LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp...antwoord neregsn te vinden op het net

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
kaathje1
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:12

Re: Hulp...antwoord neregsn te vinden op het net

Ongelezen bericht door kaathje1 »

@ tenormin:
ik heb idd het gevoel dat hij denkt dat het een motie van wantrouwen is, maar hij begrijpt het wel...ook hem koste deze situatie al tranen, maar ja, ik zit hier niet met dikke autos voor de deur die ik op de pof heb gekocht..nog beter: zij heeft dat auto nog en hij heeft de zijne om let op: 800 euro moeten verkopen..tis echt te erg..hoe dan ook..ik zet dat papiertje door...zal ff kijken welke notaris geschikt is hiervoor...niet dat we een flut papiertje opzetten en als mevrouw het ooit op de heupen krijgt om niet meer te betalen, alsnog ik de klos ben. toch wel handig dit forum! (had ik al veel eerder moeten doen)...;-)

@ witte angora:
hebben ze al geprobeerd maar de pl loopt bij de DSB...ik denk dat ik niet meer of minder hoef te vertellen...ben druk geweest om dit voor hem te regelen, maar mevrouw wil niet tekenen, en al helemaal geen contact met hem (reageert niet op mails en nix), dus het splitsen van de lening gaat niet als eentje niet mee werkt...:-(

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Hulp...antwoord neregsn te vinden op het net

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heb je je antwoord al. Ik verstrek zelf consumptief krediet aan consumenten dus ik kan er wel wat over zeggen. Ik ga er verder niet op in of het verstandig is om te lenen voor een bruiloft, dat is je eigen keuze.

Of je een lening kan krijgen is afhankelijk van verschillende factoren. Als je al een gezamenlijke huishouding voert en je wilt de lening alleen op je eigen naam, moet je wel genoeg verdienen om ook de lasten ervan te kunnen betalen. Als je niet wilt dat je partner meegenomen wordt in de aanvraag worden ook de volledige woonlasten bij jouw aanvraag meegenomen. Daarnaast wordt er met een tijdelijk contract al rekening gehouden met het feit dat je een behoorlijke inkomensterugval kan hebben wanneer je contract niet wordt verlengd. Je maximale leenbedrag zal daardoor behoorlijk lager uitkomen dan wanneer je een vast contract zou hebben. Daarnaast is het ook afhankelijk van de financieringsmaatschappij. Er zijn maatschappijen die afdwingen dat uw partner medeaanvrager is voor de lening en dus ook hoofdelijk aansprakelijk is voor de terugbetaling van de schuld. Als uw partner een A-codering in het BKR heeft staan (dus zonder H-codering erbij) dan kan ik over het algemeen zeggen dat een lening afsluiten voor hem op dit moment kansloos is.

kaathje1
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:12

Re: Hulp...antwoord neregsn te vinden op het net

Ongelezen bericht door kaathje1 »

@mallet:

Kijk...daar heb ik wat aan...dank je voor de info...dat wist ik dus nog niet...;-)

Gesloten