LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente pikken

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rente pikken

Ongelezen bericht door kweenie »

Je sluit een contract af voor een periode. Als een periode in de praktijk korter hoeft te duren dan kost dit de bank niets.
Je sluit inderdaad een contract af voor een bepaalde periode. Als je denkt dat je alsnog wel eens eerder je contact zit willen of moeten stoppen, dan had je een contract kunnen afsluiten voor een kortere periode. Dat zal wellicht een hoger maandtarief betekenen, maar geeft je wel meer vrijheid. Voor een langere termijn afsluiten en achteraf terugkrabbelen is niet de juiste manier om zaken te doen.
Rvschaik schreef:Ik heb nog geen argumenten gezien die deze "nu nog" legale diefstal rechtvaardigen. Ik sluit dan ook deze verdere tijdverspilling. Lang leve Fintech, crowdfunding en cryptocurrency.
Kunnen de banken doorgaan op de ingeslagen weg en hun eigen graf blijven graven, meer personeel afvloeien en vestigingen sluiten.
The end
Je wilt blijkbaar niet zien dat mensen overeenkomsten afsluiten om beide partijen zekerheid te geven over wat er is afgesproken. Het simpele feit dat je iets hebt afgesproken vind je geen goed argument om je afspraken na te komen?

Als jouw idee van Fintech, crowdfunding en cryptocurrency is dat je makkelijker je contracten niet hoeft na te komen, dan kom je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. Ik denk dat het gros van de mensen in dat geval trouwens eerder kiest voor een partij waarbij de contracten wel worden nagekomen.

Gesloten