Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door HADES2001 »

als ik het dus goed begrijp kom je er achter dat niet alle regels lijken te kloppen, dus je leent geld en weigert het terug te betalen om dan vervolgens je recht maar te halen desnoods via een rechter...

het is maar wat je hobby is, Robert80 kan ik voledig gelijk geven je leent geld, betaald het terug en verder met het leven

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

ik betaal ze gewoon terug, dan betaal maar te veel ben straks er wel helemaal vanaf,ik heb ook van ze geleend.
de voorwaarden staan heel duidelijk en ik verdedig hun niet ,maar je kunt wel denken ze halen het niet terug , youss je kunt lullen als brugman tegen mij,
maar ook hun willen hun geld terug , en zeggen dat ze het niet doen via het gerecht ,dat geloof ik niet.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

Youss je bent zo naief als het maar kan en nee nogmaals ik werk daar niet , jij denkt dat jij er zo van afkomt is prima ,daar denk ik anders over ,en ik promoot niet dat mensen moeten gaan betalen, dat is hun eigen keuze maar ik voel me zelf er beter bij om het te betalen klaar . ja op schulden forum mag je er niet meer over typen. en kom jij er zo vanaf dan heb je geluk.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

youss schreef:
robert80 schreef:ik betaal ze gewoon terug, dan betaal maar te veel ben straks er wel helemaal vanaf,ik heb ook van ze geleend.
de voorwaarden staan heel duidelijk en ik verdedig hun niet ,maar je kunt wel denken ze halen het niet terug , youss je kunt lullen als brugman tegen mij,
maar ook hun willen hun geld terug , en zeggen dat ze het niet doen via het gerecht ,dat geloof ik niet.

Ik vind jouw logica al helemaal mooi Robert, maar ik zeg biet dat ik er van af wil komen. Ik hoop oprecht dat ze me dagvaarden dan kan de rechter er werk van maken. Doen ze dst niet is dat aan hun, of ze erkennen hun onwettige werkwijze dan betaa ik ook.

Youss
Die garant kosten zijn erg hoog ben ik helemaal met je eens,je had het ook kunnen weigeren om die lening aan te gaan, of die andere garant te kiezen.
daar ben ik ook mee de boot ingegaan , maar ik voel me er niet lekker bij om het niet te betalen, maar toch ben ik akkoord gegaan met die lening.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Robbert G,
Je komt er pas later achter dat Ferratum oplichters zijn. Dat heet voortschrijdend inzicht.
En oplichter ga je niet betalen, zeker niet de extra kosten die zij in rekening brengen.
Je hebt geld geleend dus je moet terug betalen is een beetje kort door de bocht.
Je mag je betalingen opschorten als de schuldeiser in gebreke is.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

sacredfour schreef:Robbert G,
Je komt er pas later achter dat Ferratum oplichters zijn. Dat heet voortschrijdend inzicht.
En oplichter ga je niet betalen, zeker niet de extra kosten die zij in rekening brengen.
Je hebt geld geleend dus je moet terug betalen is een beetje kort door de bocht.
Je mag je betalingen opschorten als de schuldeiser in gebreke is.
Sacredfour Ik heb u 2 prive berichten gestuurt ,zou u die kunnen lezen alstublieft

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

robert80 schreef:
sacredfour schreef:Robbert G,
Je komt er pas later achter dat Ferratum oplichters zijn. Dat heet voortschrijdend inzicht.
En oplichter ga je niet betalen, zeker niet de extra kosten die zij in rekening brengen.
Je hebt geld geleend dus je moet terug betalen is een beetje kort door de bocht.
Je mag je betalingen opschorten als de schuldeiser in gebreke is.
Sacredfour Ik heb u 2 prive berichten gestuurt ,zou u die kunnen lezen alstublieft
Kan ik dat als nog doen dan of kan dat niet meer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je het forum al enige tijd volgt, dan weet je inmiddels dat sacredfour vooral leest wat hij wil lezen. Ik zou ook niet zo snel zijn adviezen opvolgen. Tenzij je natuurlijk geïnteresseerd bent in zaken zoals loonbeslag en andere minder prettige zaken en die van dichtbij zou willen meemaken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste Robbert,
Als je een betalingsafspraak hebt gemaakt dan wordt het wel moeilijker om de schuldeiser in gebreke te stellen. Zou de zaak dan eventueel voor de rechter komen dan ben je een wanbetaler. Dit zal geen goede indruk maken op de rechter. Nu de AFM en ook de rechters de praktijken van de flitskrediet verstrekkers afkeuren heeft een goed voorbereide klant van Ferratum een goede kans de zaak in rechte te winnen. Belangrijk is dat je je bereidheid hebt getoond de lening terug te betalen als "onverschuldigde betaling". Is een overeenkomst nietig dan moet de zaak teruggedraaid worden alsof er nooit een overeenkomst is geweest. Dit betekend dat alle kosten die in rekening zijn gebracht vergoedt moeten worden (als ze betaald zijn natuurlijk!) en dat het geleende bedrag terug moet naar Ferratum.
Er lopen op het ogenblik twee rechtszaken die een andere flitskrediet verstrekker heeft aangespannen. De uitkomst in deze zaken zal ook invloed hebben op Ferratum. Ik denk dan ook dat Ferratum even geduldig afwacht wat het vonnis zal zijn voordat ze zelf rechtsmaatregelen gaan nemen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

sacredfour schreef:de lening terug te betalen als "onverschuldigde betaling". Is een overeenkomst nietig dan moet de zaak teruggedraaid worden alsof er nooit een overeenkomst is geweest.
Dus je betaalt een lening terug en dat is een onverschuldigde betaling? En als de zaak terug gedraaid wordt hoeft de lening zeker niet terug betaald te worden?

Kom nou...

Wat Robert beter kan doen is de lening terug betalen en ondertussen een klacht indienen bij de AFM. Dan loopt hij niet het risico op een peperdure rechtszaak ergens in Estland. Of dat, net als die parkeerboete, dat er voor één grote bulk een advocaat in Nederland op wordt gezet die alleen al voor het vertalen een klein vermogen rekent.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

sacredfour schreef: Er lopen op het ogenblik twee rechtszaken die een andere flitskrediet verstrekker heeft aangespannen. De uitkomst in deze zaken zal ook invloed hebben op Ferratum. Ik denk dan ook dat Ferratum even geduldig afwacht wat het vonnis zal zijn voordat ze zelf rechtsmaatregelen gaan nemen.
Kortom, jij weet dus ook niet wat wijsheid is, maar ondertussen geef je allerlei adviezen waardoor je klanten in diepe ellende kunnen komen. In ieder geval is de kans dus groot dat, wat ik al eerder aangaf, youss te zijner tijd zeker nog van Ferratum zal gaan horen. Maar dat hij nu nog niks hoort in afwachting van de andere twee zaken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste kweenie,
Loonbeslag is soms niet te voorkomen. Van alle zaken waar ik bijstand heb verleend is er nog nooit iemand slechter vanaf gekomen. Het belang van de cliënt gaat altijd voor. Van al de zaken die ik in het verleden heb afgehandeld, heb ik voor mijn cliënten enkele honderdduizenden euro’s kunnen besparen. Alleen al voor een cliënt uit mijn Hoist dossier heb ik kunnen voorkomen dat deze persoon de vordering van 100.000 euro moest betalen! Dit gaat natuurlijk niet lukken als je klakkeloos aanvaard dat alles wat de schuldeisers doen correct is. Ook bij grote instellingen als banken ben ik al heel wat fraude tegen gekomen zoals vervalsing van stukken.
Ook ben ik wat voorzichtiger geworden met de adviezen die ik hier op het forum geef. Er zit trouwens genoeg professionele kennis op dit forum. Ik ben mij dan ook meer gaan richten op schuldhulpverlening via een stichting. Wat eerst een hobby was is nu bijna een fulltime baan geworden!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

witte angora schreef:
sacredfour schreef:de lening terug te betalen als "onverschuldigde betaling". Is een overeenkomst nietig dan moet de zaak teruggedraaid worden alsof er nooit een overeenkomst is geweest.
Dus je betaalt een lening terug en dat is een onverschuldigde betaling? En als de zaak terug gedraaid wordt hoeft de lening zeker niet terug betaald te worden?

Kom nou...

Wat Robert beter kan doen is de lening terug betalen en ondertussen een klacht indienen bij de AFM. Dan loopt hij niet het risico op een peperdure rechtszaak ergens in Estland. Of dat, net als die parkeerboete, dat er voor één grote bulk een advocaat in Nederland op wordt gezet die alleen al voor het vertalen een klein vermogen rekent.
Wiite angora lees Art 6 lid 3 onder a en e ERVM

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

Dan hou ik het bij die afspraak die ik heb gemaakt.

Blablabla12
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2018 08:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Blablabla12 »

Hallo, gister heb ik een lening aangevraagd bij ferratum en kreeg een mail terug dat deze goed is ontvangen en verwerkt wordt. Alleen ik wil hem nu eigenlijk annuleren. Weet iemand of dit mogelijk is? Of zit je er na een aanvraag meteen aan vast?

Deltalex
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2018 21:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deltalex »

Ondertussen is Loanrider gestopt met het aanbieden van de externe garantsteller:


Op dit moment kunnen wij helaas geen nieuwe lening aan u verstrekken.

De reden hiervoor is dat onze Nederlandse juridisch adviseur heeft aangegeven dat de informatievoorziening op onze website mogelijk niet in lijn is met de definitie van het jaarlijkse kosten percentage (JKP) volgens de Europese richtlijn.

Op aanraden van ons juridisch adviseur zullen wij preventief de informatieverstrekking omtrent het JKP aanpassen op onze website, algemene voorwaarden en kredietovereenkomst.

De informatievoorziening omtrent het afsluiten van een lening met een persoonlijke garantie is volgens ons juridisch adviseur wel correct. Wij bieden u nog steeds de mogelijkheid om een lening aan te vragen met een persoonlijke garantsteller en zullen u informeren wanneer wij u weer van dienst kunnen zijn met het afsluiten van een lening met een betaalde garantie.

Wij doen er alles aan om deze aanpassingen zo goed en spoedig mogelijk te laten verlopen.

Vriendelijke groet,

Loanrider.nl

Frederik de 2e
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Frederik de 2e »

Besloten, heb een lening aangegaan. Dus ben verplicht terug te betalen. Ik heb aangeven op het rome artikel dus wil daar met scaredfour in de strijd gaan

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

sacredfour schreef:Robbert G,
Je komt er pas later achter dat Ferratum oplichters zijn. Dat heet voortschrijdend inzicht.
En oplichter ga je niet betalen, zeker niet de extra kosten die zij in rekening brengen.
Je hebt geld geleend dus je moet terug betalen is een beetje kort door de bocht.
Je mag je betalingen opschorten als de schuldeiser in gebreke is.
En de tijd zal leren, wat u precies bent.

In ieder geval iemand die er belang bij heeft dat mensen hun schuld (hoofdsom, rente) niet terugbetalen en in plaats daarvan met u in zee gaan.
Als het lukt 'kassa' voor u, of voor één of andere ideële stichting.
Als het misgaat, geen centje pijn: de, nog grotere, ellende is toch voor de lener.

Voor wat betreft uw advies aan TS (op pagina [1] ). Dat is mosterd na de maaltijd, een gepasseerd station. Er is eerder namelijk al een nieuwe situatie ontstaan. TS heeft juist over die zogenaamde 'onverschuldigde betaling' met Ferratum een terugbetaalafspraak had gemaakt. Ferratum was akkoord. Vorig jaar al. TS is de afspraak alleen niet nagekomen.

rechten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2018 19:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door rechten »

Vanzelfsprekend dien je een aangedane verplichting na te komen jegens kredietvertrekker in dit geval is het wel zo dat er er kosten berekend worden welke niet toegestaan zijn en de maximale rente limiet ruimschoots overschrijden.
In het geval van een dagvaarding kun je vanzelfsprekend in verweer komen en ook wijzen op de kosten die je eventueel in het verleden gemaakt hebt voor garantstellingen.
Wat betreft Trust And Law is mij ter ore gekomen van meerdere personen die in gebreke gesteld zijn dat de bedragen niet juist zijn en dat er incassokosten berekend worden wat in dit geval niet is toegestaan aangezien er in het geval van een lening alleen vertragingsvergoeding mag worden berekend en er in het geval van een Flitskrediet niet alleen onbetekenende kosten worden berekend aangezien de kosten garantstelling bij de totale kosten krediet worden gerekend.
Mijn advies is om in geval van rekenen van incassokosten door Trust And Law hiertegen een klacht in te dienen bij Trust And Law en indien er geen oplossing voor geboden wordt kun je een melding bij de AFM doen.

rechten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2018 19:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door rechten »

Ook is het in de gevallen waarvan ik op de hoogte ben zo dat er voorafgaand aan de in gebrekestelling door Trust And Law geen wettelijk verplichte aanmaning verstuurd is die aan de voorwaarden die hieraan worden gesteld voldoet.

Plaats reactie