LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortlopende lening van ca. 2 maanden?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Spurlie
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2008 00:46

Kortlopende lening van ca. 2 maanden?

Ongelezen bericht door Spurlie »

Hallo,

Ik heb op het moment een zeer mooie wagen op het oog voor circuit gebruik, welke waarschijnlijk niet al te lang te koop zal zijn.
Deze wagen zou ik graag willen kopen, echter heb ik niet per direct de centen op mijn bankrekening staan. Daar moet ik namelijk eerst mijn huidige hobby wagen voor verkopen. Als ik deze heb verkocht heb ik ruim voldoende geld om de circuitwagen te betalen.
Maar de kans is groot dat de wagen al verkocht is voordat ik mijn eigen wagen verkocht heb.

Is het mogelijk om een lening af te sluiten met een zéér korte looptijd voor een bedrag van circa 5000 euro, met een looptijd van circa 2 maanden? En wat zijn de eventuele kosten die hieraan hangen? In de tussentijd kan ik mijn huidige wagen verkopen en de lening afsluiten.

Groet.

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Kortlopende lening van ca. 2 maanden?

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Wat ik je adviseer is bij je eigen bank een doorlopend krediet afsluiten, waarop je boetevrij kan aflossen. Je sluit dit voor jaren af, maar als je binnen 2 maanden alles aflost en de lening laat opheffen ben je van de lening af.

Pin me er niet op vast of het precies zo werkt, oude vriend heeft zo zijn eerste auto gekocht.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Kortlopende lening van ca. 2 maanden?

Ongelezen bericht door Z4 »

Je kan hem nu al kopen die auto maar je zegt erbij als ik het geld bij me eigen bank kan lenen, maar dat dit geen enkele probleem is maar slechts een formaliteit, en laat op het koopcontract o.f.b. zetten.

Dan neem je idd een doorlopend krediet daarvan los je minimaal tussen en 1 a 2 % p/m in afhankelijk wat je zelf wilt, maar de looptijd bepaal je zelf en boetevrij aflossen wanneer het jou schikt.

Als je zo snel aflost maakt de rente percentage niet zo heel veel uit, en dan is de keus van je eigen bank volgens mij het beste voor snel geld, ik kreeg het zelfs destijds dezelfde dag al mee (was voor aankoop boot). maar als je koop optie op een auto neemt onder financieel voorbehoud kan je rustig wat meer de de tijd nemen.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Kortlopende lening van ca. 2 maanden?

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Makkelijkste is om een limiet aan je betaalrekening te laten koppelen bij je bank. De rente zal daar hoger liggen dan bij doorlopende kredietaanbieders, maar daar moet je een overlijdensdekking hebben omdat zij geen kwijtschelden bij overlijden kennen. Je bank zal dat tot (gemiddeld EUR 25.000) wel hebben.
Wanneer je, je auto hebt verkocht kun je het geld gewoon op je rekening laten overmaken en je hebt er geen omkijken naar. Let wel op. De liniet blijft wel zichtbaar in het BKR tenzij je hem opzegt
Groet,

Gesloten