Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Stofzuigertje

je bent echt niet meer te volgen.
als jij anderhalf jaar geleden die 4 leningen afgesloten hebt vraag ik je graag waar en kom dan niet met een antwoord wil ik niet vertellen zoals bij het incasso buro.
want er waren de laatste 2 jaar maar 3 saldodipje ferratum en loanrider.
saldo en ferratum zijn hetzelfde dus knap dat jij daar 4 leningen hebt.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat hele verhaal van Stofzuigertje is gewoon een sprookje, of beter gezegd, volkomen uit de duim gezogen.

stofzuigertje » 06 aug 2018 10:10

Klopt, ik leen niet voor geld maar principe....
Omdat ze een niet toegestaan product leveren dat niet aan onze Nederlandse wetten voldoet probeerde ik bij 4 bedrijven te lenen.
Andere relaties van mijn hebben zelfde gedaan en die waren al eerder... de eerste lening van goede relatie is nu 17 maanden terug en ook daar alleen maar vele incasso brieven en nog steeds niet de beloofde deurwaarders!

Ik ben me bewust van het feit dat in theorie mijn €1000,- lening een factuur van 1 Bitcoin kan worden, maar die had ik in 2010 voor minder als dubbeltje gekocht...
Ik en alle andere van mijn groep hebben alleen maar gevraagd of ze kunnen aantonen dat hun aangeboden lening aan de Nederlandse wet voldoet gezien de gevraagde rente en bijkomende kosten van maximaal 14% wettelijk hier geregeld!

Ik zie onze leningen van deze vriendengroep met voldoende geld en totaal geen lening nodig als een manier om deze niet aan de wet houdende verlies te laten maken.
Criminelen die zich niet aan onze wetten houden verliezen elke rechtszaak dus die op deze manier terug pakken lijkt me een leuke Hobby!
Je mag niemand zomaar beroven maar als zij geen aangifte doen... leuk spelletje en hopelijk is dit een dure manier om ze hier uit de markt te drukken.

Naast Ferratum heb ik nog 3 anderen en er waren er nog meer... ik was daarvoor te laat

bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

@stofzuigertje

Het zou fijn zijn als je nu gewoon even stopt met al je onsamenhangende vage berichten die naar mijn inziens weinig toevoegen op deze topic. Houd het lekker kort en duidelijk ipv je grote verhalen waarin je jezelf keer op keer tegenspreekt.

Daarbij vertroebel je deze topic voor de mensen die hier nieuw komen en research doen naar wat ze met hun situatie moeten.

Alvast bedankt

lalalasa
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2018 19:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lalalasa »

Nav email over het nietig verklaren van de overeenkomst van de huidige lening die ik nog moet terugbetalen en de vorige leningen waarover ik wel gewoon de garantstellingskosten heb betaald kreeg ik eerst het standaard mailtje terug. Vervolgens krijg ik vanuit ferratum deze mail;
Geachte ...
Bedankt voor uw e-mail.
uw dossier is volledig overgedragen aan het incassobureau Trust & Law.
Om de terugbetaling van uw lening te bespreken dient u Trust & Law te contacteren.

U kunt de contactgegevens van Trust & Law terugvinden op hun website: http://www.trustandlaw.nl/contact.html

Tot op heden heeft trust en law nog niet gereageerd op mijn mails..

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

lalalasa schreef:Nav email over het nietig verklaren van de overeenkomst van de huidige lening die ik nog moet terugbetalen en de vorige leningen waarover ik wel gewoon de garantstellingskosten heb betaald kreeg ik eerst het standaard mailtje terug. Vervolgens krijg ik vanuit ferratum deze mail;
Geachte ...
Bedankt voor uw e-mail.
uw dossier is volledig overgedragen aan het incassobureau Trust & Law.
Om de terugbetaling van uw lening te bespreken dient u Trust & Law te contacteren.

U kunt de contactgegevens van Trust & Law terugvinden op hun website: http://www.trustandlaw.nl/contact.html

Tot op heden heeft trust en law nog niet gereageerd op mijn mails..
Trust and law heeft bij mij 1 x gereageerd met een standaard mail terug.
Ze hebben het niet eens gelezen volgend mij want ik betwist de gehele vordering.
er stond onderaan dat ik dan in ieder geval het onbetwiste gedeelte over moest maken....
terwijl het geheel betwist is.
ik denk dat trust and law niet meer weet wat ze moeten want ferratum wil niet dagvaarden dus hebben ze na betwisting geen enkel middel meer wat ze kunnen doen.

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

In de jaarcijfers van de Ferratumgroep vinden we Global Guarantee ook terug als 100% dochter van deze groep.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Ronaldjecas schreef:Global Guarantee OU is Ferratum, na wat research blijkt de eigenaar van Global gewoon bij Ferratum te werken. En is de vestiging ook gewoon Ferratum. Gevestigd in Tallinn in Estland. LinkedIn, thanks!
Ferratum gebruikt geen Global Guarantee meer.
Tegenwoordig is de externe garantsteller ; GFGM. Global Finance Guarantee Management.
Eveneens gevestigd in Tallinn Estland.
Ik weet overigens niet waarom het nu GFGM is geworden en ze gestopt zijn met Global Guarantee.
Het is ook een vennootschap ,maar met een ander registratienummer.

Ferratum zit zelf overigens in Liverpool UK.

Verder zie ik dat de garantkosten van GFGM lager zijn dan voorheen bij GLobal Guarantee .

Wat voorbeelden, Global Guarantee. 30 dagen. €100. Garantkosten €28,78
GFGM. 30 dagen €100. Garantkosten. €21,00
Global Guarantee. 30 dagen €200 Garantkosten. €57,55
GFGM. 30. dagen €200. Garantkosten. €43,00
Global Guarantee. 30 dagen €500. Garantkosten €140,88
GFGM. 30 dage €500. Garantkosten. €110,00

Het is me niet duidelijk waarom de garantkosten nu verlaagd zijn sinds ze GFGM als externe garantsteller gebruiken...

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie en offtopic reacties verwijderd door moderatie. Betreffende personen zijn via PB aangesproken op hun berichten. Graag inhoudelijk reageren en kies er anders voor om niet te reageren!

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

GFGM. Global Finance Guarantee Management is ook niet meer actief. Die hadden een website maar doet het ook niet meer,terwijl ik wel de factuur voor de garantie van dat "bedrijf" heb ontvangen. En nu heb ik ineens te maken heb met pactum collections, ze hebben mij 1 x gebeld en gemaild omdat betaling nog niet gedaan is. Is een dikke week geleden, verder nog niks vernomen van ze

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Bocajunior schreef:GFGM. Global Finance Guarantee Management is ook niet meer actief. Die hadden een website maar doet het ook niet meer,terwijl ik wel de factuur voor de garantie van dat "bedrijf" heb ontvangen. En nu heb ik ineens te maken heb met pactum collections, ze hebben mij 1 x gebeld en gemaild omdat betaling nog niet gedaan is. Is een dikke week geleden, verder nog niks vernomen van ze
Je zult binnenkort wel een mailtje krijgen van trust and law.
nietig verklaring heensturen en dat je de hele vordering betwist.
Dan staat trust and law per direct buitenspel.
ik heb al weken niks meer van hun gehoord.
gelukkig hebben ze 1 x gereageerd op een nietig verklaring en volledige betwisting mail van me dat heb ik als bewijs.

Kiki86
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kiki86 »

Ik had meerdere keer emails van trust and law. Ze hebben mij ook naar mijn nietigverklaring een standard mail gestuurd, met de woorden, dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt.
Ik heb teruggeschreven, dat er geen onbetwiste deel bestaat en dat ik alles betwist. Ik heb al meerdere keer nu een email van hun gehad, dat ik hun bellen zal, om de zaak te bespreken.
Doe ik natuurlijk niet!

Dit is de email, zonder aanhef of zo, gewoon dit:

"Zou u contact met mij kunnen opnemen op onderstaand nummer optie 2?

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Trust and Law Incassoservices B.V.

[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 30 aug 2018 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Kiki86 schreef:Ik had meerdere keer emails van trust and law. Ze hebben mij ook naar mijn nietigverklaring een standard mail gestuurd, met de woorden, dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt.
Ik heb teruggeschreven, dat er geen onbetwiste deel bestaat en dat ik alles betwist. Ik heb al meerdere keer nu een email van hun gehad, dat ik hun bellen zal, om de zaak te bespreken.
Doe ik natuurlijk niet!

Dit is de email, zonder aanhef of zo, gewoon dit:

"Zou u contact met mij kunnen opnemen op onderstaand nummer optie 2?

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,


Trust and Law Incassoservices B.V."
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Waarom zou je hen moeten bellen?
zij willen iets van jouw wat jij volledig betwist.
Daar valt niks meer over te bespreken.
Het is of dagvaarden of de vordering laten vallen.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 aug 2018 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd

Rowen69
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 20:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Rowen69 »

Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

Lees ik het goed dat ze dus blijkbaar in discussie willen over de incasso en garantkosten als je dus wel alleen het bedrag van de lening betaalt ?

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Rowen69 schreef:Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

Lees ik het goed dat ze dus blijkbaar in discussie willen over de incasso en garantkosten als je dus wel alleen het bedrag van de lening betaalt ?
Trap er niet in elk gedeelte wat jij betaald is kassa voor hun.
het eerst gedeelte wat je betaald is hun winst de incasso kosten die ze niet eens mogen rekenen.
Dat je daarna niet meer betaald zal trust and law hun reet roesten ze bieden no cure no pay dus zegen ze tegen ferratum sorry we konden het geld niet innen maar hebben zij wel incassokosten gebeurd en ferratum hoeft hun niks te betalen.

Normaal gesproken int een no cure no pay geen leningen want ze mogen geen incassokosten rekenen.
maar zoals we van trust and law al weten nemen die het niet zo nauw met de regeltjes.
iets wat bij een dagvaarding die nooit komt alleen maar leuk is zo'n dubieuze werkwijze word door een kantonrechter echt niet gewaardeerd door zulke beginners fouten te maken ze dit buro hunzelf al grandioos voor schut.
waarom denk je dat nvi aangesloten incasso's niet meer voor hun innen.
er valt geen rode cent aan te verdienen want er mogen geen incassokosten gerekend worden.
Daarom zitten ze nu bij malafide clubjes als trust and law.
Laatst gewijzigd door raonic op 11 aug 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Kiki86
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kiki86 »

Rowen69 schreef:Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

Lees ik het goed dat ze dus blijkbaar in discussie willen over de incasso en garantkosten als je dus wel alleen het bedrag van de lening betaalt ?
juist, dat was hun voorstel...

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Kiki86 schreef:
Rowen69 schreef:Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

Lees ik het goed dat ze dus blijkbaar in discussie willen over de incasso en garantkosten als je dus wel alleen het bedrag van de lening betaalt ?
juist, dat was hun voorstel...

ik ga er vanuit dat je na betaling hoofdsom gewoon een smoes krijgt en ze gewoon de rest ook willen hebben.
Maak dus voor je betaald afspraken en niet nadat je een gedeelte betaald heb.
zoals ik al zei dan hebben zij hun winst binnen de incassokosten.
de rest is mooi meegenomen maar anders jammer voor ferratum.
Laatst gewijzigd door raonic op 11 aug 2018 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie