Wehkamp, woekerrente van 14 % bij money at home

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Wehkamp, woekerrente van 14 % bij money at home

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

jonis schreef:
13 sep 2021 12:10
juliomariner schreef:
13 sep 2021 11:42
Het probleem is dat iedereen perse alles wil hebben. We consumeren veel te veel. Moeten altijd de nieuwste smartphone, de nieuwste auto, meubels om de 5 jaar, meerdere keren per jaar op vakantie. Er moet bij de mensen een knop om. Als we zo doorgaan kunnen de kredieten niet terug betaald worden en kan onze planeet de overconsumptie ook niet aan.
Kredieten en lenen leidt niet tot overconsumptie....je betaalt nl veel meer dan wat het eigenlijk kost en heb je eigenlijk minder te besteden.
Lenen kost geld is de slogan.

Mensen kopen spullen waar ze geen geld voor hebben. Door er langer over na te denken tijdens het sparen groeit vaak ook het besef dat je sommige dingen helemaal niet nodig hebt.

Mario Schols
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2022 16:44

Re: Wehkamp, woekerrente van 14 % bij money at home

Ongelezen bericht door Mario Schols »

'Als u een lening afsluit, betaalt u rente. Dat is de totale kredietvergoeding die een kredietverstrekker, bijvoorbeeld een bank, aan u berekent. De maximale rente op kredieten bedraagt sinds 10 augustus 2020 10%.'

Bovenstaande tekst is gekopieerd vanuit een officiële overheidspagina.

Indien deze regeling nog steeds van kracht is en Wehkamp hanteert na deze datum nog steeds 14% rente, dan impliceert het dat Wehkamp buiten zijn boekje gaat.

Of er nog onderscheid is gemaakt tussen de verschillende soorten leningen is niet duidelijk, maar ik neem aan dat het voor elke soort lening geldt.

Ik ben beslist geen jurist, maar dát is wat ik hieruit op maak.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp, woekerrente van 14 % bij money at home

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mario Schols schreef:
22 jan 2022 15:31
Ik ben beslist geen jurist, maar dát is wat ik hieruit op maak.
Ik denk niet dat je het topic hebt gelezen. Want daarover is de discussie al uitgebreid gevoerd. De tekst van rijksoverheid.nl gaat over nieuwe leningen, terwijl de topicstarter het heeft over oudere, lopende leningen.

Overigens was het probleem voor TS niet groot genoeg om ooit nog te reageren op wat haar aangereikt is, maar dat terzijde.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp, woekerrente van 14 % bij money at home

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je sluit gewoon elders een nieuw krediet af, daar betaal je dan 10% over, en vervolgens los je het krediet van Wehkamp daarmee af en zo heb je 4% verdient.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp, woekerrente van 14 % bij money at home

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
22 jan 2022 18:21
Je sluit gewoon elders een nieuw krediet af, daar betaal je dan 10% over, en vervolgens los je het krediet van Wehkamp daarmee af en zo heb je 4% verdient.
Probleem is wel dat degenen die die 14% moeten betalen, lang niet altijd elders een goedkopere lening af kunnen sluiten. Als het wel kan, is jouw oplossing snel verdiend geld inderdaad.

Gesloten