LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geldshop

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
aad010
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 19:41

geldshop

Ongelezen bericht door aad010 »

hallo, ik heb een lening bij comford card. en wil mijn limiet verhogen. een e-mail gestuurd, en kreeg als antwoord dat ik een telefoonnummer moest bellen. Dit gedaan, en kwam dus terecht bij geldshop.
Nu heb ik een goed gesprek gehad, en wil nu misschien al mijn leningen laten overnemen, alles in 1. maar ik weet niet hoe die geldshop is.
ben als vele andere mensen, in het verleden enorm de mist in gegaan door dsb. dus ik ben nu wel een beetje bang geworden.
ik wil alles omzetten naar een persoonlijke lening.
iemand wat tips voor mij, wie kent geldshop?
alvast bedankt

arthur2000

Re: geldshop

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Wat is er mis met een 'gewone' bank? Ook fout maar je weet wel wat je hebt.
Een pl'etje bij de Rabo of de ING. En als dat niet kan verwacht bij geldshop dat wel te betalen.
Het zijn zeker geen charitatieve instellingen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: geldshop

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

In eerste instantie gewoon heel berekenend de voorwaarden bekijken.

* Wat is het rentepercentage, en is dit variabel of vast.
* Zijn er nog bijkomende kosten als administratiekosten of cardkosten
* Kun je versneld aflossen
* Zijn er verplichte verzekeringen die ten laste van je krediet komen.

Vergelijk dat is met een conventionele bank zoals Rabo,Abn, Ing etc, dan is de keuze denk ik niet moeilijk.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: geldshop

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zal vast wel weer dom gevonden worden, maar is het geen idee om de limiet gewoon NIET te verhogen? Dus niet nog meer te lenen?

Ja ik weet het, velen op dit forum zullen mij voor gek verklaren dat ik niet houd van leninkjes voor van alles en nog wat, maar goed, af en toe blijf ik het toch roepen.

aad010
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 19:41

Re: geldshop

Ongelezen bericht door aad010 »

ja ik weet het, niet verhogen. je heb gelijk. maarja het kan nu ff niet anders, en is ook nu voor ons d laatste keer. daarom willen wij alles overzetten in 1 . en dan geen doorlopend krediet maar een pl.
ik ben nu aan het kijken wat de rente bij andere doet.

maar is er niemand die ook met geldshop zaken doet? wat wat is daarvan hun ervaring?

bedankt voor de reactie,s

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: geldshop

Ongelezen bericht door Mendoza »

ja ik weet het, niet verhogen. je heb gelijk. maarja het kan nu ff niet anders, en is ook nu voor ons d laatste keer.
Volgende keer is er weer een reden waarom het ff niet anders kan om nog meer te lenen, zo gebeurt er altijd wel wat.

Misschien kun je aangeven waarom je wil lenen en kunnen we je helpen het vanaf nu te voorkomen.

M.b.t. geldshop kan ik online geen problemen vinden, via Google zijn zelfs een aantal positieve beoordelingen te vinden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: geldshop

Ongelezen bericht door SJZ »

Sorry, dom van mij, 'k had kunnen weten dat ik geen passend advies gaf. Op dit forum gaat je kop eraf als je pleit TEGEN lenen.

aad010
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 19:41

Re: geldshop

Ongelezen bericht door aad010 »

sjz.
nee je hebt helemaal gelijk, ik wou dat ik het allemaal over kon doen, dan had ik nooit geen lening/leningen genomen. maar als je er eenmaal heel diep in zit, is er geen weg meer terug.
ik probeer elke maand mijn hoofd boven water te houden. en dat lukt meestal niet. teveel uitgave en te weinig inkomen, elke maand maar weer schipperen met de rekeningen.
ik heb net on line een offerte gekregen, geen pl zoals ik had gevraagd, maar weer een dk.
30.000 en dan 450 euro per maand betalen, 84 maanden .ja dat is weer zo lang, maarja, als ik ga kijken bij ing enz, dan betaal je per maand heel veel, voor 60 maanden, dat is natuurlijk veel korter, maar ik kan niet meer per maand missen, dus ik kan gewoon niet anders denk ik.
de offerte ziet er goed uit, en comford card of hoe ze nu ook heten die is de geldschieter.
ik heb nog de tijd tot eind juli, dus ik ga erover nadenken.
voor mij is dit het beste, de lening van dsb, wehkamp, neckermann worden overgenomen in , en dan heb ik maar 1 grote schuld.
maar echt, zelfs mijn kinderen heb ik er voor gewaarschuwd, ga nooit lenen, maar spaar voor iets wat je graag wilt hebben.
ik hoop dat ze luisteren, en niet zo dom zijn als ik ben, want voor mij is er geen weg terug.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: geldshop

Ongelezen bericht door Rema »

Kun je al die leningen niet gewoon omzetten in één lening bij een normale bank?
Comfortcard vraagt echt de hoofdprijs aan rente, zo kom je er nooit af.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: geldshop

Ongelezen bericht door sephora30 »

In jouw situatie is nog meer lenen het domste dat je kunt doen. Het ene gat met het andere dichten werkt echt niet.
Wel is het een goed idee om alle leningen onder te brengen in 1 lening zodat je beter overzicht hebt, maar niet meer lenen dan de totale schuld die je al hebt.

Kredietaanbieder Tom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2011 04:20

Re: geldshop

Ongelezen bericht door Kredietaanbieder Tom »

Rema schreef:Kun je al die leningen niet gewoon omzetten in één lening bij een normale bank?
Comfortcard vraagt echt de hoofdprijs aan rente, zo kom je er nooit af.
Wat is volgens jou dan een 'normale bank'? Comfort Card = onderdeel van Santander = grootste bank van Europa = NIET normaal dus?

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: geldshop

Ongelezen bericht door RedShy »

aad010 schreef:sjz.
nee je hebt helemaal gelijk, ik wou dat ik het allemaal over kon doen, dan had ik nooit geen lening/leningen genomen. maar als je er eenmaal heel diep in zit, is er geen weg meer terug.
ik probeer elke maand mijn hoofd boven water te houden. en dat lukt meestal niet. teveel uitgave en te weinig inkomen, elke maand maar weer schipperen met de rekeningen.
ik heb net on line een offerte gekregen, geen pl zoals ik had gevraagd, maar weer een dk.
30.000 en dan 450 euro per maand betalen, 84 maanden .ja dat is weer zo lang, maarja, als ik ga kijken bij ing enz, dan betaal je per maand heel veel, voor 60 maanden, dat is natuurlijk veel korter, maar ik kan niet meer per maand missen, dus ik kan gewoon niet anders denk ik.
de offerte ziet er goed uit, en comford card of hoe ze nu ook heten die is de geldschieter.
ik heb nog de tijd tot eind juli, dus ik ga erover nadenken.
voor mij is dit het beste, de lening van dsb, wehkamp, neckermann worden overgenomen in , en dan heb ik maar 1 grote schuld.
maar echt, zelfs mijn kinderen heb ik er voor gewaarschuwd, ga nooit lenen, maar spaar voor iets wat je graag wilt hebben.
ik hoop dat ze luisteren, en niet zo dom zijn als ik ben, want voor mij is er geen weg terug.
Waarvoor heb jij in hemelsnaam 30.000 euro nodig? Om andere gaten te dichten?
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord. Misschien kunnen we tips geven. Als je nu al moeilijk rond kunt komen, is het misschien beter om in Budgetbeheer te gaan in plaats van wederom 30.000 euro lenen, daar vervolgens 84 maanden (= 7 jaar!!!) aan vast te zitten tegen een veel te hoge rente.

En je geeft ook aan teveel uitgaven te hebben. Als je je daarvan bewust bent, waarom doe je er dan niets aan?
Ik zie dat je schulden hebt bij de Wehkamp en bij Neckermann. Ik denk dat het tijd is om met iemand te gaan praten die verstand heeft van zaken en jouw tips kan geven over hoe je beter met je geld om kan gaan.

Succes.

Gesloten