LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ook wij zitten met primeline

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
bea1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2012 09:01

ook wij zitten met primeline

Ongelezen bericht door bea1976 »

jaren terug heeft mijn man een lening afgesloten bij primeline met een verzekering daaraan vast.Mocht hij toevallig in de wao of ww of bijstand komen dan zou de verzekering de lening aflossen.Jaren heeft mijn man afgelost samen met die verzekering.Totdat mijn man een ernstig ongeluk kreeg en in de wao belandde.oke we maakten ons niet erg veel zorgen want we hadden namelijk die verzekering.Dus primeline aangeschreven!Wij kregen bericht terug dat we gewoon de hele schuld moesten aflossen want mijn man had namelijk dat jaar 5 dagen in de ziektewet gelopen toen hij de verzekering ging afsluiten.In de brief stond dat we nooit deze verzekering moesten krijgen.Nou mijn mond viel open.Hij had 5 dagen griep gehad en en dat was toch wel even anders dan dat hij 2 jaar moest revalideren in het roesingh in enschede een paar jaar later .Hoe moesten wij nu weten dat hij dit ongeluk ging krijgen.
Oke primeline geeft aan dat we deze verzekering niet mocht hebben we hebben ruim 6 jaar 250 euro voor deze verzekering per maand betaald.Ik had advies ingewonnen bij rechtshulp en zei vertelden dat ze dan voor die jaren de verzekering terug moesten storten of verrekenen met de lening.Dus een aangetkende brief geschreven zoals ze me verteld hadden.Geen reactie.......... Nog maar eens een brief.Geen reactie.......... Tot nu toe betaal ik alleen maar rente .los geen jotem af.krijg geen antwoord van primeline.Vorig jaar heb ik dan toch maar weer een aantal brieven geschreven maar ook geen reactie.de rente is torenhoog dat we zo geen uitweg zien.we worden er onderhand moede loos van.wanneer ze gewoon die verzekering aflossen op de lening dan schiet dat een heel eind op!Wanneer je primeline belt dan weten de medewerkers niet eens waar ze over praten en wordt alleen gezegd ja je moet betalen.Ja we betalen iedere maand maar primeline maakt het onmogelijk om van onze schuld af te komen.We hebben zelfs de doorlopend krediet laten blokkeren zodat er geen geld meer opgenomen kan worden maar nee de rente gaat niet omlaag.Naar mijn mening is dat wanneer het geen doorlopend krediet meer is dan zou de rente ook omlaag moeten en zoals wij nu zitten betalen we bijna 16% rente.Daarover hebben we ook al een paar maal voor gebeld maar dan krijg je alleen maar narrige medewerkers aan de andere kant en de 1 zegt dit en de ander zegt dat.En er wordt gewoonweg niets opgelost!

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: ook wij zitten met primeline

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Het verhaal is een beetje vaag (voor mij). Als de gezondheidsvragen destijds niet correct zijn ingvuld dan kunnen ze de uitkering weigeren. Zijn de vragen correct ingevuld en is de verzekering geaccepteerd, dan kunnen ze nooit daarop terugkomen. Overigens is de verzekering elders ondergebracht, dus niet bij Primeline.

bea1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2012 09:01

Re: ook wij zitten met primeline

Ongelezen bericht door bea1976 »

de verzekering was 250 per maand het ging om een lening van 27000.Naar waarheid heeft hij het formulier ingevuld.T is geaccepteerd en toch kunnen wij geen gebruik maken van die verzekering.
Misschien klinkt het allemaal vaag en warrig toch is het zo als het is .het advies hebben we destijds gekregen van rechtshulp.We hebben zelfs de brief nog van deze verzekering die bij de lening was aangesloten .Dat we opdat moment geen recht hadden op die verzekering met als excuus die 5 dagen ziektewet in dat jaar van aflsuiten van die verzekering.
ik ga zekers een klacht indienen bij Kifid bedankt voor de tip.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: ook wij zitten met primeline

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ten eerste, het is niet netjes dat Primeline niet reageert op je aangetekende brieven enzo. Ik zou aanraden om een klacht in te dienen bij de KiFiD, zij zullen Primeline vragen om verduidelijking en wellicht crediteren ze dan wel de kosten.

Overigens ben ik bekend met dit beschermingsproduct van ze en wettelijk gezien is het geen verzekering. I know, zo lijkt t wel, maar volgens de wet is dat niet. Dit beschermingsproduct wordt alleen volgens mij door Primeline aangeboden, maar de uitkering ligt bij een andere partij (The Warranty group). Zij bepalen of er wordt uitgekeerd of niet. En daar kun je tegen in beroep binnen zoveel dagen.

Misschien is dat ook een optie om te proberen? En gebruik vooral de Algemene Voorwaarden hierbij. Verwijs naar de voorwaarden waarom jij denkt dat je recht hebt en dat zij het fout hebben. Wie weet... Succes!

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: ook wij zitten met primeline

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Woody1965 schreef:Zijn de vragen correct ingevuld en is de verzekering geaccepteerd, dan kunnen ze nooit daarop terugkomen.
En toch gebeurd het vaker dat dit product is afgesloten terwijl de consument er niet voor in aanmerking kwam. Helaas...

hieronymus72
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2012 22:50
Locatie: Doesburg

Re: ook wij zitten met primeline

Ongelezen bericht door hieronymus72 »

Beste Bea,

Wat een rotsituatie, maar als de feiten zijn zoals jij ze stelt (en ze door PM niet onderbouwd kunnen worden weerlegd) dan lijkt mij dat er meer in zit.

Kun je bv aantonen dat PM jullie destijds onjuist geadviseerd hebben aangaande het afgesloten (verzekerings) contract?

Gesloten