LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dashcam, handig bij verzekeringen!

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
OskarSmaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2013 21:45

De dashcam, handig bij verzekeringen!

Ongelezen bericht door OskarSmaal »

Het lijkt wel een nieuwe ''hype'', de dashboard cam(era)!
Een dashcam is een cameratje wat je op of bij je dashboard plaatst om zo alles te filmen vanuit je voertuig. Dit kan handig zijn bij schade. Als je bijvoorbeeld bent aangereden door een fiets, heb je goed bewijs zodat je de schade kan claimen. Ook filmt de dash cam spectaculaire beelden, bijvoorbeeld: Botsingen maar ook de gekste dingen zoals kort geleden een meteoriet inslag in Rusland. Dus kort samengevat, een leuk en handig apparaatje wat je ook nog eens goed kan helpen bij de verzekering.
Ik heb ook nog een site gevonden waar spectaculaire filmpjes opstaan, zeker het bekijken waard! Hier is die: [Commerciële link verwijderd door de Moderator]

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: De dashcam, handig bij verzekeringen!

Ongelezen bericht door smilie »

Nou ja, meeste filmpjes komen uit Rusland, dus het is niet zo gek dat het daar door verzekering verplicht wordt gesteld.

Gelukkig heeft men in Nederland toch wat betere auto / rij cultuur, waardoor het hier nog niet verplicht is ;) Dat het handig is, ben ik met je eens en het kost ook nog niet eens zo gek veel (ik denk dat je voor 200-300 euro al een degelijk systeempje hebt). Sommige mensen plaatsen camera's ook met blik naar achteren, just to be safe :)

SanderI
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2013 14:29

Re: De dashcam, handig bij verzekeringen!

Ongelezen bericht door SanderI »

Ja lijkt me op zich ook wel handig en niet meer duur, dus misschien iets om te proberen. Hier al 1 voor 49 euro. [Commerciële link verwijderd door de Moderator]

Ik vraag me wel het volgende af: die systemen nemen meestal de laatse x minuten op... maar als je nou een echt zwaar ongeluk hebt denk je er vast niet aan op *stop* te drukken ofzo. Mis je het ongeluk alnsog :)

Gesloten