LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Finatabank / Interbank (fout hanteren van kredietlimiet)

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Krissie1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2007 16:19

Finatabank / Interbank (fout hanteren van kredietlimiet)

Ongelezen bericht door Krissie1972 »

Jaren terug hebben mijn ex-partner en ik (samenwonend geweest) een doorlopend krediet bij Finata afgesloten ter hoogte van 10.750 euro.

Ten tijde van het uit elkaar gaan in feb. 2003 stond er ongeveer een bedrag op van 450 euro. direct heb ik Finata op de hoogte gestel dvan het uit elkaar gaan en heb ik verzocht mij elke maand kopies van de afschriften te sturen. Dit weigerde Finata, omdat al alle correspondentie naar mijn ex werd gestuurd.

Een tijd terug kreeg ik ineens een dikke brief van de deurwaarder in de bus. Of ik alles terug wilde betalen. Enorm geschrokken, want dacht dat alles allang was afgelost. Wat blijkt.

Mijn ex had 20.000 euro opgenomen zonder mijn instemming. En erger nog, dit is het dubbele van de kredietlimiet waarvoor ik getekend heb. Inmiddels is er een rechtzaak aan de gang. Ik blijf verantwoordelijk voor zowiezo de kredietlimiet, ook al heeft ex toegegeven en het deurwaarderskantoor dat ik de dupe ben geworden van het handelen van meneer.

Maar sterker nog. De rechtbank onderzoekt of ik ook aansprakelijk gesteld kan worden voor het bedrag dat boven de kredietlimiet is opgenomen, nog eens zo'n 10.000 euro!!!! Terwijl Finata heeft toegegeven,dat het hun fout is dat de limiet niet gehandhaafd is geweest en mijn ex hier dankbaar gebruik van heeft gemaakt.

ZIJN ER NOG MEER MENSEN DIE NEGATIEVE ERVARINGEN HEBBEN MET FINATA/INTERBANK IN HET HANTEREN VAN DE KREDIETLIMIETEN?

Het kan toch niet zo zijn dat een bank zijn slechte beleid afwentelt op onschuldige burgers

Gesloten