LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenen

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
supost65
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:50

lenen

Ongelezen bericht door supost65 »

Waarom kunnen mensen boven de 70 jaar geen gebruik meer maken van een lening. Er wordt geadverteerd ( BECAM ) dat met leningen kan afsluiten. Maar als je op de site je geboortedatum invult dan zijn ze niet thuis, u bent ouder dan 70 jaar. Hebt u een oplossing

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: lenen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

supost65 schreef:Waarom kunnen mensen boven de 70 jaar geen gebruik meer maken van een lening. Er wordt geadverteerd ( BECAM ) dat met leningen kan afsluiten. Maar als je op de site je geboortedatum invult dan zijn ze niet thuis, u bent ouder dan 70 jaar. Hebt u een oplossing
Mensen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven en de inkomens zijn op latere leeftijd ook niet zo hoog als tijdens het werkende leven. Maar er zijn meer aanbieders dan alleen Becam, gewoon even verder zoeken.

atlas1302

Re: lenen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En als je 69 jaar bent mag je dan wel gebruik maken van een lening? Volgens mij is het maar net waar je een lening voor vraagt, u gaat denk ik geen nieuw huis meer kopen en het zal waarschijnlijk voor een artikel in en rond het huis zijn. Wasmachine misschien?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: lenen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

supost65 schreef:Waarom kunnen mensen boven de 70 jaar geen gebruik meer maken van een lening. Er wordt geadverteerd ( BECAM ) dat met leningen kan afsluiten. Maar als je op de site je geboortedatum invult dan zijn ze niet thuis, u bent ouder dan 70 jaar. Hebt u een oplossing
BECAM is een tussenpersoon, bijna alle banken houden 69 jaar als maximum aan voor een lening. De partijen waarmee BECAM zaken doen bieden geen leningen voor 70 jarige aan.

Een lening moet je aflossen en aflossen kun je enkel als je leeft. De levensverwachting in Nederland is 81,71 jaar en dit betekend dat er een zeer aannemelijke kans is dat u (of welke andere 70 jarige) de lening nooit kan aflossen.

Er zijn wel banken die lenen aan 70 jarige maar dan dient de lening in een zeer korte termijn te worden afgelost en het bedrag wat je kunt lenen is velen malen lager dan iemand van 35 jaar die een lening wilt afsluiten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: lenen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

1 - Wanneer u als onderpand onroerendgoed kunt overleggen, zal een lening géén probleem zijn
2 - Wilt u een lening voor een bijvoorbeeld witgoed ... kunt u beter huren met korte opzegtermijn
3 - Maar om een hypotheek af te sluiten zijn er nu eenmaal logische restricties

M.a.w. het komt niet op de leeftijd, maar op de zekerheden aan die u kunt bieden.

U kunt hier ook het doel waarvoor u wilt lenen benoemen en op een adequaat antwoord/advies hopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: lenen

Ongelezen bericht door sjohie »

supost65 schreef:Waarom kunnen mensen boven de 70 jaar geen gebruik meer maken van een lening. Er wordt geadverteerd ( BECAM ) dat met leningen kan afsluiten. Maar als je op de site je geboortedatum invult dan zijn ze niet thuis, u bent ouder dan 70 jaar. Hebt u een oplossing
Als ik google op "seniorenlening" zie ik wel wat hits, en bij mijn bank, de ABN-Amro kan ik bijvoorbeeld wel geld lenen als fictieve 74-jarige in die rekentool van ze. Eea hangt zo te zien af van het gewenste leenbedrag, je woonsituatie, en (pensioen) inkomen, net als bij jongere mensen het geval is.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: lenen

Ongelezen bericht door CB »

supost65 schreef:Waarom kunnen mensen boven de 70 jaar geen gebruik meer maken van een lening. Er wordt geadverteerd ( BECAM ) dat met leningen kan afsluiten. Maar als je op de site je geboortedatum invult dan zijn ze niet thuis, u bent ouder dan 70 jaar. Hebt u een oplossing
Ze hebben sinds een paar jaar de grens al verhoogd van 65 naar 70 jaar en het geld alleen voor consumptieve leningen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: lenen

Ongelezen bericht door CB »

atlas1302 schreef:En als je 69 jaar bent mag je dan wel gebruik maken van een lening? Volgens mij is het maar net waar je een lening voor vraagt, u gaat denk ik geen nieuw huis meer kopen en het zal waarschijnlijk voor een artikel in en rond het huis zijn. Wasmachine misschien?
Hypotheken kun je nog wel afsluiten, maar wel met een beperkt risico. Dus geen top-hypotheken meer.

Gesloten