LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gezonde nier verwijderd

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
dreeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 11:25

gezonde nier verwijderd

Ongelezen bericht door dreeke »

Ik wil graag eens weten bij hoeveel mensen met blaaskanker ook de gezonde nier is verwijderd.
Dit is mij overkomen omdat de uroloog en de radioloog het niet eens waren over de uitslag van de scanner. Radioloog wist dat er niks in de nier zat , uroloog heeft het doorgedrukt om nier te verwijderen.
gr. dre

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: gezonde nier verwijderd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wat is zijn reactie naar u toen,de uitleg? Is de mogelijkheid er dat er heeeeel veel kans is dat er cellen kunnen zitten die niet op een scan kf microscoop te zien zijn?
Als dat zo is...dan mag u eigenlijk blij zijn....stel dat er een speldeknop op de nier zit,dan had u misschien over half jr verder van huis geweest..


Ik weet het ook niet ,alleen van de mensen om me heen die heel veel,kanker hebben gehad ,dichtbij.
En dan nemen ze geen risico...

Overleg met u arts ,wat waarom wat was de kans enz??

Sterkte

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: gezonde nier verwijderd

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

ik zou een gesprek aanvragen met de uroloog, zodat deze kan uitleggen waarom hij dat gedaan heeft.
Het gebeurt inderdaad wel vaker dat bij blaaskanker de nier toch meegenomen wordt, dat kan om verschillende redenen zijn en die redenen zijn vaak niet te zien op een scan, mri of echo maar hebben vaak te maken met het hele lymphe systeem.

Ik zou dus in de eerste plaats met die uroloog gaan praten en zo om een uitleg vragen. Als dat niet lukt dan is de volgende stap om een klacht bij het ziekenhuis neer te leggen (niet zozeer een klacht omdat die nier eruit is, maar omdat je niet begrijpt waarom) zij zullen dan voor je bemiddelen om in een gesprek te gaan met de uroloog.

Isabel

Gesloten