Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
StevieNL81

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Vriendelijke vrienden van Kassa hebben een oproep staan voor mensen die een minilening hebben (gehad) ... zal wel weet een item over komen.

Eric83

Ongelezen bericht door Eric83 »

davedave schreef:
01 dec 2020 15:35
heb ditmaal een email gekregen waarin staat
Vooraankondiging dagvaarding
ferratum heeft volgens hun opdracht gegeven tot dagvaarden en ik moet binnen drie dagen betalen anders gaan zij dat doen zonder nader bericht.
Als het goed is van Rosmalen nu in opdracht van Ferratum gaan dagvaarden? of je hebt betaald dat waren de opties.
Of is er nog steeds niks gebeurd?

davedave

Ongelezen bericht door davedave »

Nog niks gebeurd

Opsieee

Ongelezen bericht door Opsieee »

davedave schreef:
08 dec 2020 20:57
Nog niks gebeurd
mooizo zoals verwacht.
Niks betalen en ze lekker negeren ze stoppen vanzelf want tijd is geld.

SnurkjeKattenwol

Ongelezen bericht door SnurkjeKattenwol »

Begrijp ik nu goed dat hier wordt gesteld dat Ferratum noch Saldodipje ooit een dagvaarding hebben laten uitgaan?

davedave

Ongelezen bericht door davedave »

Voor zover ik weet is dat inderdaad nog nooit gebeurd.Ik las dat ze tienduizenden klanten in Nederland hebben en dat ze het risico om te verliezen niet willen lopen want dat gaat ze veel geld kosten als het bekend wordt, Sacredfour (lid van dit forum) heeft een rechtszaak gewonnen die een bedrijf met dezelfde handelswijze als Ferratum in 2018 tegen een persoon had aangespannen.

Ze kunnen erg blaffen (zoals tegen mij) maar bijten vooralsnog niet.

Japd

Ongelezen bericht door Japd »

Dag iedereen.
Op 12 mei schreef ik onderstaand bericht op dit forum:
(Onder de streep praat ik verder, eerst mijn mail)

Ik heb contact gehad met trust and law. Hierin heb ik ze verteld dat mijn garantiekosten die ik afgelopen jaren heb betaald al hoger zijn dan het geld bedrag wat ze nog van mij zouden krijgen. Ik heb bewijs meegestuurd + de berekening. Hieruit kwam naar voren dat ik eigenlijk nog 113 euro van Ferratum moet krijgen. Zie onderstaande mail van mij:

Echter heb ik de totale bedragen erbij gepakt wat ik heb terugbetaald aan global guarantee:

28-10-2015 €255,30
8-9-2015 €140,88
6-8-2015 €140,88
8-7-2015 €84,33
10-6-2015 €84,33
13-5-2015 €57,55

28-12-2016 €84,33
14-10-2016 €84,33
5-9-2016 €170,82
10-8-2016 €255,30
22-2-2017 €255,30

Totaal is dit een bedrag van €1613,35.

Als ik dit zou verrekenen met de €1500 die ik geleend heb, zou ik eigenlijk nog recht hebben op €113.35. Dit hoef ik niet per se te hebben. Wel zou ik willen dat jullie erkennen dat ik geen betaling meer open heb staan bij global guarantee en trust and law.

Verrassend genoeg stuurden zij mij deze mail terug:

Dat gezegd hebbende deel ik u hierbij mede dat wij onze opdrachtgever zullen informeren dat u de vordering betwist. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen aangaande de door haar te nemen mogelijke vervolgstappen. Wij zullen in ieder geval onze werkzaamheden inzake het zoeken naar een minnelijke passelijke oplossing staken, het dossier sluiten en aan onze opdrachtgever teruggeven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vervolgens niks meer van ze gehoord.
—-————————————————————

Ik zou laten weten of ik nog wat heb gehoord van trust and law. Na 7 maanden heb ik niks meer van ze vernomen, simpelweg omdat zij en ferratum niks hebben om op te staan. Ze hebben mijn dossier gesloten.

Ik wil jullie vragen om deze mail ook te sturen en hierbij goed bewijsstukken aan toe te voegen met data waaruit blijkt dat je teveel garantiekosten hebt betaald. Alleen via deze manier kom je van de telefoontjes en mailtjes af. Wel zeg ik erbij dat je meer ‘garantiekosten’ betaald moet hebben dan dat je hebt geleend. Mocht hier nog wel een verschil in zitten ten nadele van jou, dan moet je dit uiteraard gewoon betalen.
Vermeld hierbij wel dat je alleen dit verschil wil betalen en dat je daarna de vordering betwist (ivm bewijs van terugbetaling van te hoge garantiekosten)

Succes allemaal en ik zal het blijven volgen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Japd schreef:
16 dec 2020 22:47
Verrassend genoeg stuurden zij mij deze mail terug:

Dat gezegd hebbende deel ik u hierbij mede dat wij onze opdrachtgever zullen informeren dat u de vordering betwist. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen aangaande de door haar te nemen mogelijke vervolgstappen. Wij zullen in ieder geval onze werkzaamheden inzake het zoeken naar een minnelijke passelijke oplossing staken, het dossier sluiten en aan onze opdrachtgever teruggeven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vervolgens niks meer van ze gehoord.
Da's niet zo verrassend hoor, dat is zo'n beetje de standaard reactie.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Belangrijkst: Na die reactie is het 6 maanden stil.

MZJ

Ongelezen bericht door MZJ »

sacredfour schreef:
22 nov 2020 09:02
davedave, Ferratum en hun incassopartners gaan niet dagvaarden!
Als ze dit wel zouden doen mag je bij mij aankloppen.
Ik kom graag in contact met mbt mijn huidige relatie tot Ferratum, zie even niet zo snel hoe ik een privé bericht moet versturen, wellicht dat u mij er één kunt sturen waar ik dan op kan reageren. Mvg, Marcel

Kizomba21

Ongelezen bericht door Kizomba21 »

Ben bang ook slachtoffer te worden van saldodipje ik kom niet op mijn account en wordt vervolgens doorgestuurd naar ferratum waar ik óók niet in kom ik moet 8 jan betaald hebben bij wie kan ik terecht? Ik heb AFM al melding gestuurd en mijn rechtsbijstand verzekering al gevraagd of dit onder mijn verzekering valt.

Jjmv

Ongelezen bericht door Jjmv »

Mag feratum wel of geen boete geven voor het niet aangeven van een garansteller? En ben ik verplicht deze te betalen?

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je kan een privébericht sturen door op mijn naam te klikken. Lukt dat niet neem dan direct contact met mij op via onze website:
Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.

R23040

Ongelezen bericht door R23040 »

Zo te zien geen nieuw nieuws over rosmalen deurwaarders dus kunnen er ook vanuit gaan dat zij niet gaan doorzetten. Toch jammer dat hier nog steeds niets tegen gedaan kan worden want nog steeds veel mensen die met saldodipje/ferratum in zee gaan.

Jackdehulk

Ongelezen bericht door Jackdehulk »

Allen,

Ik heb deze week gesproken met de redacteurs van Kassa, naar aanleiding van een inzending van mij.

Ik roep jullie allen van het forum op om je ook aan te melden, samen staan we sterker!

Moneyman

Dit snijdt natuurlijk geen hout. Geef eerst eens fatsoenlijke informatie voordat je iets van anderen verwacht...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er was een oproep bij Kassa om zich te melden als men een flitskrediet had.

Moneyman

Ja, dat snap ik :wink:

Maar als een onbekende een zodanig slecht onderbouwde oproep doet, zou ik me wel 10x bedenken voordat ik me bij zo iemand aan zou sluiten.

Jackdehulk

Ongelezen bericht door Jackdehulk »

Terechte kritiek en ook mijn fout.

Op kassa.nl kun je het aanmeld formulier vinden. Het gaat om de boete rente die ferratum stelt bij garantstellers of andere vormen van wanpraktijken met deze firma.

Mijn inzending ging om het feit dat ferratum dusdanige rentes hanteert die in strijd zijn met de wet. Kassa maakt hier graag een zaak van en wilt met allen die gedupeerd zijn op welke manier dan ook contact.

Ze komen er dus graag achter welke partijen er allemaal betrokken bij zijn, welke handelingen er vanuit ferratum worden verricht.

Natuurlijk is het geheel aan jezelf of je je aansluit bij deze zaak, maar zoals t gezegd luidt, samen sta je sterker.

Doe er mee wat je wilt, het was vriendelijk bedoeld, vooral omdat er op dit forum flink een aantal mensen, waaronder ik zelf, toch graag de onderste steen bovenhaalt en welke rechten wij allemaal hebben.

Fijne avond!

Moneyman

Jackdehulk schreef:
11 jan 2021 16:48
Terechte kritiek en ook mijn fout.
Je hebt je "verzuim" gelijk weer goedgemaakt én je kunt tegen kritiek. Dat levert je dan weer bonuspunten op ;)

Succes in de strijd in ieder geval, zorg in ieder geval dat je contact legt met Gerhard Bongert (Sacredfour hier).

Plaats reactie