Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
JoBu
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2021 09:46

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door JoBu »

Ik ben er helaas in getrapt. Ik heb een lening afgesloten en netjes binnen 5 dagen een garantsteller. Nu is de garantsteller heel vreemd afgewezen. Ik heb gemaild met de vraag waarom deze is afgewezen maar krijg geen mail terug. Wel heb ik leuk een mail gehad ter herinnering van de leentermijn. Zij leven van mensen die geen garantsteller kunnen vinden.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste JoBu,

Deze afwijzing is interessant voor mij. Zou jij contact met mij op willen nemen. Je kan dit doen via een PM of via onze website:
Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.

twins72
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2021 22:30

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door twins72 »

@ sacredfour Waar kan ik me aanmelden ? Heb na een langere stilte nu een mail!! van advocaat Danni Kerremans in mijn postvak. de 18e gepost. Ze eisen directe betaling van een boetesom thv 697,84 + 55 verhoging voor een lening van 1500 die ik binnen 10 dagen had terugbetaald. Zoals al de keren ervoor. Nu blijkt echter dat ze heel geniepig de voorwaarden hadden aangepast, nadat ik meerdere malen had aangegeven dat de betaalknop aanwezig dient te zijn, aangezien ik voor de 14 dagen wil afrekenen en geen kredietwaardige hoef aan te melden. Aangezien je binnen 14 dagen ook de lening kunt (moet kunnen) annuleren,1) dit stond echter niet in de voorwaarden op het moment van afsluiten, controleerde dat bij elke lening! 2) stond dit ook niet aangegeven op de site, dit is pas later toegevoegd....

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste twin72,
Je kan je aanmelden op onze site: stichting Xwiljoenen Juridisch Advies of stuur mij een pm.

Laurenst
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2021 15:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Laurenst »

Ik ben al een zeer geruime tijd klant bij Ferratum / saldodipje. Helaas lukte het me na de eerste keer niet meer om weg te komen. Ik heb alle ontvangen leningen, inclusief gevraagde rente die wel vallen binnen het wettelijke termijn van 14% op een rijtje gezet. Daarbij ook alle (terug)betalingen die ik gedaan heb.

Totaal geleend + 14% wettelijke rente: €20141,54

Totaal (terug)betaald: €25400,34

Dit is een verschil van €5258,8 wat ik te veel aan garantkosten over de jaren heb betaald boven op rente.

Momenteel verlangen ze dat ik €1200 terugbetaal als lening en €550 als boete / garantsteller.

Ik nam altijd aan dat het een betrouwbaar bedrijf was, maar werd vorige week door een kennis geattendeerd op een uitzending van Kassa. Ik ben nogal kwaad hierom, vooral het schandelijk gebruik maken van vele constructies in het buitenland en gesjoemel met het garantsteller systeem.

Ik lees hier een aantal malen in het forum dat Ferratum hoogstwaarschijnlijk niet zal dagvaarden, omdat ze niet voldoen aan de Nederlandse regelgeving en dat het een groot risico is dat ze zullen verliezen. Ze hebben meer dan 10.000 klanten in Nederland en een negatieve uitspraak van de rechter zal een flinke financieel debacle voor ze betekenen. Als het volgens velen zo duidelijk is dat ze verliezen, waarom wordt er geen rechtszaak gestart door de gedupeerden? Als ik alles goed begrepen heb, lijkt het me dat er ook nog een reële kans tot schikking inzit, aangezien een daadwerkelijke uitspraak nog negatievere gevolgen heeft?

Begrijp ik goed dat als ik Saldodipje dagvaard, ik een goede kans maak om zo'n €4000 euro terug te krijgen? Nu ik dit allemaal lees, zit ik hier wel over na te denken namelijk..

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Laurenst op 26 jul 2021 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Reken u niet rijk en een rechtszaak starten is niet gratis.

Laurenst
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2021 15:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Laurenst »

Indien je wint dan zijn de kosten van de rechtzaak toch voor de tegenpartij? Is dat ook niet andersom het geval, als Ferratum mij laat voorkomen en de zaak wint?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt blijkbaar kort geleden weer € 1.200 moeten lenen, die u nog niet terugbetaald hebt, dus dan zult u de deurwaarderskosten en griffierechten ook niet op uw rekening hebben staan.

Om dan nog maar niet te spreken over het voeren van een rechtszaak. U zult daar geen ervaring in hebben.

Laurenst
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2021 15:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Laurenst »

Ik ben bekend met de kosten van een rechtszaak en ook dat er juridische bijstand noodzakelijk is. Dank u wel voor de zorgen, maar is niet nodig. De vraag is meer waarom er wordt afgewacht door de gedupeerden, terwijl gesteld wordt dat Ferratum waarschijnlijk zal verliezen. Ik las in dit onderwerp dat er 120 mensen momenteel namelijk verzameld zijn bij Stichting Xmiljoenen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die wachten gewoon af omdat de uitkomst helemaal niet zeker is.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Laurenst schreef:
26 jul 2021 21:19
Ik ben bekend met de kosten van een rechtszaak en ook dat er juridische bijstand noodzakelijk is. Dank u wel voor de zorgen, maar is niet nodig. De vraag is meer waarom er wordt afgewacht door de gedupeerden, terwijl gesteld wordt dat Ferratum waarschijnlijk zal verliezen. Ik las in dit onderwerp dat er 120 mensen momenteel namelijk verzameld zijn bij Stichting Xmiljoenen.
Stichting Xmiljoenen heeft 1 uitspraak online staan hierin dient de hoofdsom en rente betaald te worden en beide partijen hun eigen kosten. Als jezelf gaat procederen is de vraag of je wint en wat de jurdische kosten dan wel niet zijn.

Laurenst
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2021 15:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Laurenst »

Dankjewel Sylvester. Ik heb stichting Xmiljoenen een mailtje gedaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
26 jul 2021 21:23
Die wachten gewoon af omdat de uitkomst helemaal niet zeker is.
Wat is er volgens jou onzeker aan de casus van TS en anderen?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het “zeker” zou zijn , dan was die stichting allang een rechtszaak begonnen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Laurenst schreef:
26 jul 2021 21:19
De vraag is meer waarom er wordt afgewacht door de gedupeerden, terwijl gesteld wordt dat Ferratum waarschijnlijk zal verliezen. Ik las in dit onderwerp dat er 120 mensen momenteel namelijk verzameld zijn bij Stichting Xmiljoenen.
Lady1234 schreef:
26 jul 2021 21:23
Die wachten gewoon af omdat de uitkomst helemaal niet zeker is.
Volgens mij adviseert de stichting geen rente/aflossing en garantkosten meer te betalen. Daarmee wordt de bal bij Ferratum gelegd. En Ferratum doet op zijn beurt niets, omdat ze zwak staan en zolang voldoende anderen wel betalen en het verdienmodel dus nog loont

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

De stichting adviseert alle betalingen incl. de hoofdsom op te schorten totdat Saldodipje inhoudelijk antwoord geeft op onze vragen.
De reden dat de stichting nog geen rechtszaak is begonnen ligt niet aan de stichting, maar aan de Saldodipje gedupeerden die hier tegen hebben gestemd.
Ook al zou een rechtszaak worden gewonnen betekend dit niet direct dat Saldodipje Nederland zal verlaten.
Hoe meer gedupeerden zich bij de stichting aansluiten des te groter de schade voor Saldodipje, wat uiteindelijk zal leiden tot hun vertrek.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
27 jul 2021 23:46
Als het “zeker” zou zijn , dan was die stichting allang een rechtszaak begonnen.
… waarmee je natuurlijk geen antwoord geeft op mijn vraag. Je stelt dat de uitkomst van een rechtszaak niet zeker is, maar kunt voor die stelling blijkbaar geen argumenten geven.

Neem dan ook gewoon de stelling niet in, dan stuur je ook geen hulpzoekende onterecht het bos in.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
28 jul 2021 09:21
Hoe meer gedupeerden zich bij de stichting aansluiten des te groter de schade voor Saldodipje, wat uiteindelijk zal leiden tot hun vertrek.
:D Daarvoor hoeft men zich natuurlijk niet aan te sluiten bij een stichting, men kan mede dankzij dit topic prima zelf de(zelfde) stappen zetten.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
28 jul 2021 22:41
Lady1234 schreef:
27 jul 2021 23:46
Als het “zeker” zou zijn , dan was die stichting allang een rechtszaak begonnen.
… waarmee je natuurlijk geen antwoord geeft op mijn vraag. Je stelt dat de uitkomst van een rechtszaak niet zeker is, maar kunt voor die stelling blijkbaar geen argumenten geven.

Neem dan ook gewoon de stelling niet in, dan stuur je ook geen hulpzoekende onterecht het bos in.

Ik stuur niemand het bos in. Als men hier in dit topic zijn reactie plaatst, neem ik aan dat men de voorgaande reacties heeft gelezen.

En wilt u dan hiermee zeggen dat de uitkomst van een rechtszaak honderd procent zeker is?

De persoon waarover het gaat, veronderstelt door te gaan procederen ca € 4.000,00 te kunnen vorderen van Ferratum/Saldodipje, waarbij ook de totale kosten van die rechtszaak voor de tegenpartij zullen zijn.

En u zegt dat dat die gewenste uitkomst zeker is?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
28 jul 2021 23:58
Ik stuur niemand het bos in. Als men hier in dit topic zijn reactie plaatst, neem ik aan dat men de voorgaande reacties heeft gelezen.

En wilt u dan hiermee zeggen dat de uitkomst van een rechtszaak honderd procent zeker is?

De persoon waarover het gaat, veronderstelt door te gaan procederen ca € 4.000,00 te kunnen vorderen van Ferratum/Saldodipje, waarbij ook de totale kosten van die rechtszaak voor de tegenpartij zullen zijn.

En u zegt dat dat die gewenste uitkomst zeker is?
Natuurlijk stuur je mensen wel het bos in als je twijfel zaait zonder dat je daar ook maar enige onderbouwing voorgeeft. Die twijfel is namelijk op niets gebaseerd.

De bewuste persoon kan inderdaad gewoon gaan procederen, want zijn vorderingen liggen gebaseerd op wetgeving en jurisprudentie voor toewijzing gereed. De enige check die hij moet doen, is die op verjaring. Maar aangezien die persoon dit topic heeft gelezen, zal die check zeker gedaan worden.

Plaats reactie