Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Dennis112794
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2018 15:32

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dennis112794 »

Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?

GertCapri
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GertCapri »

Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?

Danny8182
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:03

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Danny8182 »

GertCapri schreef:
Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Na trustpilot zit nu ook ferratum op het radar forum...

Dennis112794
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2018 15:32

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dennis112794 »

GertCapri schreef:
Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Ik ben bereid te betalen mits er wordt ingestemd met het voorstel, ik accepteer het alleen niet dat ik constant word lastig gevallen door deze boeven. Het gaat mij totaal niet om het geld maar om het principe.

GertCapri
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GertCapri »

Danny8182 schreef:
GertCapri schreef:
Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Na trustpilot zit nu ook ferratum op het radar forum...
Wauw vriend, meen je dit echt? Ik werk gewoon voor een aannemer, heb ook wel eens geleend bij Ferratum. Als iemand een andere mening heeft is het direct van Ferratum, heb je zo'n slecht geweten dat je dit denkt?

Ik hoop gewoon dat mensen zich niet verder in de problemen brengen door 'helemaal niets te betalen' zoals hier gepropagandeerd wordt. Niets meer en niets minder.

GertCapri
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GertCapri »

Dennis112794 schreef:
GertCapri schreef:
Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Ik ben bereid te betalen mits er wordt ingestemd met het voorstel, ik accepteer het alleen niet dat ik constant word lastig gevallen door deze boeven. Het gaat mij totaal niet om het geld maar om het principe.
Waarom heb je eerst de garantstelling geaccepteerd en wil je die nu niet betalen dan? Neem aan dat het niets nieuws is toch, dat je die ook moet betalen? Je hebt er nota bene je naam voor moeten typen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Danny8182 schreef:
GertCapri schreef:
Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Na trustpilot zit nu ook ferratum op het radar forum...
Jammer dat je jezelf zo moet diskwalificeren uit de discussie. Dit soort reacties komen helaas echt over als een brevet van onvermogen
GertCapri schreef:
Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Hoewel ik ook geen fan ben van de uiterst dubieuze betalingsmoraal die hier in dit topic helaas lijkt te heersen bij veel forum leden is dit niet direct een correct advies. Verklaar de overeenkomt nietig, betaald het geleende bedrag terug en klaar.

Dennis112794
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2018 15:32

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dennis112794 »

Ik heb nooit gezegd niet te willen betalen. Ik heb meermalen naar Trust and Law een nietigverklaring gestuurd en hier heb ik geen reacties op gehad. Ik krijg alleen een reactie terug als ik begin over het niet betalen van de gehele vordering. Naar welke bankrekening maak ik dit over en onder welke vermelding? Straks maak ik geld over naar dit kantoortje en ben ik vervolgens écht mijn geld kwijt.

Danny8182
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:03

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Danny8182 »


Wauw vriend, meen je dit echt? Ik werk gewoon voor een aannemer, heb ook wel eens geleend bij Ferratum. Als iemand een andere mening heeft is het direct van Ferratum, heb je zo'n slecht geweten dat je dit denkt?

Ik hoop gewoon dat mensen zich niet verder in de problemen brengen door 'helemaal niets te betalen' zoals hier gepropagandeerd wordt. Niets meer en niets minder.
Het was natuurlijk wel een heel pro ferratum antwoord.

Maar jij gaat van helemaal niets betalen naar alles betalen (want je bent toch akkoord gegaan).

De garantiekosten zijn onwettig.. waarom zou je dat nog betalen als je nu weet dat ferratum niet volgens de nl wet werkt..

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Danny8182 schreef:



De garantiekosten zijn onwettig.. waarom zou je dat nog betalen als je nu weet dat ferratum niet volgens de nl wet werkt..
Ik kan me best een reden verzinnen, namelijk om van het gezeur af te zijn. Bij honderden euro's aan garantkosten misschien niet zo snel, maar stel dat ik een paar tientjes aan garantkosten open zou hebben staan dan zou ik die liever betalen en het verhaal afsluiten dan bezig blijven. Gemoedsrust heeft ook een grote waarde.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ferratum en de incassobedrijven lezen gewoon mee, overigens heel slim, voordat daar een brief binnen komt, hebben ze het antwoord al klaar.
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Het antwoord is Nee!!! Waarom de garantstelling niet betalen, omdat de kosten van de garantstelling niet mochten van de Nederlandse wetgever. Deze heeft dat bevestigd met een uitspraakrechter. M.a.w. Ferratum, mocht dit niet aanbieden. Als je een overeenkomst bent aangegaan, dan is deze niet rechtsgeldig.

Dit weet Ferratum en ook het incassobureau wat deze heeft ingeschakeld. Ze willen alleen dat je alles betaald, omdat er anders uitzonderingen worden gemaakt, waardoor het verdienmodel niet meer mag in Nederland. Dit verdienmodel is zeer lucratief, dus ze willen niet stoppen.
Ik hoop gewoon dat mensen zich niet verder in de problemen brengen door 'helemaal niets te betalen' zoals hier gepropagandeerd wordt. Niets meer en niets minder.
Ferratum wil absoluut niet dat het voor de rechter komt. Anders hadden ze allang mensen voor de rechter gedaagd. Een andere flitskredietboef deed dat wel en die verloor de rechtszaak, met als gevolg dat Loanrider moest stoppen met zijn lucratieve business en dat deed echt financieel pijn.

Ferratum reageert nergens op en wil vooral geen aandacht, alles voor het lucratieve verdienmodel.

Trust and Law

Trust and Law heeft de opdracht van Ferratum om niet naar de rechter te gaan. Ze kunnen volgens mij enkel maar dreigen en blazen. Er zullen enkel maar blaf brieven worden verstuurd maar de gaan naar de rechter zullen ze nooit maken.

Er zijn veel mensen, die niet kunnen of willen betalen, vanwege de hoge kosten. Als deze niet betalen, wordt Ferratum uiteindelijk gedwongen, om naar de rechter te gaan. Een rechter pakt de jurisprudentie erbij en de zaak is al bijvoorbaad verloren. Dit weet Trust and Law ook, vandaar dat ze maximale druk proberen uit te voeren. Het is niet winbaar.

Als er veel mensen niet betalen, wordt het uitstaande saldo van Ferratum steeds hoger en in hun boekhouding moet ze de garantstellingskosten gaan afschrijven. Ik adviseer om het leenbedrag terug te betalen, maar de rente en de garantstellingskosten niet.

Laat de rechter maar beslissen, echter er is nog geen zaak, dus de status qua blijft ongewijzigd.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

GertCapri schreef:Waarom heb je eerst de garantstelling geaccepteerd en wil je die nu niet betalen dan? Neem aan dat het niets nieuws is toch, dat je die ook moet betalen? Je hebt er nota bene je naam voor moeten typen.
Een goede reden is , dat de rechter in geval Loanrider de hele constructie van tafel veegde, en de overeenkomst (ja die met die getypte namen!) nietig verklaarde.
Heb je je al in die uitspraak verdiept?

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Dennis112794 schreef:Ik word meermalen gebeld en krijg nu zelfs WhatsApp berichtjes. Ik heb hen een voorstel gedaan om het geleende bedrag meteen over te maken maar zij gaan net als bij de rest hier, niet akkoord met het voorstel. Wat moet ik nu verder doen?
Alleen het geleende bedrag terugbetalen.
Dan ben je er verder vanaf.
Dus geen garantkosten en ook geen incassokosten betalen!

GertCapri
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GertCapri »

Petra1987 schreef:Ferratum en de incassobedrijven lezen gewoon mee, overigens heel slim, voordat daar een brief binnen komt, hebben ze het antwoord al klaar.
Gewoon betalen? Je bent toch akkoord gegaan met alle voorwaarden inclusief de garantstelling?
Het antwoord is Nee!!! Waarom de garantstelling niet betalen, omdat de kosten van de garantstelling niet mochten van de Nederlandse wetgever. Deze heeft dat bevestigd met een uitspraakrechter. M.a.w. Ferratum, mocht dit niet aanbieden. Als je een overeenkomst bent aangegaan, dan is deze niet rechtsgeldig.

Dit weet Ferratum en ook het incassobureau wat deze heeft ingeschakeld. Ze willen alleen dat je alles betaald, omdat er anders uitzonderingen worden gemaakt, waardoor het verdienmodel niet meer mag in Nederland. Dit verdienmodel is zeer lucratief, dus ze willen niet stoppen.
Ik hoop gewoon dat mensen zich niet verder in de problemen brengen door 'helemaal niets te betalen' zoals hier gepropagandeerd wordt. Niets meer en niets minder.
Ferratum wil absoluut niet dat het voor de rechter komt. Anders hadden ze allang mensen voor de rechter gedaagd. Een andere flitskredietboef deed dat wel en die verloor de rechtszaak, met als gevolg dat Loanrider moest stoppen met zijn lucratieve business en dat deed echt financieel pijn.

Ferratum reageert nergens op en wil vooral geen aandacht, alles voor het lucratieve verdienmodel.

Trust and Law

Trust and Law heeft de opdracht van Ferratum om niet naar de rechter te gaan. Ze kunnen volgens mij enkel maar dreigen en blazen. Er zullen enkel maar blaf brieven worden verstuurd maar de gaan naar de rechter zullen ze nooit maken.

Er zijn veel mensen, die niet kunnen of willen betalen, vanwege de hoge kosten. Als deze niet betalen, wordt Ferratum uiteindelijk gedwongen, om naar de rechter te gaan. Een rechter pakt de jurisprudentie erbij en de zaak is al bijvoorbaad verloren. Dit weet Trust and Law ook, vandaar dat ze maximale druk proberen uit te voeren. Het is niet winbaar.

Als er veel mensen niet betalen, wordt het uitstaande saldo van Ferratum steeds hoger en in hun boekhouding moet ze de garantstellingskosten gaan afschrijven. Ik adviseer om het leenbedrag terug te betalen, maar de rente en de garantstellingskosten niet.

Laat de rechter maar beslissen, echter er is nog geen zaak, dus de status qua blijft ongewijzigd.
Wellicht had je dan helemaal niet in zee moeten gaan met Ferratum? Het is wel makkelijk zo: geld lenen, garantstelling accepteren en dan gaan klagen.....

Enige verdieping in hetgeen wat je accepteert zou dan niet verkeerd zijn. Dit draadje krijgt langzaam het beeld van ik wil gratis geld en nu niet meer betalen. Dat de garantstelling niet wetsgeldig is akkoord maar de meeste mensen hier hebben al dik een jaar geleden de lening afgesloten en niet betaald, nu onder het mom van de loanrider uitspraak een uitweg zoeken, dat vind ik niet kunnen. Dat is bewust helemaal niet willen betalen en dat brengt mensen alleen maar verder in de problemen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Wellicht had je dan helemaal niet in zee moeten gaan met Ferratum? Het is wel makkelijk zo: geld lenen, garantstelling accepteren en dan gaan klagen.....

Enige verdieping in hetgeen wat je accepteert zou dan niet verkeerd zijn. Dit draadje krijgt langzaam het beeld van ik wil gratis geld en nu niet meer betalen. Dat de garantstelling niet wetsgeldig is akkoord maar de meeste mensen hier hebben al dik een jaar geleden de lening afgesloten en niet betaald, nu onder het mom van de loanrider uitspraak een uitweg zoeken, dat vind ik niet kunnen. Dat is bewust helemaal niet willen betalen en dat brengt mensen alleen maar verder in de problemen.
GertCapri
Je hebt gelijk, Ferratum en collega's hadden niet mogen bestaan in Nederland. Dat ze toch lening verstekking met een woekertarief verstrekken in Nederland en dit geld door omstandigheden niet kunnen terug betalen, behoort tot het bedrijfsrisico.

Ze moeten de hoofdsom terug betalen. Het woekertarief had niet gevraagd mogen worden, dus behoort te vervallen. Ferratum heeft een bewust risico genomen door dit toch te doen. Dit doen ze niet uit liefdadigheid, maar uit pure hebzucht. Hun doelgroep is de zwakkere in de samenleving. Niet de sterke die hebben Ferratum niet nodig.

De werkwijze van Ferratum is aantal maal verboden door de AFM. Consumentenorganisaties en de Politiek willen een totaal verbod op de Flitskredieten. Ferratum zoekt de gaten op in de wetgeving, om maar flitskredieten te verstrekken.

Ferratum is kapitaalkrachtig en huurt de beste advocaten en financieel deskundigen in, om maar gaten te ontdekken in de regelgeving en zo hun woekerpraktijken kunnen voortzetten.

Ongetwijfeld krijgt radar ook blafbrieven, vanwege dit onderwerp.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Mensen maak je nou niet druk om trust and law en negeer ze na je nietig verklaring.
Ze kunnen niks!!!!!! helemaal niks!

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Petra1987 schreef:
De werkwijze van Ferratum is aantal maal verboden door de AFM. Consumentenorganisaties en de Politiek willen een totaal verbod op de Flitskredieten. Ferratum zoekt de gaten op in de wetgeving, om maar flitskredieten te verstrekken.
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt....maar de AFM heeft de laatste rechtzaak tegen Ferratum verloren!
Uitspraak rechtbank Rotterdam 2-2-2018
Zaaknummer ROT 17/6948
De AFM wilde een verbod op het flitskrediet van Ferratum,de rechter ging daar niet in mee.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Petra1987 schreef:
Ze moeten de hoofdsom terug betalen. Het woekertarief had niet gevraagd mogen worden, dus behoort te vervallen. .
Laat mensen dit dan ook gewoon doen zonder te proberen uitvluchten te zoeken om maar helemaal niet te hoeven betalen wat je hier nog veel te veel ziet. Verklaar je overeenkomst nietig, betaal de onverschuldigde betaling terug en sluit het af. Dat nu blijkt dat de werkwijze van Ferratum hier niet mag is mooi en daar mogen we blij om zijn. In veel andere landen is deze werkwijze wel toegestaan, dus zo heel vreemd is het verdien model nu ook weer niet, dus nogmaals laten we in principe blij zijn dat het hier niet mag. Maar ben dan wel man of vrouw genoeg om gewoon de leensom volgens afspraak terug te betalen in plaats van dit, in sommige gevallen zelf jarenlang, open te laten staan. Dat is net zo hebzuchtig en laag bij de grond als de hebzucht waar je Ferratum van beticht.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Webber schreef:Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt....maar de AFM heeft de laatste rechtzaak tegen Ferratum verloren!
Uitspraak rechtbank Rotterdam 2-2-2018
Zaaknummer ROT 17/6948
De AFM wilde een verbod op het flitskrediet van Ferratum,de rechter ging daar niet in mee.
Eigenlijk oordeelde de rechter alleen dat de AFM invloedssfeer niet buiten NL rijkt.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:Verklaar je overeenkomst nietig, betaal de onverschuldigde betaling terug en sluit het af.
In dat stappenplan mis ik een belangrijke stap
-Geef bij Ferratum aan dat overeenkomst nietig is.
-Geef aan, dat, zodra Ferratum akkoord gaat met nietig verklaring, onverschuldigde betalingen over en weer dienen te worden teruggestort

Als je alleen hoofdsom zonder akkoord Ferratum terugstort, dan kan Ferratum je lastig blijven vallen voor rente en garantkosten. Doordat je een belangrijke stap overgeslagen hebt, kun je het alsnog niet afsluiten.

Plaats reactie