LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Kiki69
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2018 13:37

Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door Kiki69 »

Door financiele omstandigheden ben ik met Ferratum in zee gegaan (dom,dom) en heb een paar keer geld bij hun geleend, wel altijd netjes terugbetaald ondanks de hoge kosten van hun Garant. Het laatste bedrag kon ik niet betalen wegens verlies van mijn baan. Nu hebben ze een incassobureau ingeschakeld (Trust and Law). Wat kan ik het beste doen??

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Proberen bij familie of zo te lenen en dan per omgaande Ferratum betalen. En daar nooit meer lenen.

Kiki69
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2018 13:37

Re: Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door Kiki69 »

Maar hoe te handelen met de incasso bureau Trust and Law die ze nu ingeschakeld hebben

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Probeer "wat te regelen" in uw vrienden/familiie kring en betaal a.s.a.p. het incassoburo, hoe langer u wacht hoe meer het u totaal gaat kosten, En als het echt niet kan neem contact met ze op en probeer (= geen recht) een betaalregeling. Dit kan u nog jaren achtervolgen.

witte angora
Berichten: 30749
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kiki69 schreef:Door financiele omstandigheden ben ik met Ferratum in zee gegaan (dom,dom) en heb een paar keer geld bij hun geleend, wel altijd netjes terugbetaald ondanks de hoge kosten van hun Garant. Het laatste bedrag kon ik niet betalen wegens verlies van mijn baan. Nu hebben ze een incassobureau ingeschakeld (Trust and Law). Wat kan ik het beste doen??
Bovenstaande adviezen opvolgen, en proberen zo snel mogelijk weer werk te vinden (maar dat heb je zelf ook al bedacht denk ik).

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Misschien nog een tip: in mei komt het vakantiegeld, kan je daar wat mee betalen? En kijk waar je op kan bezuinigen of misschien kan je wat verkopen of belenen?

NietGeklopt
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2018 22:37

Re: Geld geleend, moeite met terugbetalen, wat nu?

Ongelezen bericht door NietGeklopt »

Dag Kiki69, Laten we er vanuit gaan dat u met Ferratum in zee bent gegaan omdat u nergens anders geld kon lenen. U heeft altijd netjes terugbetaald, dat pleit voor u. Wat u het beste kunt doen, omdat u immers aangeeft het geld ook daadwerkelijk geleend te hebben lijkt ons het volgende. Kijkt u eerst naar de website van ConsuWijzer. Dit is een organisatie van de overheid voor de consument om consumenten te helpen. Het is een goede website. Verspil geen tijd om daarna meteen contact op te nemen met Trust and Lauw. Leg uit wat u is overkomen, dat u altijd netjes betaald heeft (dit pleit immers voor u), maar doordat u uw baan heeft verloren nu in de problemen bent geraakt. Stel voor wat u wilt, een regeling treffen. Sterkte en succes.

Gesloten