Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

16again schreef:
17 apr 2023 12:58
Het verdienmodel is dan ook om zoveel mpogelijk boetes binnen te hengelen, omdat lener geen garantsteller kan vinden.
Eerdere uitspraak van een rechter werd dit al iets als een schijnconstructie genoemd. Als je wel een garantsteller kunt vinden, hoef je immers niet bij dit soort partijen te lenen.
Exact! Dit is dus de basis van de zaak.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door JozJan »

Lady1234 schreef:
17 apr 2023 12:11
Op een afschrift naar het UWV kunt u ongetwijfeld een betaling aan Jumbo of AH anonimiseren, maar niet ontvangsten.

En voor Saldodipje zijn ook juist de uitgaven van de garantsteller van belang.
Er loopt op dit moment een discussie over de vraag of een kredietverstrekker het recht heeft om volledige bankafschriften te beoordeling in haar kredietbeoordeling. De vraag is of dit op basis van AVG is toegestaan of niet. Dat voor saldodipje (overduidelijk geen integere kredietverlenener) de uitgaven van belang zijn is waar, maar wil niet zeggen dat ze mogen opvragen wat ze willen.

En volkomen terechte andere opmerking: als SD de inkomsten/uitgaven van de garantsteller van belang acht voor het al dan niet verstrekken van de lening, dan moeten ze die informatie voor aangaan van de overeenkomst opvragen, Niet erna. Hoog tijd dat deze partij harder wordt aangepakt!

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat degene die dat “aanpakken” gaat verzorgen naar informatieverzoeken van het UWV verwijst is wel apart.

Roxana99
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2022 19:53

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roxana99 »

Momenteel heb ik naar aanleiding van niet betaalde lening een mail gekregen. Eerder heb ik saldodip gemailt en aangegeven in advies vanuit forum dat er met de betalingen afgelopen jaren gedaan is vanuit mij incl boetes kom ik uit eindelijk op een positief bedrag ( waar ik niet naar vraag of verwacht te krijgen) echter hebben ik nu bericht ontvangen. Kan iemand mij aangeven of zij letterlijk dit kunnen doen. Ik heb hen eerder gemaild niks vernomen tot dit bericht ontvangen heb.

Datum : 25/04/2023

Inzake : Saldodipje SL – ES 39004 Santander

Betreft : F Microloan SD (PG) - 01/12/2022 - 500.00 EUR // F Loan expenses - 01/12/2022 - 2.47 EUR // F Total of payments received - 01/12/2022 - 0.00 EUR // F AR_daily_Interest - 01/12/2022 - 138.00 EUR







Geachte ,



Wij stellen vast dat u de openstaande schuld nog niet voldaan heeft.

Deze bedraagt nog steeds 688,47 Eur



In geval uw betaling van 688,47 Eur ons niet toekomt, zal het dossier zonder verdere verwittiging aan deurwaarder en advocaat worden overgemaakt, met extra kosten tot gevolg.



Bankgegevens:

ICS Bvba

BIC : BBRUBEBB

IBAN : BE50 3630 7214 6418



Gelieve uw betaling uit te voeren met de volgende gestructureerde mededeling: +++000/3047/94006+++



Wij hopen dat u deze maatregel, gepaard gaande met alle bijkomende onkosten, nu nog wenst te vermijden.



Met vriendelijke groet,





Stephanie De Brabanter

[email protected]

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Roxana99 schreef:
25 apr 2023 17:28
Momenteel heb ik naar aanleiding van niet betaalde lening een mail gekregen. Eerder heb ik saldodip gemailt en aangegeven in advies vanuit forum dat er met de betalingen afgelopen jaren gedaan is vanuit mij incl boetes kom ik uit eindelijk op een positief bedrag ( waar ik niet naar vraag of verwacht te krijgen) echter hebben ik nu bericht ontvangen. Kan iemand mij aangeven of zij letterlijk dit kunnen doen. Ik heb hen eerder gemaild niks vernomen tot dit bericht ontvangen heb.

Datum : 25/04/2023

Inzake : Saldodipje SL – ES 39004 Santander

Betreft : F Microloan SD (PG) - 01/12/2022 - 500.00 EUR // F Loan expenses - 01/12/2022 - 2.47 EUR // F Total of payments received - 01/12/2022 - 0.00 EUR // F AR_daily_Interest - 01/12/2022 - 138.00 EUR







Geachte ,



Wij stellen vast dat u de openstaande schuld nog niet voldaan heeft.

Deze bedraagt nog steeds 688,47 Eur



In geval uw betaling van 688,47 Eur ons niet toekomt, zal het dossier zonder verdere verwittiging aan deurwaarder en advocaat worden overgemaakt, met extra kosten tot gevolg.



Bankgegevens:

ICS Bvba

BIC : BBRUBEBB

IBAN : BE50 3630 7214 6418



Gelieve uw betaling uit te voeren met de volgende gestructureerde mededeling: +++000/3047/94006+++



Wij hopen dat u deze maatregel, gepaard gaande met alle bijkomende onkosten, nu nog wenst te vermijden.



Met vriendelijke groet,





Stephanie De Brabanter

[email protected]
Is dit de eerste email van een incassobureau?

Ik zou de e-mail die u eerder aan SaldoDipje gestuurd heeft, opnieuw sturen, als reply op deze mail van aan icservices.be (daar kom ik uit als ik naar www.internationalcollections.eu surf). Dus uw oude email even forwarden naar [email protected] en in de cc [email protected]

Eens kijken wat voor reactie u terug krijgt.

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Dat incassobedrijf krijgt trouwens
alleen maar slechte reviews: https://www.google.com/search?q=icservi ... _id:LIBUPe

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soeverein »

Hier kunt u ook terug lezen wat u eventueel zou kunnen doen (anders dan wat ik al had voorgesteld): https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/04 ... al-collec/

Isabeau93
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mar 2023 21:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Isabeau93 »

Ik krijg sinds gisteren telkens een ingesproken voicemail maar geen gemiste oproepen.

Als ik de voicemail luister wordt er niet gezegd welk bedrijf het is maar wel dat er betaald moet worden omdat het anders naar een incasso bureau wordt doorgezet.

Geen idee of dit vanuit SD of Pactum komt maar het is wel frappant.

Roxana99
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2022 19:53

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Roxana99 »

Soeverein schreef:
25 apr 2023 18:13
Roxana99 schreef:
25 apr 2023 17:28
Momenteel heb ik naar aanleiding van niet betaalde lening een mail gekregen. Eerder heb ik saldodip gemailt en aangegeven in advies vanuit forum dat er met de betalingen afgelopen jaren gedaan is vanuit mij incl boetes kom ik uit eindelijk op een positief bedrag ( waar ik niet naar vraag of verwacht te krijgen) echter hebben ik nu bericht ontvangen. Kan iemand mij aangeven of zij letterlijk dit kunnen doen. Ik heb hen eerder gemaild niks vernomen tot dit bericht ontvangen heb.

Datum : 25/04/2023

Inzake : Saldodipje SL – ES 39004 Santander

Betreft : F Microloan SD (PG) - 01/12/2022 - 500.00 EUR // F Loan expenses - 01/12/2022 - 2.47 EUR // F Total of payments received - 01/12/2022 - 0.00 EUR // F AR_daily_Interest - 01/12/2022 - 138.00 EUR







Geachte ,



Wij stellen vast dat u de openstaande schuld nog niet voldaan heeft.

Deze bedraagt nog steeds 688,47 Eur



In geval uw betaling van 688,47 Eur ons niet toekomt, zal het dossier zonder verdere verwittiging aan deurwaarder en advocaat worden overgemaakt, met extra kosten tot gevolg.



Bankgegevens:

ICS Bvba

BIC : BBRUBEBB

IBAN : BE50 3630 7214 6418



Gelieve uw betaling uit te voeren met de volgende gestructureerde mededeling: +++000/3047/94006+++



Wij hopen dat u deze maatregel, gepaard gaande met alle bijkomende onkosten, nu nog wenst te vermijden.



Met vriendelijke groet,





Stephanie De Brabanter

[email protected]
Is dit de eerste email van een incassobureau?

Ik zou de e-mail die u eerder aan SaldoDipje gestuurd heeft, opnieuw sturen, als reply op deze mail van aan icservices.be (daar kom ik uit als ik naar www.internationalcollections.eu surf). Dus uw oude email even forwarden naar [email protected] en in de cc [email protected]

Eens kijken wat voor reactie u terug krijgt.

Ik heb gedaan wat u zei om te doen. Dit is wat ik terug krijg.

Geachte klant,

Bedankt voor uw contact.

Saldodipje heeft u tijdens uw aanvraag op de hoogte gesteld van het feit dat u een persoonlijke garantsteller dient aan te leveren, binnen een gestelde termijn na uitbetaling van de lening. Ook is er een bevestigingsmail vanuit Saldodipje naar u verstuurd op de dag van uitbetaling. Indien u hier meer informatie wenst, verwijzen wij u naar uw overeenkomst en de website van Saldodipje:

Helpcentrum (saldodipje.nl)

Bij het niet aanleveren van een persoonlijke garantsteller brengt Saldodipje een extra vergoeding in rekening. U geeft aan dat u het niet eens bent met deze extra vergoeding, omdat dit naar uw mening niet rechtsgeldig is. Wij nemen aan dat u zich hierbij beroept op artikel 115a van het Bgfo (Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft): een aanbieder van krediet rekent geen hogere kredietvergoeding dan op grond van het Besluit kredietvergoeding ten hoogste toegelaten kredietvergoeding.

Saldodipje handelt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Europese en nationale voorschriften met betrekking tot de in rekening te brengen vergoeding. De online leenactiviteiten van Saldodipje zijn in lijn met de Europese Richtlijn Consumentenkrediet, de Europese Richtlijn inzake elektronische handel en artikel 1:16 van de Nederlandse Wet op het financieel toezicht. Alle bedragen die uit hoofde van de leningsovereenkomst in rekening worden gebracht, worden berekend overeenkomstig de geldende voorschriften en over de verschuldigde bedragen bent u volledig geïnformeerd.

Saldodipje heeft naar aanleiding van een uitspraak van het College van Beroep van de Reclame Code Commissie van 2 mei 2019 haar reclame-uitingen gewijzigd en nog duidelijker gemaakt dat zij een aanvullend bedrag in rekening brengt op het moment dat de consument in strijd met de gemaakte afspraak nalaat om een deugdelijke garantsteller aan te dragen. De status van Saldodipje is op dit moment dan ook ‘compliant’, zoals te zien is op de website van de Reclame Code Commissie. Graag verwijzen wij u verder naar de recente uitspraak van de rechtbank Rotterdam d.d. 19 januari 2023, waarin de rechtbank heeft overwogen dat, voor zover artikel 115a van het BGfo al van toepassing is op het in Nederland online aanbieden van krediet, niet is aangetoond dat sprake is van overtreding van dat artikel.

Wij zijn bereid een betalingsregeling met u te treffen om het openstaande saldo te voldoen. Wij verzoeken u vriendelijk spoedig contact met ons op te nemen om een passende betaalafspraak/betalingsregeling te treffen. Wij zijn bereikbaar via 085-2087803.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en in afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,

Charizard800
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2023 13:55

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Charizard800 »

Goedemiddag, Ik heb ook gebruik gemaakt van Saldodipje. Ik heb afgelopen januari de lening nietig laten verklaren. Ik heb dus maanden torenhoge boetes betaald. Als ik het zo dus allemaal uitreken; krijg ik geld van saldodipje. Ik heb zelf uitgezocht dat ze dus onwettig een torenhoge rente rekenen. Ik heb een bedrag van 1500 euro uitstaan. Ik ben van plan dit niet te betalen; omdat ik qua boetes in de plus zou moeten staan. Heeft er iemand nog een tip of een voorbeeld mail dit kenbaar te maken aan saldodipje? Ik heb trouwens ook een mail gehad van die stephanie de brabanter. Het is treurig dat er zo misbruik wordt gemaakt van heel veel mensen.

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Hi. Hier ook iemand die klaar is met de boetes betalen. Ik heb alles uitgerekend en zou met huidige lening (zonder boete bedrag) ook in de plus komen.. ik krijg nu e-mails met herinneringen en ze bellen ook elke keer. Heeft iemand een voorbeeld e-mail voor het “nietig” verklaren? En weet iemand of onze “vrienden” van SD ook brieven sturen? Tnx alvast voor de reactie!

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Hier ook iemand die klaar is met de boetes betalen. Ik heb alles uitgerekend en zou met huidige lening (zonder boete bedrag) ook in de plus komen.. ik krijg nu e-mails met herinneringen en ze bellen ook elke keer. Heeft iemand een voorbeeld e-mail voor het “nietig” verklaren? En weet iemand of onze “vrienden” van SD ook brieven sturen? Tnx alvast voor de reactie!

Dirkie91
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2023 15:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dirkie91 »

Hallo allen, zelf ben ik ook al meer dan 10x in zee gegaan met saldodipje. Nu zie ik dat ze te veel rente vragen volgens de Nederlandse wetten. De laatste keer heb ik 1500 geleend en ik zou nu een bedrag van 2200 terug moeten betalen. Ik heb hun al zoveel betaald van vorige leningen dat ik het niet meer kan betalen. Brieven van law and trust heb ik ook al thuis ontvangen op mijn oude adres(waar alleen mijn vader nog woont). Wat moet ik doen?!

Dimma
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2023 15:28

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimma »

@Rvb87 heb je in de tussentijd nog bericht gekregen of heeft saldodipje je eindelijk met rust gelaten ?

BasJac
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2023 01:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door BasJac »

Hallo,
Helaas ben ik zo stom geweest en heb ik ook al meerdere leningen afgesloten bij Saldodipje. Ik moet voor 31 mei weer een eerste betaaltermijn betalen. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste in een mail kan zetten?
Hoor graag van iemand

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

@sacredfour wanneer is jou rechtszaak tegen Saldodip? En wanneer is het hoger beroep vanuit de AFM?

Dsavage
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2023 10:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dsavage »

Beste mensen,

Heb zelf ook talloze leningen afgesloten bij Saldodipje over de 3 duizend euro aan boetes betaald. Heb zelf altijd gedacht dat de werkwijze van Saldodipje prima is tot dat ik zelf eens ben gaan verder kijken. Kort om samen gevat malafide praktijken zijn het, ik heb me laatste lening ook niet meer terugbetaald dit is al een hele lange tijd geleden, ze kunnen je niks doen behalve wat slechte geautomatiseerde dreigmails sturen bellen of brieven sturen gewoon simpel weg blokkeren, niet reageren en niet meer naar om kijken. BKR registratie krijg je toch niet omdat ze niet aangesloten zijn bij het AFM dit kan je ook altijd na checken op mijn bkr .nl . Als we met ze alle niet betalen zullen dit soort bedrijven snel klaar zijn. En voor de mensen die simpel weg zeggen ho ho je hebt geld geleend bij ze? Dan moet je dat gewoon terug betalen. Nou nee hoor want je word kei en keihard gen***d. Hoop dat dit bericht voor de mensen die twijfelen terug te betalen doorslaggevend is. Succes iedereen!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dsavage schreef:
07 jun 2023 10:55
En voor de mensen die simpel weg zeggen ho ho je hebt geld geleend bij ze? Dan moet je dat gewoon terug betalen. Nou nee hoor want je word kei en keihard gen***d.
Klinkt stoer, maar is natuurlijk niet de realiteit.

Geleend geld moet je terugbetalen, teveel betaalde kosten kan je verrekenen. Dát is hoe het zit.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eens. Ik adviseer Dsavage om eens precies op papier te zetten wat hij exact geleend heeft, en wat hij exact terugbetaald heeft. Misschien ontstaat dan nog wel een vordering op Saldodipje.
Veel gedupeerden missen overzicht. Laat desnoods iemand u daarbij helpen en wees niet bang voor schaamte, daar floreren dit soort bedrijven van.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Bij iemand geld lenen en niet meer terug betalen is ook een vorm van iemand naaien.

Plaats reactie