Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
annemarie.van-de-vossenberg-switzar

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door annemarie.van-de-vossenberg-switzar » 21 feb 2020 14:03

Gewoon zoiets sturen?

Geachte lezer,

Mijn schuld aan u (inclusief de rente) heb ik heden afgelost.
De door u in rekening gebrachte 'boete' betaal ik evenwel niet; het bedrag was van tevoren niet bekend en is ruim over het wettelijk toegestane percentage (hoe u het ook noemt, het is gewoon een verhoging van het factuurbedrag).
Voorheen werd er een steeds vrij ruim bedrag gerekend voor garantstelling en ik heb dat ook betaald (wie geld leent moet rekenen op kosten); als ik bij iemand aan zou kunnen kloppen om garant voor mij te staan dan had ik gewoon bij diegene geld geleend.
U bent in ieder geval een regelmatige klant kwijt door deze onzin (en ik zal vast de enige niet zijn).

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 25 feb 2020 08:20

Saldodipje verleend nieuwe leningen ook als er geen garant is gevonden, maar de boete wel is betaald. Dit is genoeg bewijs dat het boetebeding van Saldodipje gewoon onderdeel uitmaakt van de lening en dat daardoor de lening nietig kan worden verklaard omdat de totale kosten boven de wettelijk toegestane kosten van een krediet vallen. Wil je meewerken om dit soort praktijken te verbieden, meldt Saldodipje dan aan bij de AFM.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 feb 2020 09:06

Precies. Van belang is wel om -anders dan in onderstaand voorbeeld- die nietigverklaring ook daadwerkelijk in je brief op te nemen.

RdW-0

Ongelezen bericht door RdW-0 » 27 feb 2020 10:07

Ik heb pas een lening afgesloten bij Saldodipje. Na het afsluiten kreeg ik email dat ik binnen 14 dagen garantsteller moest aangeven. Dit heb ik voorheen nooit gemoeten en stond niet aangegeven van te voren. De vorige keren is alles goed gegaan zonder problemen, dus had dit niet verwacht. Nu 15 dagen na het afsluiten wil ik de lening terugbetalen, maar dit is nu incl boete van €260. Het geleende bedrag kan ik volledig terugbetalen, maar niet die boete. Iemand die weet hoe ik het beste hiermee om kan gaan? Ik haak in, omdat ik al vele berichten tegen kwam.

RdW-0

Ongelezen bericht door RdW-0 » 27 feb 2020 10:13

Wat ik daarnaast ook zo raar vind en nog wil toevoegen aan mijn vorige bericht. Ik kreeg een mail van Saldodipje waar de lening is afgesloten. Als ik op de website van Saldodipje wil betalen, moet ik via Ferratum inloggen. Voorheen betaalde je je geleende bedrag en garantsteller apart. Iemand idee waarom dit nu niet kan? Geleende bedrag & boete apart betalen?

Flitslening_dom

Ongelezen bericht door Flitslening_dom » 28 feb 2020 18:40

Ik ben dom genoeg geweest om een flitslening bij Ferratum/Saldodipje aan te gaan..
Een lening van €900 is inmiddels opgelopen tot ongeveer €1400 (inclusief incassokosten). Dit is mij gemiddeld dmv een brief.
Ik ben een student, die op dit moment geen inkomen heeft.

@Sacredfour kun je me een privébericht sturen?

duivinnetje

Ongelezen bericht door duivinnetje » 04 mar 2020 00:50

Sinds 2016 sluiten wij een lening af bij Ferratum i.v.m. steeds financiële tegenvallers.
Je kon dan kiezen tussen een eigen garantsteller (familielid/vriend) Of Global Garantee. Maar Global berekent zo'n belachelijke hoge rente dat ons dat niet verstandig leek. Een familielid staat dus al meer dan 4 jaar Garant voor de leningen van Ferratum.nl. We betaalden op die manier een normale rente. En dat is altijd goed gegaan tot 26 januari 2020.
Terugbetaald en zonder vooraf geïnformeerd te zijn over nieuwe voorwaarden vroeg ik een nieuwe lening aan. Dus scrol je er net zoals altijd vlot doorheen Het rare was dat na de elektronische handtekening, de tweede pagina in beeld zou moeten komen om de gegevens van onze al 4 jarige garantsteller in te vullen, maar deze verscheen niet. De website gaf aan dat aanvraag klaar was??
Dezelfde dag al uitbetaald, nog nooit meegemaakt!. Voorheen was het gegevens invullen, 1 keer per drie maanden een bankafschrift meesturen, daarna uitbetaling.
Toen las ik de rest van de overeenkomst dat ik binnen 14 dagen alle gegevens van onze garantsteller opnieuw moest opsturen, als deze dan niet aan een 40% regeling voldeed (verschil tussen inkomen en lening) dat ik dan een boete zou krijgen. In mijn geval 660 euro.. dus alles weer opnieuw opgestuurd. Maar kreeg steeds een antwoordmail dat onze garantsteller niet aan de voorwaarden voldeed. Ik/wij steeds terugvragen waarom niet? Maar steeds hetzelfde antwoordmailtje totdat ik een iets bozere mail stuurde of er niet een normaal antwoord op mijn vraag kon worden gegeven.
Toen bleek het om de 40% regeling te gaan maar kreeg ik ook tegelijk de nota al binnen van Saldodipje inclusief de boete van 660. Geen idee wat ik hiermee aan moet. Schijnbaar verdient mijn garantsteller nu ineens 45 euro te weinig om aan de voorwaarden te voldoen.
Wie heeft tips?

:oops:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 04 mar 2020 15:13

Ik durf het haast niet te zeggen, maar wat dacht u van stoppen met daar lenen? En u vindt een rente van 14 procent een normale rente?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 04 mar 2020 16:04

duivinnetje schreef:
04 mar 2020 00:50
Wie heeft tips?
1) ALTIJD eerst goed de voorwaarden lezen.
2) NOOIT zomaar doorklikken als je nog steeds vragen hebt.
3) NOOIT met dit soort partijen in zee gaan, maar naar fatsoenlijke kredietverstrekkers gaan.
4) Indien mogelijk, stoppen met lenen.
5) Dit zo snel mogelijk afbetalen.

duivinnetje

Ongelezen bericht door duivinnetje » 04 mar 2020 19:47

Jullie hebben gelijk hoor, maar er was even geen andere uitweg. 14% is op jaarbasis. Bij een lening van 1500 betaaalde je rond de 20 euro rente met een eigen garantsteller. Ik was van plan om in mei te stoppen, dan is er een mogelijkheid. Maar na zoveel jaar altijd bedankjes te hebben gekregen voor ons vertrouwen in hun is het nu zeker niet andersom. Ze hadden vaste klanten wel even van te voren bericht kunnen geven van de veranderingen. Maar ik ga het idd af betalen en dan: toedeledokie

Plaats reactie