit dat hij echt daar geld geleend heeft om Ferratum te testen/pesten. Maar volgens mij is het een van zijn sprookjes.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 jan 2020 21:50

Nee, daar ga ik niet vanuit. Ik corrigeer die onzin slechts ten bate van de lezers van dit topic die mogelijk nog geen weet hebben van het chronisch hoge onzingehalte van Kromkommer’s “bijdragen”. Zou jammer zijn als die op het verkeerde been worden gezet - er staat al zat onzin in dit topic.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 20 jan 2020 08:10

Ik denk dat het verstandig is om een nieuw draadje te openen voor Saldodipje omdat we hier te maken hebben met een ander bedrijf.
Alhoewel ze beiden vallen onder Ferratum Group moeten we juridisch wel een verschil maken. Oude garantkosten kunnen dus niet verrekend worden met een nieuwe lening.

viewtopic.php?f=73&t=192432

Djerry

Ongelezen bericht door Djerry » 20 jan 2020 09:56

Oude kosten kunnen niet verrekend worden? Ik heb van vorig jaar nog via ferratum een lening staan die oude kosten kan ik wel verhalen op hun toch? Heb nog nooit via daldodioje geleend, btw heb een mail gestuurd met het teniet verklaren en het verekenen ervan maar nooit wat gehoord van ze meer

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 20 jan 2020 10:06

Djerry schreef:
20 jan 2020 09:56
Oude kosten kunnen niet verrekend worden? Ik heb van vorig jaar nog via ferratum een lening staan die oude kosten kan ik wel verhalen op hun toch? Heb nog nooit via daldodioje geleend, btw heb een mail gestuurd met het teniet verklaren en het verekenen ervan maar nooit wat gehoord van ze meer
Je kan alleen verrekenen bij dezelfde aanbieder. Als jij dus 5 keer bij aanbieder A geleend hebt met garantkosten kan je die verrekenen.

Als jij 4x bij aanbieder A geleend hebt, 1x bij aanbieder B dan kun je alleen de leningen bij aanbieder A verrekenen met elkaar. De lening bij B kan niet verrekend worden.

Djerry

Ongelezen bericht door Djerry » 20 jan 2020 10:13

Nee idd ik heb altijd bij dezelfde geleend , alleen krijg totaal 0 reactie hierop, en kan eigenlijk nergens vinden dat het niet mag want hun rekenen 13,99% rente en die garantstel kosten schijnen niet onder de rente te vallen en daarbij dat ze niet in nl zijn gevestigd zegt het afn dat hun dat ook niet precies weten , had ze gebeld , beetje vastlopperij is het voor mij , denk dat ik gewoon het geleende bedrag maar betaal plus garantstel kosten en nooit meer leen bij dit zooitje

Plaats reactie