LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
maartendewitte
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2018 21:42

Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door maartendewitte »

Hi,

ik heb een contract bij Vodafone voor een Apple Iphone 6s met een aflopend goederenkrediet, nu is mijn telefoon kapot gegaan aan de oplaad poort. De telefoon heb ik naar de vezekering gestuurd dat ik via Vodafone heb afgesloten. 8 dagen later kon ik de telefoon weer ophalen, dit ging alleen iets anders omdat er valschade op de telefoon zat die er voor het versturen naar de vezekering er nog niet opzat. In de winkel wisten ze niet wat ze er mee aan moesten aangezien ze dit nog nooit eerder hadden meegemaakt.

Wederom 7 dagen later is de telefoon weer naar de vezekering gestuurd voor reparatie van de schade die hun aangebracht hebben aan de telefoon. Kortom zit ik nu 15 dagen zonder toestel. De verwachte reperatietijd van het toestel is 5 tot 10 werkdagen.

Laten we van het positieve uitgaan en dat ik me telefoon na 7 dagen kan ophalen. Dat zit ik dus door hun fout 14 dagen zonder toestel, is het mogelijk om een schadevergoeding te krijgen omdat hun de goederen niet leveren waarvoor ik wel een lening moet aflossen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door mahadma »

En aan welk bedrag aan schade vergoeding denkt u dan? En u heeft geen oudere nood telefoon voor het simkaartje?

stofzuigertje

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke afgebroken poort op Laptop of Telefoon, maakt niet uit welk type of merk is voor 40% vuil erin persen bij vuile stekkers en toch doorduwen.
De overige 60% zal tikken tegen stekker tijdens gebruik/laden.

Als de laad stekker defect is kun je vaak via USB of Micro USB ook meestal opladen.
Maar tegen de stekker aanstoten is eigen schuld en als moederbord niet te solderen is en er een nieuwe in moet ben je afhankelijk van levertijden fabriek en importeur!

Een garantie van altijd op voorraad onderdelen, vooral de iets oudere modellen is erg duur en wie wil dat betalen?

Zelf heb ik voor mijn goedkope Smartphone daarom een rubbertje in de Micro USB poort gedaan voor schoonhouden!
Dat voorkomt veel ellende.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt er altijd om vragen, maar ik vind 14 dagen niet zolang. Iedereen heeft toch nog wel een oud mobieltje liggen om te gebruiken.

En dat u geld geleend hebt om dat ding te kunnen kopen, staat helemaal los van dit probleem.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

maartendewitte schreef:Dat zit ik dus door hun fout 14 dagen zonder toestel, is het mogelijk om een schadevergoeding te krijgen omdat hun de goederen niet leveren waarvoor ik wel een lening moet aflossen?
In dit geval zou ik een ingebrekestelling versturen met daarin dat je de telefoon binnen 14 dagen gerepareerd terug wil en hen anders aansprakelijk houdt voor de schade.

Als de telefoon ondeugdelijk zou zijn, dan had je recht gehad op een schadevergoeding, bijvoorbeeld het huren van een andere telefoon, maar op basis van wat ik nu lees is het mij onduidelijk of de telefoon ondeugdelijk is.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de schade dan die er zou zijn?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De schade is duidelijk: een aantal weken niet over de telefoon kunnen beschikken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door mahadma »

alfatrion schreef:De schade is duidelijk: een aantal weken niet over de telefoon kunnen beschikken.
En hoeveel is dat dan in euro's?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat kost het om een telefoon een aantal weken te huren?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reparatie telefoon duurt lang, recht op schadevergoeding?

Ongelezen bericht door mahadma »

alfatrion schreef:Wat kost het om een telefoon een aantal weken te huren?
Je kan toch redelijkerwijze aannemen dat er in het gemiddelde gezien toch wel minimaal 1 bruikbaar toestel beschikbaar.
Als je nu beroepsmatig een tel moet hebben, heb je vast een reserve.
En ALS er gesproken wordt over huren, zal er ook gehuurd moeten worden, immers zal er toch wel een juridisch waterdichte factuur tegenover moeten staan.

Gesloten