Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het telefoon gespek;

Ferratum ; U moet binnen 3 dagen betaald hebben.

Kom,,, doe ik niet.

F; U moet en vertellen hun wettelijke mogelijkheden nogmaals...

K,,,: wanneer komt die Deurwaarder en zitting rechtbank?

F ; weer hele verhaal zonder antwoord op mijn vraag!

K,,,: Wanneer?

F: binnen week. en nogmaals hun wettelijke mogelijkheden.....

K, ; maar meer als maand terug kreeg ik zelfde belofte en nog steeds geen Deurwaarder gezien....

En daar heb ik 9 gesprekken met gelijkwaardige inhoud van opgenomen.
Het leukste was dat laatste gesprek.... bedoelde U soms... en begon een wetsartikel met alle mogelijkheden voor te lezen, luister niet meer wat hun tussendoor riepen!
Gewoon online hun mogelijkheden gevonden en daar waren ze blijkbaar gezien hun taalgebruik niet blij mee.
De vraag of ze ook mijn rechten wisten als ik het niet met hun vordering eens ben kon ik niet stellen, verbinding verbroken en gelijk 06 blokkade gemaakt.

Als zij dingen beloven als binnen 1 week deurwaarder, hoe betrouwbaar zijn ze dan?

En de huidige hoofdsom met hun incasso kosten voor lening van €1400,- was ruim €5000,-
Je mag geen 14% jaar tarief rekenen voor maar 6 weken!
Die fout weigeren ze te herstellen dus betaal ik niet en wacht rustig al gehele jaar, hoewel ze weekje beloven!

Groeten van de meest trouwe wanbetaler, wachtende op de zitting ooit?

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door heerschap »

Komkommertijd schreef:
04 jan 2019 14:17
Als zij mijn vraag niet beantwoorden en alleen maar roepen betaal nu een veel te hoog bedrag... krijgen ze gewoon de vraag nogmaals... en na 43 keren deze vraag te sturen, heb ik aan mijn verplichting voldaan, zij niet.
Gezien je eloquente zinsbouw vraag ik mij oprecht af of ze de kern van je verzoek überhaupt begrijpen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus na 43 keer de vraag stellen is de schuld zogezegd gestofzuigd? Dat is gemakkelijk om zo van wanbetaling af te komen. Je speelt onder een hoedje met raonic

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door heerschap »

raonic schreef:
04 jan 2019 17:33
Geld lekker op zak houden stofzuigertje.
Laat die flippo's maar mooi roepen en in het rondslaan lekker negeren hoe meer frustratie hier hoe mooier ik het vind.
Ik denk dat je het anders moet zien: Het meerendeel van de posters in dit draadje willen zich graag dienstbaar opstellen en anderen van advies voorzien waarmee zij geholpen zijn. Die reaguurders hebben er totaal geen belang bij of er nu wel of niet betaald wordt. Het zou mij ook een worst wezen. Je kunt een paard wel het water in trekken, maar niet laten drinken. Dat gezegd hebbende: wanneer er advies wordt gegeven die in de optiek van velen mogelijk nadelig is voor de belanghebbenden (de consumenten die in conflict zijn) dan is het logisch dat er vanuit eigen overtuiging en met de beste intenties discussie en informatievoorziening plaatsvindt. Dat is geen teken van frustratie, maar empathie. Juist omdat de personen die van (vermeend) onjuist advies worden voorzien de consequenties niet kunnen dragen wanneer het misgaat. De betrokkenheid die deze community toont vind ik juist integer en bijzonder.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

heerschap schreef:
04 jan 2019 19:39
Ik denk dat je het anders moet zien: Het meerendeel van de posters in dit draadje willen zich graag dienstbaar opstellen en anderen van advies voorzien waarmee zij geholpen zijn. Die reaguurders hebben er totaal geen belang bij of er nu wel of niet betaald wordt. Het zou mij ook een worst wezen. Je kunt een paard wel het water in trekken, maar niet laten drinken. Dat gezegd hebbende: wanneer er advies wordt gegeven die in de optiek van velen mogelijk nadelig is voor de belanghebbenden (de consumenten die in conflict zijn) dan is het logisch dat er vanuit eigen overtuiging en met de beste intenties discussie en informatievoorziening plaatsvindt.
Prima volwassen reactie. Het topic was flink wat paginas korter als iedereen er zo over dacht
heerschap schreef:
04 jan 2019 19:39
Dat is geen teken van frustratie, maar empathie. Juist omdat de personen die van (vermeend) onjuist advies worden voorzien de consequenties niet kunnen dragen wanneer het misgaat. De betrokkenheid die deze community toont vind ik juist integer en bijzonder.
Helaas staan er ook volop reacties op de wanbetalers die ik niet kan linken aan begrippen als empatie, betrokkenheid of integer.
Zomaar een voorbeeld:
webber schreef: Voor mij vallen mensen die iets lenen en vervolgens weigeren het geleende bedrag terug te betalen ook onder schorum!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Ik adviseerde niemand om ook wanbetaler worden.

2 Ik betaalde niets omdat in Nederland een maximaal 14% per jaar geld, niet 14% over 6 weken.

3 Wanbetalers vind ik ook asociaal, maar wurg aanbieders ook en dan hoop ik dat ze geen dure rechtszaak durven te starten, en daar gaat het na ruim 1 jaar loze beloftes wel op lijken.

4 Als ik het advies van Onze Deurwaarder volgde is er geen noodzaak voor rechtszaak meer.
Ik wil een uitspraak of ik of zij gelijk hebben, en dat ik dan alsnog het geleende + rente over 6 weken mag betalen,
maar wel na aftrek van alle door mijn gemaakte kosten.

5 Ik heb de telefoontjes opgenomen en als je 9 keren beloofde dat je binnen een week een deurwaarder gaat sturen.
En ook niet de vraag van mijn beantwoorde of iets in die richting.
Bij een zaak waar ik diverse zwakke punten van Ferratum vond hoop ik te winnen en de uitspraak hier te kunnen publiceren.
Maar ik weet dat iedereen dus ook Ferratum medewerkers mee kunnen lezen.

6 Ik heb hier nog niemand zien komen, ongeacht of ze veroordeeld of vrijgesproken zijn of die ooit door rechtbank
zijn uitgenodigd.
Ik hoop een bedrijf dat via gaten in de Europesche wetten misbruik maken op deze manier terug te pakken.
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 04 jan 2019 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze zullen wel wachten tot je voor 6 jaar rente moet betalen. Dan loont het zich tenminste.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
04 jan 2019 21:08
Ze zullen wel wachten tot je voor 6 jaar rente moet betalen. Dan loont het zich tenminste.
Bij de Loanrider uitspraak ging de wettelijke rente pas in op de dag van de dagvaarding

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Theotrucker schreef:
04 jan 2019 21:08
Ze zullen wel wachten tot je voor 6 jaar rente moet betalen. Dan loont het zich tenminste.
Die 6 jaar rente zullen ze niet krijgen.
Ze hadden immers allang kunnen dagvaarden binnen een veel kortere termijn, daar het hier eem duidelijke impasse betreft.
6 jaar wachten om 6 jaar rente te trekken gaat de rechter op bijna zeker niet in mee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vooral niet als ik bewijs heb van 9 gesprekken waarin zij beloven binnen 1 week een deurwaarder en ik vroeg naar de datum om vrij te houden..... maar 6 jaren, dat worden er dan in mijn geval maar 4½ want eerste deel zit er al op!

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

raonic schreef:
04 jan 2019 22:31
Theotrucker schreef:
04 jan 2019 21:08
Ze zullen wel wachten tot je voor 6 jaar rente moet betalen. Dan loont het zich tenminste.
Die 6 jaar rente zullen ze niet krijgen.
Ze hadden immers allang kunnen dagvaarden binnen een veel kortere termijn, daar het hier eem duidelijke impasse betreft.
6 jaar wachten om 6 jaar rente te trekken gaat de rechter op bijna zeker niet in mee.
Zes jaar wachten is geen enkel probleem, mits de verjaring is gestuit. De rechter gaat daar zeker wel gewoon in mee. Waarom ook niet? Je hebt ook zes jaar de tijd gehad om te betalen.

Maar de discussie is uberhaupt niet relevant, omdat (zolang er door Ferratum niet is gesommeerd op basis van onverschuldigde betaling) er helemaal geen rente loopt.

koekoeksklok
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2018 18:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door koekoeksklok »

Even offline geweest.
Laat je ouders gewoon de geleende geldsom terugbetalen, eventueel met een klein beetje wettelijke rente, en laat hen de overeenkomst vernietigen. Dan hebben ze niets meer te vrezen, ook niet van de deurwaarder. Ze hebben dan immers aan hun verplichtingen voldaan.

Maar uit ervaring kan ik zeggen deze vlieger gaat op. Heb het zo gedaan en heb rust in de tent. Is ook wel wat waard.
Daarnaast blijf ik erbij wat je leent moet je terug geven. Anders is het geen lenen maar stelen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Altijd fijn om verstandige reacties van ervaringsdeskundigen te lezen :wink:

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Kees2850 schreef:
12 jan 2019 21:59
Pagina 85 al met reacties. Die mensen van L&T lachen zich rot met al die aandacht steeds. Maar voor iedereen die ooit geleend heeft, wees gerust ze kunnen je toch niets maken. En iedereen die hier anders beweert heeft er waarschijnlijk belang bij om dit onderwerp actief te houden. Al is het maar om uit verveling actief op dit forum te zijn bij welk onderwerp dan ook. Toch moneyman?
Dat ze je niets kunnen maken is zeker niet waar, zo heeft bijvoorbeeld deze advocaat zijn twijfels bij het Loanrider vonnis: https://www.advocaten-amsterdam.nl/1510 ... od-of-niet. Maar zelfs in het geval dat het tot een rechtszaak zal komen kan Ferratum er ook voor kiezen om alleen de hoofdsom terug te eisen in een rechtszaak en de garantkosten buiten beschouwing te laten. In dat geval is de kans vrij groot dat de schuldenaar ook de proceskosten zal moeten betalen mocht het tot een zaak komen. Potentieel niet handig voor mensen die lenen bij bedrijven als Ferratum, die doen dat namelijk in de regel niet omdat ze geld over hebben. Het beste advies dat je momenteel kan geven naar aanleiding van het Loanrider vonnis is nietig verklaren, de hoofdsom terug betalen en verder T&L af te wachten.

De vraag is alleen of en zo ja wanneer Ferratum zal besluiten tot het voeren van dat soort rechtszaken. Het lijkt er nu op dat mogelijk maar een klein deel van de klanten zich actief beroept op de bepalen vanuit Rome, de overeenkomst nietig verklaren en niet betalen. Was dit namelijk een grote groep geweest dan was het business model van Ferratum niet meer houdbaar geweest hier en waren ze er wel mee gestopt. Ze lijken er dus gewoon nog steeds, mogelijk flink, aan te verdienen. En zolang ze er nog aan verdienen zie ik ze geen rechtszaken starten, ook niet voor alleen de hoofdsom. Dit betekent echter niet dat ze je niets kunnen maken. Enkel dat op dit moment de kans klein is dat ze nu actie zullen ondernemen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
12 jan 2019 21:59
Pagina 85 al met reacties. Die mensen van L&T lachen zich rot met al die aandacht steeds. Maar voor iedereen die ooit geleend heeft, wees gerust ze kunnen je toch niets maken. En iedereen die hier anders beweert heeft er waarschijnlijk belang bij om dit onderwerp actief te houden. Al is het maar om uit verveling actief op dit forum te zijn bij welk onderwerp dan ook. Toch moneyman?
Schrijnend, deze evidente onwetendheid :lol:

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
12 jan 2019 21:59
Pagina 85 al met reacties. Die mensen van L&T lachen zich rot met al die aandacht steeds. Maar voor iedereen die ooit geleend heeft, wees gerust ze kunnen je toch niets maken. En iedereen die hier anders beweert heeft er waarschijnlijk belang bij om dit onderwerp actief te houden. Al is het maar om uit verveling actief op dit forum te zijn bij welk onderwerp dan ook. Toch moneyman?
Gebruikt u nu het forum als een chatbox? Of om andere forumleden verdacht te maken van eigenbelang door hier te posten? : :cry:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Prima, blijkbaar kan ik als het straks toch fout gaat bij Kees 2850 deze factuur indienen?

boerenlul
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door boerenlul »

Ook ik heb meerdere keren geleend bij ferratum.Waar van de laatste keer een paar maanden geleden.Totaalsom rond de 1500 euro.Nu kon ik het natuurlijk niet betalen in de 2 termijnen.Toen werd er gedreigd dat is ik niet vlug contact zocht ij een boete moest betalen.Nog meer rente dus.Dus ik schrok en deed dit.Toen waren ze zo milt dat ik het in 4 termijnen mocht terugbetalen.Voorwaarde was alleen wel dat ik elke termijn voor de uiterste datum het geld overgemaakt moest hebben en anders verviel de betalingsregeling en moest het totaal verschuldigde bedrag alsnog terug betaald worden in 1 keer.De eerste 2 termijnen lukte dit me wel,maar de derde termijn had ik het geld niet en besloot ik maar niet te betalen.Nu duiken ze daar bij ferratum er normaal gesproken direct bovenop,maar we zijn nu 3 weken verder en ik hoor ze maar niet.Wat verwachten jullie dat er gaat gebeuren nu?Krijg ik ze alsnog te horen binnenkort?Of zou ik zo'n geluksvogel zijn die er niks meer van hoort,doordat ze me per ongeluk over het hoofd hebben gezien?Of zouden de gevolgen nog groter worden?Heb nu niet echt trek in een deurwaarder.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

boerenlul schreef:
14 jan 2019 20:22
Ook ik heb meerdere keren geleend bij ferratum.Waar van de laatste keer een paar maanden geleden.Totaalsom rond de 1500 euro.Nu kon ik het natuurlijk niet betalen in de 2 termijnen.Toen werd er gedreigd dat is ik niet vlug contact zocht ij een boete moest betalen.Nog meer rente dus.Dus ik schrok en deed dit.Toen waren ze zo milt dat ik het in 4 termijnen mocht terugbetalen.Voorwaarde was alleen wel dat ik elke termijn voor de uiterste datum het geld overgemaakt moest hebben en anders verviel de betalingsregeling en moest het totaal verschuldigde bedrag alsnog terug betaald worden in 1 keer.De eerste 2 termijnen lukte dit me wel,maar de derde termijn had ik het geld niet en besloot ik maar niet te betalen.Nu duiken ze daar bij ferratum er normaal gesproken direct bovenop,maar we zijn nu 3 weken verder en ik hoor ze maar niet.Wat verwachten jullie dat er gaat gebeuren nu?Krijg ik ze alsnog te horen binnenkort?Of zou ik zo'n geluksvogel zijn die er niks meer van hoort,doordat ze me per ongeluk over het hoofd hebben gezien?Of zouden de gevolgen nog groter worden?Heb nu niet echt trek in een deurwaarder.
Heb je de vorige keren ook de garantkosten betaald? Neem aan van wel. Maak dan even een berekening van de totaal betaalde garantkosten. Kijk wat er nog aan (na je al gedane betalingen resterende) hoofdsom open staat, trek daar de betaalde garantkosten van vorige leningen vanaf en betaal het restant zo snel mogelijk.

Geef aan Ferratum aan dat je de overeenkomsten vernietigt, en dat je je terzake de al betaalde garantkosten beroept op verrekening. Verstrek de door jou gemaakte berekening en geef aan dat je de rest betaalt. Zodra je dat gedaan hebt, hoef je je niet druk meer te maken.

En het belangrijkste: leen er niet meer!

ladydoef
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mar 2011 14:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ladydoef »

Ik heb een tijdje terug 900 geleend.
Eerder heb ik in totaal 400 aan garant betaald.
Als ik nu 500+wettelijke rente terug betaal aan T&L is dat dan voldoende? Of moet ik eerst een overeenstemming hebben op mijn nietigverklaring?

Plaats reactie