LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kredietshopper ... ?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Kredietshopper ... ?

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Wie heeft er ervaringen met Kredietshopper?
*KLIK HIER* voor website.

Mijn moeder (65) werd door dit bedrijf benaderd. Het eerste telefoongesprek ging een beetje wazig en ze ging ervanuit dat ze haar eigen bank aan de telefoon had. Vervolgens werd ze nog 4 x gebeld en kreeg ze een offerte thuis gestuurd voor een andere lening met een lagere maandlast en een lager rente tarief. De laatste telefoontjes heeft mijn moeder als opdringering ervaren: heeft u de papieren al? Heeft u al getekend? Oh, dan bel ik morgen wel terug!

Daarop besloot ik als dochter zelf even polshoogte te nemen.
In eerste instantie beweerde men dat mam de info had aangvraagd, maar dat was dus niet zo. De persoon die haar dossier beheerde was natuurlijk net ingesprek, of ik terug gebeld kon worden? Nou - ik dacht het niet: mijn nummer afgeven zeker!

Ik bel wel terug en zo geschiedde. Blijkt dat een callcenter het eerste contact heeft gelegd. Mam was bij dat gesprek in de veronderstelling dat ze haar eigen bank aan de telefoon had en daardoor gaf ze gegevens over de lopende lening. Daarop werd er meteen een aanbod gedaan en afgesproken dat er (volgens die persoon: vrijblijvend) een offerte gestuurd zou worden. Die heeft mijn moeder intussen ook ontvangen, maar er is ook al drie keer gebeld of ze het al ontvangen en ondertekend had.

Dat noem ik niet meer vrijblijvend en zeker opdringerig en zo heeft mijn moeder het ook ervaren.

Wat mij ook verbaasde, is dat ik bij de bewering dat ik dochter van ... was en het noemen van de passende postcode al meteen heel veel financiele info over mijn moeder kreeg. Ik had wel gewoon een nieuwsgierige buurvrouw kunnen zijn!

De medewerker van Kredietshopper beloofde mijn moeders gegevens te verwijderen en haar verder met rust te laten.

Gesloten