LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
jessielans
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2017 14:54

Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door jessielans »

Ik vond gisteren een brief van Santander Consumer Finance bij de post op het huisadres van mijn moeder. Het betrof een brief aan een onbekende meneer die een flinke lening bij Santander heeft afgesloten en dit in 48 termijnen af gaat betalen. Deze meneer is ons uiteraard niet bekend en ik begrijp ook niet hoe het kan dat het adres van mijn moeder zomaar aan een vreemde meneer is gekoppeld. Hoeft men geen bewijs van woonadres te kunnen leveren voor dit in de administratie wordt opgenomen ?

De brief was gericht aan het adres van mijn moeder, dit huis is eigendom van mijn moeder.
In eerste instantie heb ik net gebeld met uw bedrijf en daar gesproken met een medewerkster waar ik de naam van heb genoteerd die vrij snel werd uitgesproken (de naam werd niet gespeld) zij was heel vriendelijk maar kon mij niet een bevestiging sturen dat het adres van mijn moeder en het klantnummer van deze meneer ook echt administratief ontkoppeld waren. Ik ben er niet gerust op en vind het ook uiterst vreemd hoe iemand een lening af kan sluiten op een adres wat niet van die persoon is. Ik heb nu via de mail een klacht ingediend bij Santander en ben van plan om straks even bij de politie langs te gaan om te vragen of ik aangifte moet doen. op zich staat er een bankrekening nummer in de brief die niet dat van mijn moeder is, maar als die meneer niet betaald dan staat er straks wel een deurwaarder voor mijn moeders deur. Komt dit vaker voor bij dit bedrijf ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door berndv »

jessielans schreef:maar als die meneer niet betaald dan staat er straks wel een deurwaarder voor mijn moeders deur
En gelukkig worden leningen in Nederland door een persoon afgesloten en niet door een huis. Daarnaast zal die deurwaarder zeer waarschijnlijk niet eens aan de deur komen, aangezien de deurwaarder eerst bij GBA zal kijken waar die meneer woont en dan zal de deurwaarder zich daar melden. En als die deurwaarder niet eerst controleert en direct aan de deur komt biedt uw moeder de beste man (of vrouw) een bakje koffie aan en geeft aan bij die vriendelijke deurwaarder dat ze die meneer niet kent en ook niet daar woont of gewoond heeft.
jessielans schreef: ik begrijp ook niet hoe het kan dat het adres van mijn moeder zomaar aan een vreemde meneer is gekoppeld. Hoeft men geen bewijs van woonadres te kunnen leveren voor dit in de administratie wordt opgenomen
wat voor bewijs had u hiervoor in gedachten? Volgensmij hoef je geen uittreksel uit het GBA aan te leveren bij het aangaan van een lening. Dus als die meneer uw moeders adres opgeeft, zal dat gewoon genoteerd worden.

Voor nu zou ik er niet al te zwaar aan tillen, u heeft de organisatie verwittigd dat die meneer wellicht een verkeerd adres heeft opgegeven, als zij hier niets mee doen, is dat aan hun, wellicht vervelend voor uw moeder, maar zal geen directe grote consequenties kennen. Eventueel volgende communicatie retour afzender met melding persoon onbekend.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door CB »

Als ik een brief krijg van iemand op mijn adres, dan stuur ik hem ongeopend retour met vermelding op de envelope. Retour afzender. Geadresseerde onbekend op dit adres.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door berndv »

CB schreef:Als ik een brief krijg van iemand op mijn adres, dan stuur ik hem ongeopend retour met vermelding op de envelope. Retour afzender. Geadresseerde onbekend op dit adres.
door het openen van de envelop heeft ts zich zelfs schuldig gemaakt aan het schenden van het briefgeheim, zoals dit bij wet geregeld is.

Level111
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2017 11:10

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door Level111 »

Schending van of niet, ik begrijp het gevoel van TS en zou me in eerste instantie ook druk maken. De vorige bewoner van mijn huis had meerdere incassobureaus achter hem aan en het is echt niet leuk als ze intimiderend voor je neus staan, terwijl je niet de veroorzaker bent. Jij moet je maar zien te bewijzen. Gelukkig is dat met een paspoort of ID-bewijs goed te doen. Ik zou morgen terugbellen, het gesprek opnemen en duidelijk aangeven dat ze het adres van je moeder uit hun systeem moeten halen. Gaan ze hier niet mee akkoord, eis dan de reden waarom het adres van je moeder gekoppeld is aan andermans naam. Het is hun probleem en laat het ze niet in jouw schoenen schuiven.

Succes!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door yan »

door het openen van de envelop heeft ts zich zelfs schuldig gemaakt aan het schenden van het briefgeheim, zoals dit bij wet geregeld is.
Leuk, maar niet relevant. brief was namelijk wel aan hem geadresseerd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door renewouters »

jessielans schreef:Hoeft men geen bewijs van woonadres te kunnen leveren voor dit in de administratie wordt opgenomen ?
Meestal wel, maar het invoeren van klantgegevens is nog altijd mensenwerk. Je hoeft maar een tikfout in de postcode te maken en het adres is fout.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door Brahms »

Oud topic, niemand, ook TS, ligt er meer wakker van sinds mei 2017....

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Santander klant gebruikt adres van een vreemde

Ongelezen bericht door Moneyman »

yan schreef:
door het openen van de envelop heeft ts zich zelfs schuldig gemaakt aan het schenden van het briefgeheim, zoals dit bij wet geregeld is.
Leuk, maar niet relevant. brief was namelijk wel aan hem geadresseerd.
Onzin. De brief was gericht aan een vreemde mijnheer. Niet aan TS of haar moeder.

Gesloten