Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Jackdehulk schreef:
07 okt 2020 01:10
@Dave;

Dat klinkt wel serieus, ik heb zelf nog niet te maken gehad met Rosmalen... ben benieuwd of ze echt over gaan tot deurwaarders en/of beslag leggen op loon etc...

Succes...
Beslag leggen op loon?
Er zal eerst een rechtszaak moeten komen. ik weet zeker dat Ferratum daar geen akkoord voor zal geven!

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

davedave schreef:
02 okt 2020 11:35
Ik heb weer een brief gekregen van Rosmalen waarin staat dat er incassokosten bij zijn gekomen en dat ik binnen 5 dagen moet betalen of ze gaan rechtsmaatregelen nemen en de kosten daarvan verhalen op mij.
De 5 dagen zijn nu om benieuwd of ze nu echt actie gaan ondernemen of dat het blijft bij gedreig.
Het kan natuurlijk ook zijn dat Ferratum met van Rosmalen nu zoveel mogelijk probeert binnen te halen inclusief de garantie kosten. Een gerechts deurwaarder klinkt heel wat dreigender als dat op brief staat. Vermoed dat trust and law en kerremans te weinig vorderingen wisten te innen.

Ruub18
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2020 22:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ruub18 »

Jose2501 schreef:
29 sep 2020 09:14
Moneyman schreef:
29 sep 2020 08:48
Ruub18 schreef:
28 sep 2020 20:34
Of ben ik nu te naïef?
Ja :byD
@ruud lees reactie van @sacredfour hiervoor. Geld terugkrijgen kun je wel vergeten. Maar betalen zou ik ook niet doen.
Ik ga het zeker niet terug betalen. Maar ben wel klaar met trust and law. Ik krijg geen antwoord op mijn mails maar wel dreigbrieven van ze binnen.

Probeer netjes te blijven maar het is wel moeilijk .

Jackdehulk
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2020 22:46

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jackdehulk »

Beloofd jullie up te daten bij volgende mail: deze ontvangen :

Geachte heer....

Hierbij delen wij u mede dat wij onze opdrachtgever zullen informeren dat u (een gedeelte van) de vordering betwist. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen aangaande de door haar te nemen mogelijke vervolgstappen. Wij zullen in ieder geval onze werkzaamheden inzake het zoeken naar een minnelijke passelijke oplossing staken, het dossier sluiten en aan onze opdrachtgever terugleveren.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of het hiermee afgedaan is....

Nemmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Nemmie »

sacredfour schreef:
29 sep 2020 14:26
Als mijn bronnen goed zijn geïnformeerd is de AFM bezig een zaak tegen Saldodipje voor te bereiden.
Ben nieuw hier, al veel telefoontjes gekregen en brieven van incassobureau. Nu kreeg ik een brief van Kerremans advocaat , dat hij verheugd was mijn dossier over te nemen. Meteen 55 euro er boven op. Heb vroeger geleend , dat was niet zomaar. Heb aan rente en boete al duizenden euro's betaald dus betaal niets meer. iemand ervaring met kerremans? AFM ook paar keer gemaild. Dank voor de evt reacties.

Ruub18
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2020 22:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ruub18 »

Japd schreef:
06 sep 2020 08:32
Dag Ruub18
Ik zag dat je benieuwd was naar de start van mijn mail. Ik begon met een antwoord op hun mail. Die zal ik hieronder vermelden:


Bovenstaand is gestuurd op 12 mei 2020. Hierop kreeg ik terug dat ze het dossier zouden sluiten en retourneren naar Ferratum. Ik heb tot op heden niks meer van iemand iets gehoord. Mochten ze in de toekomst nog een keer moeilijk doen, dan schuif ik deze mail wederom onder hun neus.

Ik hoop dat jij, en ook anderen ook zo’n mail kunnen opstellen wat ervoor zorgt dat ze hun bek houden want het zijn echt nare mensen die in een hele nare taal communiceren😂 ze doen net alsof ze mannetjes zijn.
En volg daarnaast de tip op van de andere gebruikers: sluit nooit meer een minilening af want je werkt jezelf in de nesten, net als dat wij allemaal hebben gedaan.

Succes iedereen👍 Laat je niet gek maken door ze want meer dan dreigen kunnen ze niet. Zij zitten meer fout dan wij.
ik heb nagenoeg hetzelfde ontvangen en terug gestuurd echter vragen ze mij om mijn betwisting te onderbouwen.

In tegenstelling tot hetgeen u stelt, heb ik in mijn e-mail d.d. 24 september 2020 uiteengezet dat cliënt onverkort het integrale openstaande bedrag vordert (i.e. € 153,23). Ik heb geenszins erkend dat wij of onze opdrachtgever fout zitten en akkoord gaan met een bedrag van € 37,59. Ik heb enkel gesteld dat zelfs indien uw juridische argumenten kloppen, hetgeen mijn opdrachtgever nadrukkelijk ontkent, u nog steeds een bedrag verschuldigd bent. U wenst thans bedragen die u heeft betaald aan Ferratum Ltd te verrekenen met Global Finance Guarantee Management OU hetgeen een andere entiteit is. Ik verzoek u vriendelijk om ons toe te lichten op basis van welke grondslag (wet en/of jurisprudentie) u deze vordering kan verrekeningen met een andere – nog niet nader gespecificeerde – vordering op een andere entiteit.


ik ben er denk ik klaar mee, ik betaal die 37,59 wel want de dreigbrieven die ik blijf ontvangen wordt ik gewoon zenuwachtig van

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met slechts € 37,95 zullen ze geen genoegen nemen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk wel. Dat is het restsaldo.

Ruub18
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2020 22:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ruub18 »

hoe zouden jullie hierop reageren?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Ruub18 schreef:
09 okt 2020 14:53
ik ben er denk ik klaar mee, ik betaal die 37,59 wel want de dreigbrieven die ik blijf ontvangen wordt ik gewoon zenuwachtig van
Stuur eens een PB aan sacredfour, wat hij kan doen als ze wel naar de rechter stappen (wat ze niet doen)
Wellicht slaap je dan beter zonder dat bedrag te betalen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruub18 schreef:
09 okt 2020 15:25
hoe zouden jullie hierop reageren?
Tsja. Ze zullen je nooit dagvaarden voor die 4 tientjes, schat ik in. En als ze dat doen, verliezen ze.

Maar goed, je maakt je er duidelijk druk om. Gemoedsrust is ook wat waard. Voor die 4 tientjes koop je ook rust en zekerheid. Leergeld, als het ware.

Je hebt dus niets aan wat wij zouden doen, het gaat om waar jij je het fijnst bij voelt.

Ruub18
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2020 22:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ruub18 »

Moneyman schreef:
09 okt 2020 15:32
Ruub18 schreef:
09 okt 2020 15:25
hoe zouden jullie hierop reageren?
Tsja. Ze zullen je nooit dagvaarden voor die 4 tientjes, schat ik in. En als ze dat doen, verliezen ze.

Maar goed, je maakt je er duidelijk druk om. Gemoedsrust is ook wat waard. Voor die 4 tientjes koop je ook rust en zekerheid. Leergeld, als het ware.

Je hebt dus niets aan wat wij zouden doen, het gaat om waar jij je het fijnst bij voelt.
ik had net telefonisch contact en toen zei die man al tussen mond en lippen door dat voor zo'n klein bedrag ze niet veel moeite doen.
echter staat in het systeem nog steeds het bedrag van 153 euro .. ook niet iets wat enorm is maar goed.

Dat is waar, ik heb een bericht gedaan dat ik dat bedrag wil betalen maar de kosten van de garantsteller niet. waarschijnlijk moet ik de € 40 incasso ook nog betalen. 77€ kan ik veel leukere dingen van doen. Ik bedenk me ook net dat ze voor iets wat sinds eind augustus loopt ze niet meer dan bij dreigen hebben gehouden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Rest saldo?

Als je meer dan 14% op jaarbasis aan rente en kosten hebt betaald is de kans op vrijspaak zeer groot.
Ze boden vele jaren met NL website en logo's geld aan alsof ze NL firma waren... en hoofdkantoor elders is dan niet voldoende.

Alleen is de datum van lenen bepalende voor de voorwaarden.
Ik moet nog volle lening + alle kosten terug betalen en ze beloven van alles maar nog geen enkele Deurwaarder ooit gezien!

Mijn situatie is natuurlijk geen garantie voor anderen helaas.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

.. vrijspraak...? :roll:

Nick010
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2020 10:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Nick010 »

Hi,

Zojuist incassokosten ontvangen van Trust and Law. In de mail ze: "Onze cliënte accepteert geen verdere vertraging en heeft ons haar volmacht gegeven in deze kwestie."

Wat kan ik het beste doen? Ik ben zeker niet van plan het gehele bedrag te betalen aangezien ik veel te veel garantsteller kosten heb betaald.

R23040
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2020 17:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R23040 »

Ik heb vernomen dat pactum collections ook nog dossiers krijgt doorgestuurd van saldodipje/ferratum in vorderingen te doen. Hun zijn dus ook nog steeds actief.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

R23040 schreef:
12 okt 2020 06:58
Ik heb vernomen dat pactum collections ook nog dossiers krijgt doorgestuurd van saldodipje/ferratum in vorderingen te doen. Hun zijn dus ook nog steeds actief.
Natuurlijk. Ze hebben nog steeds bakken met geld uitstaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Door €0,00 te betalen kreeg ik ook hun Incasso, ze beloofde binnenkort een Deurwaarder die uitnodiging voor dure rechtszaak zou bezorgen.
Dit is meer dan 3 jaren terug dus wat is Binnenkort?

Omdat het totaal van Rente + Garantie kosten boven de 14% kwam weiger ik te betalen.
De meeste hebben later iets geleend en wanneer komt die beloofde Deurwaarder nu?

Mijn Situatie is geen garantie voor anderen helaas.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Pactum collection is onderdeel van ferratum. Als je hun niet betaald stuurde ze het eerder door naar trust and law. Zo is het bij mij gegaan en we zijn nu 2,5jaar verder. Trust and law heeft mijn dossier nu weer terug gestuurd naar ferratum. Benieuwd of dan nu Kerremans of van Rosmalen het overpakt. Ofdat het nu klaar is wat ik niet verwacht.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

davedave schreef:
02 okt 2020 11:35
Ik heb weer een brief gekregen van Rosmalen waarin staat dat er incassokosten bij zijn gekomen en dat ik binnen 5 dagen moet betalen of ze gaan rechtsmaatregelen nemen en de kosten daarvan verhalen op mij.
Ik ben daarom ook erg benieuwd of van Rosmalen doorzet,de post van dave dave was van 2 oktober. Als van Rosmalen nu geloofwaardig wil zijn moeten ze nu dus rechtsmaat regelen hebben genomen. Ik denk dat van rosmalen ook enkel kan driegen, ferratum heeft weinig kans in rechtszaak. Het is grote taal met brief papier van gerechts deurwaarder, in de hoop dat mensen betalen.

Plaats reactie