Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Webber schreef:Ga er maar vanuit dat je dat kwijt bent ...
Ferratum gaat dat echt niet terugbetalen.
Ze doeken Ferratum Nederland op...en zijn daarna met de noorderzon vertrokken.
Hoezo opdoeken en met noorderzon vertrekken? Ze zijn al jaren zo geld aan het incasseren, denk dat AFM ze wel in gaten houd maar weinig kunnen doen ben ik bang

Croongetuige
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Croongetuige »

Er zijn helemaal geen concrete mensen bekend om Ferratum aan te pakken...ze dekken zichzelf goed in door er een hele vage constructie van te maken:

Ferratum UK/NL Ltd.: Engeland, om de vergunning (van FCA) veilig te stellen om zaken te kunnen doen in de EU. Met wat Nederlandse (?) medewerkers met random (toevallig dubbeltalige) namen: Mike, Maggie, Kirsten, Michael etc. die de mails beantwoorden/chat beheren.
Garantiefonds GFGM/GG, garantstellers, dochters (?) van Ferratum in: Estland, een postadres, meer niet. In December hebben ze aangevoeld dat GG te overduidelijk onderdeel was van Ferratum (opgezet door Ferratum DK, Denemarken), dus hebben ze een nieuw postadres (GFGM) laten opzetten door een 'mannetje' die 'los' staat van de Ferratum Group, ik denk dat we dit bedrijf ook niet meer in de jaarcijfers terug gaan zien.
Envoy Services Ltd./Worldpay AP Ltd. crediteuren partners/tussenpersoon van Ferratum: Engeland, uitbetaling via een ABN-Amro nummer.
PPRO Financial Ltd.: Engeland, de iDeal terugbetalingen op de website van Ferratum, Belgisch IBAN nummer...ligt voor het garantstellers verhaal er al maanden uit volgens mij, handmatig overmaken met overmakingsbewijs.
Pactum Collections/FE Collections, debiteuren dochter van Ferratum: Duitsland met een Nederlandse, ingehuurde, helpdesk.
Ferratum zelf komt uit: Finland, die weten totaal niet wat er nu in Nederland gebeurd en zien waarschijnlijk alleen de cijfers teruglopen, inzake Nederlandse winsten...

Kortom.. :wink:
Het enige wat echt in Nederland zit, is het onbekende en nietszeggende incasso-bureau wat ze hebben weten te strikken, Trust and Law uit Bleiswijk. Maar even zo goed krijgen ze dadelijk de dossiers terug en gaan ze misschien nog op zoek naar een nieuwe: Sjaans Dûbeldsammelgegevens in Earnewâld...ofzo...
Iedereen die namelijk met Ferratum te maken heeft (in het belang van hen) en de Nederlandse 'klanten', of slachtoffers zoals ik ze noem, bedient heeft de opdracht gekregen om kosten wat kost alles minnelijk af te handelen en dus de rechtbank/deurwaarder erbuiten te houden. Als mensen er, zoals nu gebeurt, te veel lucht van hebben gekregen en hun lening helemaal niet meer betalen, kunnen ze feitelijk 2 dingen doen:

- Tóch een proces aangaan (zoals LoanRider, oliedom heeft gedaan)
- Eruit halen wat er nog in zit, de leningen op slinkse wijze (door middel van software/it) op hun website terugschroeven (hey, ik kan steeds minder lenen, nouja...dan maar 300 ipv. 500 Euro) zodat het voor mensen steeds onaantrekkelijker wordt om het te blijven gebruiken. Ze schakelen over naar alléén de Persoonlijke Garantsteller (zie LoanRider) en zingen het nog een maand uit.
Break-even, oke, we halen er niets meer uit en het kost ons teveel nu.
En de schijnconstructie (die gewoon werkbaar is in veel andere landen in Europa) van hierboven verdwijnt van de Nederlandse markt.

*Tuut-tuut-tuut dit-nummer-is-niet-in-gebruik* van Pactum Collections. En op de mails wordt niet meer gereageerd door de (Nederlandse/Engelse) medewerkers van Ferratum. Het (arme) incasso-bureau achter latend met een slechte naam...

Ik schets hier even een toekomstperspectief wat vrij reëel is, denk ik...

Dus ja, ik ben er ook bang voor dat ze dadelijk gewoon de stekker er uit trekken, als te veel mensen besluiten hun lening niet meer terug te betalen!

Ik heb afgelopen 2 jaar met m'n stomme kop dik €4200 alleen al aan garantstellers kosten betaald aan Ferratum. En, nee, ik denk niet dat ik dit geld ooit nog terug zie. Ik zie het als een wijze, hele dure les. :oops:

Edit: Sorry voor de vele edits... :oops:
Laatst gewijzigd door Croongetuige op 04 aug 2018 00:58, 16 keer totaal gewijzigd.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Zoals sacredfour al aangaf is de overeenkomst nietig. Oke ik ben het zelf aangegaan, maar als de overeenkomst nietig is dan geldt dit ook voor alle overeenkomsten, ook de oude? Ik zelf heb een DAS rechtsbijstand verzekering. Zal eens informeren wat hun kunnen betekenen voormij. Ik zal ze best wel voor de rechter willen slepen en mijn deel terug willen waar ik dan recht op heb.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

croongetuige, het bedrag wat jij aan kosten hebt betaald maakt het misschien interessant om Ferratum te dagvaarden.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Bocajunior schreef:
Webber schreef:Ga er maar vanuit dat je dat kwijt bent ...
Ferratum gaat dat echt niet terugbetalen.
Ze doeken Ferratum Nederland op...en zijn daarna met de noorderzon vertrokken.
Hoezo opdoeken en met noorderzon vertrekken? Ze zijn al jaren zo geld aan het incasseren, denk dat AFM ze wel in gaten houd maar weinig kunnen doen ben ik bang

Ik denk eerlijk gezegd dat ze al gestopt zijn met het uitgeven van nieuwe leningen.
Op Trustpilot lees je nu alleen nog berichten dat cliënten van Ferratum ivm storing...geen nieuwe lening kunnen afsluiten.
En vragen daarover beantwoordt Ferratum niet meer.
Eveneens is hun chat offline.
Ze proberen nog zoveel mogelijk openstaande leningen te incasseren en dan zijn ze met het flitskrediet model met externe garantsteller van de aardbodem verdwenen.
Net zoals Loanrider.
Beide websites zijn nog online maar het is onmogelijk om daar nog een lening af te sluiten.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Webber schreef:
Bocajunior schreef:
Webber schreef:Ga er maar vanuit dat je dat kwijt bent ...
Ferratum gaat dat echt niet terugbetalen.
Ze doeken Ferratum Nederland op...en zijn daarna met de noorderzon vertrokken.
De chat is nog wel beschibaar, zaterdag hebben ze geen chat. Gister was de chat nog online

Hoezo opdoeken en met noorderzon vertrekken? Ze zijn al jaren zo geld aan het incasseren, denk dat AFM ze wel in gaten houd maar weinig kunnen doen ben ik bang

Ik denk eerlijk gezegd dat ze al gestopt zijn met het uitgeven van nieuwe leningen.
Op Trustpilot lees je nu alleen nog berichten dat cliënten van Ferratum ivm storing...geen nieuwe lening kunnen afsluiten.
En vragen daarover beantwoordt Ferratum niet meer.
Eveneens is hun chat offline.
Ze proberen nog zoveel mogelijk openstaande leningen te incasseren en dan zijn ze met het flitskrediet model met externe garantsteller van de aardbodem verdwenen.
Net zoals Loanrider.
Beide websites zijn nog online maar het is onmogelijk om daar nog een lening af te sluiten.

Croongetuige
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Croongetuige »

sacredfour schreef:croongetuige, het bedrag wat jij aan kosten hebt betaald maakt het misschien interessant om Ferratum te dagvaarden.
Dan ga ik m'n rechtsbijstandverzekering ook maar eens aanspreken. :wink:

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Zijn er alweer mensen die iets kunnen lenen daar? Ben wel benieuwd of ze nog steeds actief zijn

NachtSenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:13

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door NachtSenner »

Volgens mij is er nog steeds storing maar vreemd genoeg verwijderd Trustpilot alle negatieve berichten omtrent deze problemen...

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

NachtSenner schreef:Volgens mij is er nog steeds storing maar vreemd genoeg verwijderd Trustpilot alle negatieve berichten omtrent deze problemen...
Heb ook al aantal berichten op trust pilot gezet maar zijn er ook afgehaald haha. Erattum houd het goed in de smiezen

janesje16
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door janesje16 »

ja,ferratum gestopt misschien en incasso trust and law dan,gaan die gewoon innen en betalinsregeling treffen.??

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

gezien de reacties op trustpilot is er geen mogelijkheid tot lenen meer bij ferratum.
Ferratum toont hun ware aard door wel binnen een aantal uurreacties op trustpilot te verwijderen maar schijnbaar niet meer te reageren op mails van klanten en het schijnt dat de live chat ook verdwenen is op de site.
ze hebben schijt aan de klanten en de klanten mogen beslist niet te weten komen dat er geen nieuwe lening afgesloten kan worden.
Ze laten nu hun ware gezicht zien door het nog steeds op storing te gooien willens en wetens mensen voorliegen.

overigens ook prachtig dat bij zoeken op trust and law meteen dit forum bovenaan komt bij google.
waarschijnlijk is trust and law een 2-3 mans zaakje die opgericht is door Ferratum zelf want er is helemaal niks anders over te vinden op internet.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

janesje16 schreef:ja,ferratum gestopt misschien en incasso trust and law dan,gaan die gewoon innen en betalinsregeling treffen.??
Als jij de vordering betwist kunnen ze het alleen innen via een rechtszaak.
Geloof me Ferratum heeft nog nooit een rechtszaak gedaan tegen een klant en gaan dat ook niet doen zodra er een uitspraak is over hun garantsteller kan iedereen het geld terug eisen.
ze innen nu nog onder leugens van storing en zijn over 1 a 2 maanden gewoon weg.
gewoon de mailtjes van trust and law nadat je aangegeven hebt dat je de vordering betwist en de overeenkomst nietig verklaard negeren en het geld lekker in je zak houden.

lalalasa
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2018 19:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lalalasa »

@Sacredfour, hoe kan ik jou een privébericht sturen inzake deze kwestie?

Welig
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2018 11:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Welig »

Ferratum geeft nu op truspilot reacties op berichten die mensen hebben geplaatst dat alles verholpen is en dat mensen gewoon weer aan kunnen vragen....
Bijzonder...

lalalasa
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2018 19:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lalalasa »

Vandaag ook een brief gekregen van trust and law. Is het handig ze te wijzen op het feit dat ze te hoge kosten op mij willen verhalen of is het beter gewoon een betalingsregeling te proberen te treffen. Heb al eerder aangeboden aan ferratum om lening zelf direct terug te betalen. Nooit een reactie op gekregen en nu dus deze brief.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Welig schreef:Ferratum geeft nu op truspilot reacties op berichten die mensen hebben geplaatst dat alles verholpen is en dat mensen gewoon weer aan kunnen vragen....
Bijzonder...
Zie het ook indd.. kan niet chekken helaas aangezien ik 1 lopen heb haha

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welig schreef:Ferratum geeft nu op truspilot reacties op berichten die mensen hebben geplaatst dat alles verholpen is en dat mensen gewoon weer aan kunnen vragen....
Bijzonder...

Ik dacht juist dat iedereen blij zou zijn dat het niet meer mogelijk was daar te lenen? :mrgreen:

Croongetuige
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Croongetuige »

Zozo, lekker bezig op een zaterdagavond daar in Engeland! :shock: :roll: Ik heb het idee dat het allemaal Engelsen zijn die nu die reacties geschreven hebben, aan het taalgebruik te zien. Wat ze niet logisch vertaald kunnen krijgen reageren ze niet op! :P
Daarnaast zou het nu zomaar kunnen zijn dat ze oprecht veronderstellen dat de zaak van LoanRider voor hen helemaal niet bekend en van toepassing is.

Misschien had ik in mijn laatste reactie nog een 3de optie weer moeten geven:

- De storingen zijn een toevallige samenloop van omstandigheden, ze weten echt niet dat ze met de leningen zoals ze nu opgezet zijn iets doen wat niet mag in Nederland!

Moeten ze daar via hun Nederlandse "partner" (Trust and Law in deze) niet eens op gewezen worden dan?

Of ben ik nu zo naïef en weten ze het donders goed en laten ze het gewoon gebeuren voor het 'extra zakcentje' per lening en nemen ze de volhoudende 'wanbetalers' op de koop toe enerzijds...
...en...
..hopen ze dat niemand een zaak tegen het grote machtige Ferratum aanspant om het te veel betaalde garantstellers geld terug te halen anderzijds? :oops: :roll:

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering om hulp geroepen hiermee. Ze staan erwel open voor om een case te beginnen hiermee. Gaat me wel eenmalig 500 euro kosten?! + mijn maandelijkse bijdrage die ik betaal. Ik moet ook alle bewijsstukken aanleveren incl. mijn hebben en houden toen der tijd. Heeft dit nut? Zij willen ook laten zien dat ze onder het NLrecht vallen en dat het garantiestelsel een zijn! Sorry dat ik altijd laat in de nacht reageer, moet ook gewerkt worden:)...

Plaats reactie