LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
jaap80
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2018 10:43

Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door jaap80 »

Ferratum verstrekt leningen zonder BKR toetsing, maar heeft Ferratum de mogelijkheid om het krediet bij BKR te registreren (incl. een A-codering)? Ik zie meerdere topics over het niet kunnen terugbetalen, maar een antwoord op deze vraag kom ik niet tegen. Ik zit in een soortgelijke situatie en wil graag de gevolgen kunnen overzien. Als de schuld wordt overgedragen naar een incassobureau waarmee ik een regeling kan treffen over het openstaande bedrag + kosten dan is dat een oplossing waar ik graag gebruik van maak. Voordat ik het zover wil laten komen, probeer ik te achterhalen of dit een negatieve BKR registratie kan opleveren. Het lukt mij dus niet om hier een duidelijk antwoord over vinden en hoop dat iemand mij via deze weg kan informeren.

Alvast bedankt!

Mvg,
Jaap

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij elke schuld krijgt u een BKR notering. Als er een partij is die zonder BKR controle u een lening wil geven moet u oppassen. Een commercieel bedrijf is natuurlijk niet gek en gaat geen risico lopen.
Maar nog raarder is dat u een lening wil aangaan waarvan u nu al weet dat u die niet terug kan betalen. Om nu meteen al over incassobureau en afbetaling te spreken is niet de juiste manier van denken. U komt alleen maar verder in de ellende dan.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U heeft daar al een lening lopen?

jaap80
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2018 10:43

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door jaap80 »

Ik heb daar inderdaad een lening lopen. Ferratum is geen gebruikelijke kredietverstrekker en betreft een flitskrediet-maatschappij die een korte termijn lening van 30 tot 60 dagen zonder BKR toets verstrekt. Ja niet ideaal, maar dit was gezien mijn situatie even de enige mogelijkheid die ik had. De reden waarom ik bij zo'n partij leen etc voegt verder niet zoveel toe aan de vraag, dus dat even terzijde. De informatie die ik tot nu toe heb gelezen is dat Ferratum in Engeland staat geregistreerd en via wat mazen in de wet enkel online in NL mag opereren. Ik vraag mij dus af of Ferratum met deze beperkingen wel bevoegd is om het krediet te registreren bij BKR en die registraties van een negatieve codering te voorzien indien de maandelijkse terugbetaling niet tijdig wordt voldaan.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb geen flauw idee.

Maar lees dit topic eens helemaal door.

viewtopic.php?f=73&t=183517&p=2588459&h ... r#p2588459

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

redhead55 schreef:Geregistreerd wordt:
Krediet vanaf euro 250,00 (geen bovengrens)
Looptijd langer dan 1 maand

Raadplegen BKR kan alleen door Uzelf, Uw bewindvoerder, en bij BKR aangesloten organisaties.
Ferratum staat niet in de lijst van aangesloten organisaties. Ze kan dus geen BKR toets doen.
Ze kan een krediet eveneens niet registreren.
Dat laatste kan ik nergens terug vinden op de BKR site. Het is ook tegenstrijdig met je eerste punt dat alle leningen boven de 250 euro geregistreerd worden. Registratie is wat anders dan opvragen.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar volgens mij zijn die Ferratum leningen allemaal 30 dagen of zo.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:Maar volgens mij zijn die Ferratum leningen allemaal 30 dagen of zo.
Totdat je niet terug betaald en bij een incassobureau terecht komt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
Lady1234 schreef:Maar volgens mij zijn die Ferratum leningen allemaal 30 dagen of zo.
Totdat je niet terug betaald en bij een incassobureau terecht komt.
Maar dan is het geen lening meer maar een opeisbare schuld. Incassokosten zijn ook niet mals plus de wettelijke rente over het bedrag.

Maximale termijn is 45 dagen dus zou dan gewoon bij BKR gemeld moeten worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het advies van onderstaande flitskredietexpert is: Ferratum helemaal niets meer betalen, dus ook geen aflossing van de lening.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~babe44c1/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~befd046b/

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:Het advies van onderstaande flitskredietexpert is: Ferratum helemaal niets meer betalen, dus ook geen aflossing van de lening.
Compleet uit zijn verband gerukte quote.
Dat advies was bedoeld om tegenpartij tot een proces te dwingen/verleiden.

Inmiddels is er een proces geweest, en zijn dit soort contracten nietig. Hetgeen inhoudt:
-leenbedrag terugbetalen aan aanbieder.
-Rente en kosten garantstelling terugbetalen aan klant

stofzuigertje

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een rente boven de 14% op jaarbasis is geen BKR notering mogelijk voor deze buitenlandse aanbieder!

Ze vragen teveel rente en niets betalen = rechtszaak die ze verliezen omdat ze niet aan voorwaarden voldoen!

De 2 grote Flits credit aanbieders zijn niet volgens de NL regels dus ja mag geld houden en niets terug betalen want ze hadden het niet mogen aanbieden.
Is 100% illegaal en daarom , laat het maar voorkomen, incasso bureau en deurwaarders krijgen leuk werk en ze verliezen toch.
De diverse kranten van vandaag en morgen zullen voldoende aandacht geven dus leen zoveel mogelijk tot €1000,- en maak het lekker op!

Alleen als je naar buitenland en vooral land van herkomst aanbieder op vakantie zou gaan loop je risico aangehouden te worden wegens openstaande schulden maar als je hier bleef, helaas worden ze rijk van mensen die netjes woeker rente betaalden maar wanbetalers, hoe meer hoe beter en als ze geld uitlenen maar een enkeling gaat terug betalen moeten ze wel stoppen!

BKR notering kan mits zij zich aan de regels hielden dus niet meer dan 14% rente op jaarbasis....
Gewoon gratis geld en vele hebben al geld geleend omdat ze de wet overtreden en het hier in NL aanboden!

Ik heb al ruim 7 maanden gratis geld en op waardeloos incasso bureau na niets gezien!
Ja, ook ik heb bij beide bedrijven geld geleend en ben dus 2x wanbetaler!

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@stofzuigertje

Misschien de uitspraak dan eens lezen, want uiteraard moet het geleende bedrag wel terugbetaald worden.

Uitermate slecht advies wat u geeft.

stofzuigertje

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn advocaat is duurder dan de lening en bij verlies moeten zij die betalen....

Dat mijn advocaat nog steeds wacht, ik ga niet het gehele woeker bedrag terug betalen en alleen het geleende kan niet.....
Ze mogen niet deze tarieven rekenen en als ze voor elke klant die een lening neemt naar de rechtbank moeten is erg duur voor hun.
Dan gaat hun winst weg en dat is mijn doel.

Ik heb het geld niet nodig en geen probleem met terug betalen maar ik leende om hun uit te dagen.

Ik zal hun moeten terug betalen maar mijn kosten zijn hoger dan hun lening dus krijgen ze niets, gewoon verrekend en dat mag!
Ik heb nu 2x 7 maanden terug geleend en nog 2x 5 maanden terug dus 4 bedrijven en nog geen enkele uitnodiging gekregen.....

Ik weiger meer dan 14% te betalen dus betaal dan maar niets.
Dat is de enige manier om het voor de rechter te krijgen!
Heb ik hun ook geschreven, en incasso retour afzender, ik wacht op uitnodiging beloofde rechtszaak!

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Kan Ferratum negatief BKR registreren?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ferratum kan niets registeren bij de BKR in Tiel, omdat het geen erkende instelling is in Nederland en bij voorbaat is uitgesloten bij de BKR.

Dus geen zorgen.

Gesloten