Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vissa schreef:
28 jun 2022 16:30
Ik heb de forum net allemaal gelezen over saldodipje en vraag me af of ik die boete nu nog steeds moet betalen of niet.
Als je alles gelezen hebt, zou het duidelijk moeten zijn dat het antwoord "nee" is. De hoofdsom en rente moet je natuurlijk wel terugbetalen, overigens.

Mark1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2022 15:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Mark1994 »

Saldodipje nooit lenen daar! Waarvoor niet? Heb alles netjes ingevuld en je moet toch boete betalen…

Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Ik heb vandaag deze mail verstuurd, hoop dat dit voldoende gaat zijn en ga nu wachten op een antwoord.

Geachte heer/ mevrouw,

Via deze wijze wil ik u laten weten dat ik mijn lening met referentienummer 1247123 nietig wil laten verklaren.

De wettelijke rente van 14% word bij jullie niet overschreden maar door daar een contractuele rente boven op te doen onder de naam 'garantstelling' komen jullie ver boven de 14% uit.
Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a 2018, 2020 en 2022.

Aangezien ik wel gewoon aan mijn wettelijke en morele verplichtingen wil voldoen volgt hier onder een opsomming van het geld dat ik ooit bij jullie heb geleend& terugbetaald

28-07-2022 € 800 geleend waarvan € 260 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 28-08-2022 € 1069,30 inclusief de wettelijke rente.
01-07-2022 € 500 geleend waarvan € 138 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 28-07-2022 € 640,47 inclusief de wettelijke rente.
05-05-2022 € 500 geleend waarvan €138 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 24-05-2022 €640,47 inclusief de wettelijke rente

De lening die op dit moment loopt heeft een hoogte van €1109,61 inclusief de wettelijke rente. Aangezien de garantstellingkosten wettelijk niet zijn toegestaan, omdat ik me beroep op mijn consumentenrecht (Rome I) in Nederland.

Als ik al deze bedragen van elkaar af haal blijft er bij mij een restschuld over van €573,61 die ik nog moet betalen aan jullie.

Graag zie ik van u een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

Rvb87 schreef:
26 sep 2022 20:29
De wettelijke rente van 14% word bij jullie niet overschreden maar door daar een contractuele rente boven op te doen onder de naam 'garantstelling' komen jullie ver boven de 14% uit.
Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a 2018, 2020 en 2022.
...................
De lening die op dit moment loopt
Als wat zij doen allemaal niet mag, waarom blijf je daar dan lenen?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
26 sep 2022 21:07
Rvb87 schreef:
26 sep 2022 20:29
De wettelijke rente van 14% word bij jullie niet overschreden maar door daar een contractuele rente boven op te doen onder de naam 'garantstelling' komen jullie ver boven de 14% uit.
Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a 2018, 2020 en 2022.
...................
De lening die op dit moment loopt
Als wat zij doen allemaal niet mag, waarom blijf je daar dan lenen?
Is dat niet vragen naar de bekende weg? Zodra je daar leent, heb je wel grotere problemen aan je hoofd, dan jezelf af te vragen of de aanbieder binnen wettelijke regels opereert.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
26 sep 2022 21:11
kuklos schreef:
26 sep 2022 21:07
Rvb87 schreef:
26 sep 2022 20:29
De wettelijke rente van 14% word bij jullie niet overschreden maar door daar een contractuele rente boven op te doen onder de naam 'garantstelling' komen jullie ver boven de 14% uit.
Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a 2018, 2020 en 2022.
...................
De lening die op dit moment loopt
Als wat zij doen allemaal niet mag, waarom blijf je daar dan lenen?
Is dat niet vragen naar de bekende weg? Zodra je daar leent, heb je wel grotere problemen aan je hoofd, dan jezelf af te vragen of de aanbieder binnen wettelijke regels opereert.
De eerste keer wel. Maar inmiddels is Rvb87 al aan lening 4 bezig bij saldodipje.

Twentiny
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2022 03:03

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Twentiny »

Graag tips hoe te handelen naar Saldodipje nav de garantstelling
Deze schijnt onrechtmatig te zijn
Hoe betaal ik alleen terug waar ze wel recht op hebben?
Graag reacties en hulp

M1995
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2022 19:34

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door M1995 »

Heb je nog antwoord gehad op de mail die je hebt verstuurd? Of enig gedoe mee gehad?

Remoendo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2022 20:58

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Remoendo »

Rvb87 schreef:
26 sep 2022 20:29
Ik heb vandaag deze mail verstuurd, hoop dat dit voldoende gaat zijn en ga nu wachten op een antwoord.

Geachte heer/ mevrouw,

Via deze wijze wil ik u laten weten dat ik mijn lening met referentienummer 1247123 nietig wil laten verklaren.

De wettelijke rente van 14% word bij jullie niet overschreden maar door daar een contractuele rente boven op te doen onder de naam 'garantstelling' komen jullie ver boven de 14% uit.
Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a 2018, 2020 en 2022.

Aangezien ik wel gewoon aan mijn wettelijke en morele verplichtingen wil voldoen volgt hier onder een opsomming van het geld dat ik ooit bij jullie heb geleend& terugbetaald

28-07-2022 € 800 geleend waarvan € 260 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 28-08-2022 € 1069,30 inclusief de wettelijke rente.
01-07-2022 € 500 geleend waarvan € 138 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 28-07-2022 € 640,47 inclusief de wettelijke rente.
05-05-2022 € 500 geleend waarvan €138 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 24-05-2022 €640,47 inclusief de wettelijke rente

De lening die op dit moment loopt heeft een hoogte van €1109,61 inclusief de wettelijke rente. Aangezien de garantstellingkosten wettelijk niet zijn toegestaan, omdat ik me beroep op mijn consumentenrecht (Rome I) in Nederland.

Als ik al deze bedragen van elkaar af haal blijft er bij mij een restschuld over van €573,61 die ik nog moet betalen aan jullie.

Graag zie ik van u een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Hallo RvB87

Heb je al een reactie gekregen?

Groet

Sientje19
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2022 17:17

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Sientje19 »

Ik heb afgelopen juli een lening afgesloten bij Saldodipje van 1000,00. Ik heb geen garantsteller en moet dus 1331,50 terug betalen. Ik heb hiervoor een betalingsregeling getroffen,maar toen ik het banknummer in mijn bankieren app wilde zetten, geeft het systeem aan rekening niet te controleren. Dus ik saldodipje gemaild, met de vraag kunnen jullie bevestigen of dit banknummer klopt, de enige reactie die ik kreeg neem contact met ons op. Dat heb ik dus gedaan, ze Willem dit niet schriftelijk bevestigen alleen mondeling, wat ik overigens vreemd vindt. Tot op heden heb ik nog niet betaald, en ik weet als ik leen moet ik betalen. Maar nu lees ik hier van alles over nietig laten verklaren en alleen de hoofdsom met rente betalen. Dus wie kan mij hierin adviseren, ik ben al benaderd door iemand, maar dan moet ik eerst 25 euro overmaken, graag wil ik weten wie daar ervaring mee heeft?

Rvb87
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Rvb87 »

Na een maand of 2 a 3 helemaal geen reactie gekregen kwam vandaag deze mail binnen in mijn mailbox.

Datum : 5/01/2023
[gegevens verwijderd door moderatie]

Geachte,

Hierbij berichten wij u met betrekking tot de lening die u heeft verkregen van Saldodipje. Omdat u te laat bent met het aflossen van uw lening, is uw zaak met de desbetreffende claim voor incasso bij deze naar ons bedrijf door verwezen.

Ondanks diverse inspanningen van onze opdrachtgever, blijft er een aanzienlijk bedrag open staan na vervaldatum zodat er nu bijkomende kosten verschuldigd zijn.

De afrekening doet zich momenteel voor als volgt:

Hoofdsom (zie detail in kader bovenaan) 1 598,02 Eur
TOTAAL 1 652,02 Eur

Mogen wij U vriendelijk verzoeken om dit saldo binnen de 10 dagen te willen voldoen op onze rekening:

[gegevens verwijderd door moderatie]

En dit met vermelding van ons dossiernummer: [gegevens verwijderd door moderatie]
Alle toekomstige betalingen dienen via ICS te gebeuren.

Indien U een afbetalingsplan wenst te bekomen, is dit uiteraard bespreekbaar. U kan hiervoor een e-mail sturen naar [email protected] waar U onder vermelding van het dossiernummer 3780 – 295831 een voorstel kan doen.

Wij zien uw betaling of Uw reactie graag tegemoet.

Met beleefde groeten,

[gegevens verwijderd door moderatie]

image001.pngU voert uw betaling liever online uit? Dat kan!
Ga naar https://icsdirect.icservices.be , vul uw gebruikersnaam 295831437954 en logincode - N96RHLDUT1Z4 in en betaal veilig via MultiSafepay!

* Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.
Artikels 4 tot 6 van deze wet bepalen dat bij gebreke aan overeenkomst elke betaling dient te gebeuren binnen een termijn van 30 dagen. De schuldeiser heeft bovendien, zonder ingebrekestelling en van rechtswege, recht op betaling van een intrest en een schadeloosstelling voor de invorderingskosten.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

Haal het emailadres weg, inclusief de website, die zijn niet nodig in het gesprek. Idem voor de naam van de medewerker.

Stuur ze maar alle communicatie die je hebt gevoerd met saldodipje.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Goed.dacht een klein bedrag lenen om even te overbruggen.800 euro moest genoeg zijn maar kreeg de dag erna al meteen spijt van{al de rompslomp} en riep mij meteen op herroepings recht.Mail gestuurd,maar je raad het al ze hebben het druk op de klantenservice.iemand die weet wat ik meer kan doen?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die € 800,00 teruggestort?

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Net gedaan,......Ben benieuwd!

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

Spritzzen schreef:
10 jan 2023 17:45
Net gedaan,......Ben benieuwd!
Stuur NOG een mail, met daarin nu uitleg wat je hebt gedaan (terugstorten) en refereer aan je eerdere email.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Heb ik ook gedaan.maar nu sturen ze een mail terug {erg snel trouwens} :

Geachte heer/mevrouw

Bedankt voor uw e-mail.

Om uw privacy te beschermen, vragen wij u vriendelijk de volgende beveiligingsgegevens te bevestigen:
- uw volledige naam;
- uw geboortedatum;
- uw mobiele telefoonnummer.

Zodra deze gegevens zijn geverifieerd zullen wij uw e-mail verwerken.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Ze proberen nu tijd ter reken volgens mij;Kreeg een mail van ze dat ik het terug geboekt heb op een verkeerde rekening en dat ze het weer terug gaan storten op mijn rekening zodat ik het via hun aanbevolen betalingsopties kan verlopen,wat nu?

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Update:

Inmiddels geld terug gestort op het juiste (!) rekening.Maar nu willen ze 260 Euro "Aanvullend bedrag volgens leenovereenkomst" moet ik die ook betalen?

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Update:

Inmiddels geld terug gestort op het juiste (!) rekening.Maar nu willen ze 260 Euro "Aanvullend bedrag volgens leenovereenkomst" moet ik die ook betalen?

Plaats reactie