Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
annemarie.van-de-vossenberg-switzar
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2020 13:54

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door annemarie.van-de-vossenberg-switzar »

Gewoon zoiets sturen?


Geachte lezer,

Mijn schuld aan u (inclusief de rente) heb ik heden afgelost.
De door u in rekening gebrachte 'boete' betaal ik evenwel niet; het bedrag was van tevoren niet bekend en is ruim over het wettelijk toegestane percentage (hoe u het ook noemt, het is gewoon een verhoging van het factuurbedrag).
Voorheen werd er een steeds vrij ruim bedrag gerekend voor garantstelling en ik heb dat ook betaald (wie geld leent moet rekenen op kosten); als ik bij iemand aan zou kunnen kloppen om garant voor mij te staan dan had ik gewoon bij diegene geld geleend.
U bent in ieder geval een regelmatige klant kwijt door deze onzin (en ik zal vast de enige niet zijn).

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Saldodipje verleend nieuwe leningen ook als er geen garant is gevonden, maar de boete wel is betaald. Dit is genoeg bewijs dat het boetebeding van Saldodipje gewoon onderdeel uitmaakt van de lening en dat daardoor de lening nietig kan worden verklaard omdat de totale kosten boven de wettelijk toegestane kosten van een krediet vallen. Wil je meewerken om dit soort praktijken te verbieden, meldt Saldodipje dan aan bij de AFM.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Van belang is wel om -anders dan in onderstaand voorbeeld- die nietigverklaring ook daadwerkelijk in je brief op te nemen.

RdW-0
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2020 09:49

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door RdW-0 »

Ik heb pas een lening afgesloten bij Saldodipje. Na het afsluiten kreeg ik email dat ik binnen 14 dagen garantsteller moest aangeven. Dit heb ik voorheen nooit gemoeten en stond niet aangegeven van te voren. De vorige keren is alles goed gegaan zonder problemen, dus had dit niet verwacht. Nu 15 dagen na het afsluiten wil ik de lening terugbetalen, maar dit is nu incl boete van €260. Het geleende bedrag kan ik volledig terugbetalen, maar niet die boete. Iemand die weet hoe ik het beste hiermee om kan gaan? Ik haak in, omdat ik al vele berichten tegen kwam.

RdW-0
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2020 09:49

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door RdW-0 »

Wat ik daarnaast ook zo raar vind en nog wil toevoegen aan mijn vorige bericht. Ik kreeg een mail van Saldodipje waar de lening is afgesloten. Als ik op de website van Saldodipje wil betalen, moet ik via Ferratum inloggen. Voorheen betaalde je je geleende bedrag en garantsteller apart. Iemand idee waarom dit nu niet kan? Geleende bedrag & boete apart betalen?

Flitslening_dom
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2020 18:26

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Flitslening_dom »

Ik ben dom genoeg geweest om een flitslening bij Ferratum/Saldodipje aan te gaan..
Een lening van €900 is inmiddels opgelopen tot ongeveer €1400 (inclusief incassokosten). Dit is mij gemiddeld dmv een brief.
Ik ben een student, die op dit moment geen inkomen heeft.

@Sacredfour kun je me een privébericht sturen?

duivinnetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2020 00:21

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door duivinnetje »

Sinds 2016 sluiten wij een lening af bij Ferratum i.v.m. steeds financiële tegenvallers.
Je kon dan kiezen tussen een eigen garantsteller (familielid/vriend) Of Global Garantee. Maar Global berekent zo'n belachelijke hoge rente dat ons dat niet verstandig leek. Een familielid staat dus al meer dan 4 jaar Garant voor de leningen van Ferratum.nl. We betaalden op die manier een normale rente. En dat is altijd goed gegaan tot 26 januari 2020.
Terugbetaald en zonder vooraf geïnformeerd te zijn over nieuwe voorwaarden vroeg ik een nieuwe lening aan. Dus scrol je er net zoals altijd vlot doorheen Het rare was dat na de elektronische handtekening, de tweede pagina in beeld zou moeten komen om de gegevens van onze al 4 jarige garantsteller in te vullen, maar deze verscheen niet. De website gaf aan dat aanvraag klaar was??
Dezelfde dag al uitbetaald, nog nooit meegemaakt!. Voorheen was het gegevens invullen, 1 keer per drie maanden een bankafschrift meesturen, daarna uitbetaling.
Toen las ik de rest van de overeenkomst dat ik binnen 14 dagen alle gegevens van onze garantsteller opnieuw moest opsturen, als deze dan niet aan een 40% regeling voldeed (verschil tussen inkomen en lening) dat ik dan een boete zou krijgen. In mijn geval 660 euro.. dus alles weer opnieuw opgestuurd. Maar kreeg steeds een antwoordmail dat onze garantsteller niet aan de voorwaarden voldeed. Ik/wij steeds terugvragen waarom niet? Maar steeds hetzelfde antwoordmailtje totdat ik een iets bozere mail stuurde of er niet een normaal antwoord op mijn vraag kon worden gegeven.
Toen bleek het om de 40% regeling te gaan maar kreeg ik ook tegelijk de nota al binnen van Saldodipje inclusief de boete van 660. Geen idee wat ik hiermee aan moet. Schijnbaar verdient mijn garantsteller nu ineens 45 euro te weinig om aan de voorwaarden te voldoen.
Wie heeft tips?

:oops:

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik durf het haast niet te zeggen, maar wat dacht u van stoppen met daar lenen? En u vindt een rente van 14 procent een normale rente?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

duivinnetje schreef:
04 mar 2020 00:50
Wie heeft tips?
1) ALTIJD eerst goed de voorwaarden lezen.
2) NOOIT zomaar doorklikken als je nog steeds vragen hebt.
3) NOOIT met dit soort partijen in zee gaan, maar naar fatsoenlijke kredietverstrekkers gaan.
4) Indien mogelijk, stoppen met lenen.
5) Dit zo snel mogelijk afbetalen.

duivinnetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2020 00:21

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door duivinnetje »

Jullie hebben gelijk hoor, maar er was even geen andere uitweg. 14% is op jaarbasis. Bij een lening van 1500 betaaalde je rond de 20 euro rente met een eigen garantsteller. Ik was van plan om in mei te stoppen, dan is er een mogelijkheid. Maar na zoveel jaar altijd bedankjes te hebben gekregen voor ons vertrouwen in hun is het nu zeker niet andersom. Ze hadden vaste klanten wel even van te voren bericht kunnen geven van de veranderingen. Maar ik ga het idd af betalen en dan: toedeledokie

olaan85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2020 08:16

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door olaan85 »

Zelf heb ik een ander probleem met Saldodipje, op zich gezien de lage leningen zijn mijn boetebedragen ook maar 40 euro dus die heb ik ze dan maar gewoon kado gedaan -- maar nu komt Saldodipje ineens op de proppen met incassobureaus omdat ik niet betaald zou hebben, terwijl ik dit wel heb gedaan; betalingskenmerk en al.

Vreemde lui. Ik zou de andere mensen in dit topic dan ook sterk aanraden om, als je toch grotere bedragen leent, gewoon bij de bank oid te gaan navragen want Ferratum/Saldodipje zijn er duidelijk op uit om op minder legale wijze meer geld van je te krijgen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

je zet wel hele grote stappen, er kan immers ook gewoon sprake zijn van een administratieve fout.

olaan85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2020 08:16

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door olaan85 »

Moneyman schreef:
30 mar 2020 13:08
je zet wel hele grote stappen, er kan immers ook gewoon sprake zijn van een administratieve fout.
Ik zet eigenlijk nog helemaal geen stappen, afgezien van het plaatsen van een forumtopic en het opsturen van wat bewijsmateriaal.

Wat ik wel doe is misschien wat grote conclusies trekken, maar met alle respect -- dit bedrijf is meerdere malen in opspraak gekomen en ook het bestaan van een 100+ pagina's lang topic over hun werkwijze geeft mij nou niet bepaald een gevoel van vertrouwen; hopelijk kunt u dat begrijpen.

Mijn toevoeging aan dit topic kunt u overigens als niet verzonden beschouwen, aangezien ik ook al een eigen topic had geopend (die verscheen niet meteen, vandaar mijn post hier. Maar dat moest gewoon nog goedgekeurd worden.)

wereldreiziger65
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2020 14:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door wereldreiziger65 »

Ik lees hier dat de boete die ze opleggen niet betaald hoeft te worden.
Als ik dus op tijd terugbetaal volgens contract kan ik de boete negeren?
Of moet ik dit kenbaar maken bij hen?

R23040
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2020 17:22

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door R23040 »

Hallo,

I.v.m. het coronavirus snel tijdelijk geld nodig. Na een tijdje dus weer een bedrag geleend bij saldodipje. Na de aanvraag meteen bericht dat het goedgekeurd is en een andere mail erna betaling is geslaagd. Dit was op maandagochtend. Nu begrijp ik dat maandag een feestdag is maar dan zou het er gister toch wel op moeten hebben staan. Wat ik lees is dat het binnen paar uur op je rekening staat. Kan het zijn dat er iets is misgegaan omdat ik dit op een feestdag heb aangevraagd? Meer mensen last van gehad of dit al eerder meegemaakt? Kan ik er nog op vertrouwen dat dit op mijn rekening komt? In de mail staat dat je contact moet zoeken met je bank als je nog niks hebt ontvangen maar de bank zegt dat ze geen inkomende betalingen zien? En wat kan ik doen mocht ik niks ontvangen? Op site van hun staat staat in mijn account dat de lening is uitbetaald en kan ik het ook al terug betalen.
Iemand die mij verder kan helpen?

Mvg

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zegt Saldodipje zélf?

Overigens... na alles wat je hier al gelezen hebt -en geleerd zou moeten hebben- leen je tóch weer geld daar...?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

R23040 schreef:
15 apr 2020 06:08
Iemand die mij verder kan helpen?
Ja, saldodipje zelf. In je verhaal lees ik nergens dat je al contact hebt opgenomen met saldodipje. Of met je bank. Maar wel dat je het een partij die er helemaal niks mee te maken heeft, namelijk de mensen op dit forum, gaat vragen hoe het zit.
Zet nou gewoon eerst deze stappen: bank bellen, saldodipje bellen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
15 apr 2020 08:52
Overigens... na alles wat je hier al gelezen hebt -en geleerd zou moeten hebben- leen je tóch weer geld daar...?
Inherent aan de doelgroep van dit product, dat ze weinig andere keus hebben.

R23040
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2020 17:22

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door R23040 »

Ik heb al contact met mijn bank gehad die geven aan dat hun geen inkomende betalingen kunnen zien en kunnen mij hier dus niet mee helpen.

Saldodipje contact mee gehad vanochtend en zojuist nog een keer. Vanochtend aangegeven dat ik nog niks had ontvangen en dus gingen ze er mee aan de slag. Zo net contact gehad en ze hebben bij hun bank geïnformeerd over hoe het zit met de betaling maar hier nog geen terug koppeling over gehad. Ik zou een e-mail krijgen zodra hun meer weten.

Ja heb idd eenmalig daar weer moeten lenen omdat ik op dit moment geen inkomsten heb door het virus maar wel extra omkosten en nog geen bericht heb gehad vanuit de overheid over een compensatie. Ik zag dus op korte termijn geen uitweg vandaar.

Ik wacht wel af of ik voor het weekend nog iets hoor en anders maandagochtend maar weer contact zoeken.

giovanni10
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2020 10:43

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door giovanni10 »

Ik lees alle berichten hier vol ergernis aangezien ik zelf ook deze boete heb ontvangen.
Nu ik contact opneem met Saldodipje geven zij mij aan dat ik de lening binnen 14 dagen nietig had moeten verklaren en dat ik nu gewoon de boete moet betalen. Doe ik dit niet dan wordt het overgedragen aan de afdeling debiteuren.

Nu heb ik echter ook niet de optie om zonder boete af te betalen omdat Saldodipje alleen een betaalverzoek aanbiedt waarmee ik het geleende bedrag, rente en boete in een keer moet betalen. Zonder boete betalen is geen optie, omdat zij geen rekeningnummer willen geven. Iemand enig idee wat ik kan doen en wat mijn rechten zijn?

Plaats reactie