LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VisaCard niet meer te gebruiken?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Alb
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2020 20:19

VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Alb »

Wie heeft ook te maken met Visa Card en het door Visa opzeggen van gespreid betalen als je in het buitenland woont. En dit doen ze in een termijn van 2 mnd. Je mag je card niet meer gebruiken tot dat deze volledig is afbetaald. Mag dit zomaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2020 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ja dat mag, banken mogen zo`n beetje alles doen wat jij niet leuk vindt in het buitenland als Nederlander. Andere bank nemen met gratis Visa, zou ik vandaag nog doen.

Afbetalen kan je dan gespreid doen wanneer het jou eens uitkomt en niet de bank. Dan doe jij eens wat de bank niet leuk vindt.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Aygulf »

In de Visacard voorwaarden staat dat gespreid betalen alleen mogelijk is als je in Nederland een woonadres hebt. Kan me de reden ook wel voorstellen: het is bij ingebreke blijven van betaling zeer moeilijk en kostbaar om in het buitenland een schuld te innen. En waarom zou dit niet "mogen"? Het geld wordt u geleend door de creditcard maatschappij en zij bepalen de voorwaarden hoe dat terugbetaald moet worden. Oplossing is een bankrekening plus creditcard aan te vragen in het land waar u woont.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Oplossing is een bankrekening plus creditcard aan te vragen in het land waar u woont
. Dat is een mogelijke oplossing waar iedereen als eerste aan denkt, een bankrekening nemen in het land waar je woont.

TS woont niet in Nederland maar zou het misschien per ongeluk toevallig wel fijn vinden om een euro rekening te houden met een visa card. Dus andere kanalen aanboren die gratis zijn met behoud van euro account, en die zijn er :D

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alb schreef:
16 jan 2020 20:56
Wie heeft ook te maken met Visa Card en het door Visa opzeggen van gespreid betalen als je in het buitenland woont. En dit doen ze in een termijn van 2 mnd. Je mag je card niet meer gebruiken tot dat deze volledig is afbetaald. Mag dit zomaar.
Visa is een internationaal werkend bedrijf; in dat licht is "in het buitenland" een wat vage omschrijving. Vermoedelijk is dit uw situatie:
- U woont niet in Nederland,
- u heeft een bankrekening bij een Nederlandse bank, en
- aan die bankrekening heeft u een Visa-kaart gekoppeld.

Daarmee voldoet u niet (meer) aan de voorwaarden van Visa.

Als u niet in Nederland woont, en mogelijk niet in de EU, dan kunt u beter ook controleren hoe uw Nederlandse bank nu en in de nabije toekomst omgaat met buitenlandse klanten. Sommige banken zeggen de rekeningen op van personen die niet in NL of EU wonen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ben je, met al een creditcard-schuld op je naam, dan recent verhuisd naar het buitenland?

Dan snap ik het wel, want zoals gezegd, buitenlandse schulden innen is een stuk moeilijker voor ze. Sterker nog, ik kan me een topic op dit forum herinneren van iemand die expliciet vroeg naar de mogelijkheden om naar het buitenland te migreren, en net zo lang weg te blijven totdat een zekere schuld verjaard was. Niet dat ik altijd de kant van de bank kies, maar het is dus meer dan een theoretisch risico wat ze hierdoor lopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eerst even geld storten en je betaalde er alles mee,
voorwaarden aanpassen is helaas altijd toegestaan.

Het een soort Prepaid kaartje!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Om ook maar een aanname te doen, als TS is uitgeschreven uit Nederland en hij heeft een bankrekening gekoppeld een visa card, wat mij voor de hand ligt. Dan zou hij theoretisch helemaal geen lid van de club meer kunnen zijn.

Omdat geen enkele NL. bank een rekening opent wanneer je niet staat ingeschreven op een NL. adres. Risico zoals bovengenoemd gezegd.

Als je adres, telefoon, e-mail veranderd dan moet je dat ook netjes doorgeven, dus de bank zou op de hoogte moeten zijn van de gegevens van TS. Bijna alle banken sluiten hun deuren voor buitenlandse Nederlanders, ik zou niet weten welke niet.

Misschien kan TS het wat duidelijker maken wat er precies aan de hand is en zijn situatie uitleggen. Anders blijft er maar aangenomen worden zoals in vele topics.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Komkommertijd schreef:
17 jan 2020 11:15
Eerst even geld storten en je betaalde er alles mee,
voorwaarden aanpassen is helaas altijd toegestaan.

Het een soort Prepaid kaartje!
Debet card, mijn beste. Visa of Mastercard en je betaalt over heel de wereld vaak ook nog eens gratis. Pinmogelijkheden, dus er zijn helemaal geen problemen :lol:

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VisaCard niet meer te gebruiken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je in een EU land woont kan je rustig een bankrekening aanhouden in Nederland. Dat is helemaal geen probleem. Alleen als je buiten de EU gaat wonen heffen bijna alle banken je bankrekening op.

Gesloten