LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
silent_heart
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 21:04

Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door silent_heart »

Ik heb 10 wkn een handbagagetrolley van ruim 10 tot 12 kg op mn hoofd gekregen door toedoen van medepassagier op schiphol .Na incident heb ik eigen geen nazorg gekregen/UUR NA INCIDENT ZAK MET IJS GEKREGEN/ en heb nog ongveer 9 uur rechtop gezeten
.Hele vlucht met erge hoofdpijn,duizeligheid etc.
Ik was op weg naar m n vacantie bestemming en aldaar heeft de dokter een lichte hersenschudding geconstateerd..omdat hij vo d dat ik nuet bewusteloos bwnt geweest.Hele vacantie verpest,veel hoofdpijn,nekpijn ,pijn aan linker hand en pijn aan linker oog..bedrust gehouden,kon niet in de zon of in de drukte.Nu in ned onder behandeling van de fydio en neurloloog en doorverwezen om 2 mri scans te laten maken.
.Ik heb geklaagd bij de klm doch zij hebben t voorval onderzocht en komen nu met een tegenstrijdige verhaal,wat mij nog bozer maakt.Ze hebben een bloemetje gestuurd en excuses doch daar neem ik geen genoegen mee..Kan ook voorlopig niet werken door pijnlijke arm en nek en de dagelijkse hoofdpijn,en concentratiestoornis. De persoon die dit veroorzaakt heeft woont niet in ned,..Wie is er nu aansprakelijk voor mn schade>?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2016 14:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aan wie heeft u betaald? Direct aan KLM of heeft u betaald aan een reisorganisatie? U kunt een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Reizen tegen de partij aan wie u betaald heeft. Dat wordt de "contractpartij" genoemd en die zijn aansprakelijk.

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... es/reizen/

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door Brahms »

MichielFRL schreef:De persoon welke de koffer uit de handen heeft laten glijden is aansprakelijk.
Persoonsgegevens genoteerd?

Sterkte met herstel.
Dat lijkt mij ook, daar is de geschillencommissie niet voor. Die gaat over geschillen in de uitvoering van de reis bijvoorbeeld, maar niet over dat iemand een koffer laat vallen
Daar kan reisorganisatie of KLM niets aan doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Iemand is niet zomaar aansprakelijk omdat er iets uit zijn handen viel. Dan moet er sprake zijn van opzet. Tevens wordt er meermaals door kabine personeel gewaarschuwd dat koffers uit de "over head compartments" kunnen vallen.
We kunnen sowieso niet aannemen dat de onbekende passagier schuld is of TS geen medeschuld heeft. Tevens is KLM niet aansprakelijk tenzij er sprake is van nalatigheid.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als iemand iets uit zijn handen laat vallen, is hij natuurlijk wel aansprakelijk. Om aansprakelijk te zijn is geen opzet nodig.

Maar gevolgen worden volgens mij lichtelijk overdreven.:-)

silent_heart
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 21:04

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door silent_heart »

Geachte mensen..bedankt voir uw reacties tot zover...Ongeacht of u mn klachten die ik nu heb overdreven vind..ik weet wt ik nu voel..u niet met alle respect..Jij hebt nuet zoiets op je hiofd gekregen dus je weet nuet wat de ander voelt.De neuroloog is onpartijdige deskundige en die gaat nuet zomaar doorverwijzen..Ik kan niet de hele verhaal hier neer zetten word langdradig..Mijn voirnaamste probleem.is nu dat ik momenteel niet kan werken en mn pijnklacgten.En wat mij dwars zit dat er tegenstrijdig word gereageerd dat er 2 x een purser bij mij is geweest na mn hulovraag en aan de andere kant gezegd dat men niet zorgvukdig heeft gehandeld.dat er toch wel een arts erbij had moeten komen...Ik heb online mn ticket geboekt...

silent_heart
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 21:04

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door silent_heart »

Nogmaals dank voor de reacties /tips /medeleven..

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door gemist »

Maar wat had de purser en/of stewardess dan moeten doen? Bij een hersenschudding kunnen omstanders niet veel, zeg maar "niets".

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door witte angora »

Koffer laten vallen lijkt mij inderdaad pakkie aan van de medepassagier. Maar als iemand half bewusteloos is, dan is het toch echt aan het cabinepersoneel om medische hulp te regelen. Dat het vliegtuig op dat moment niet de lucht in kan is dan wel heel erg jammer voor dat vliegtuig en alles wat en iedereen die er in zit, maar het zou zomaar de vraag kunnen zijn of de topicstarter überhaupt wel had mogen vliegen.

Als iemand op dat moment een hartaanval krijgt, ga je dan ook eerst opstijgen en 9 uur vliegen alvorens een ambulance te regelen?

Voor díe keuze is de luchtvaartmaatschappij toch echt verantwoordelijk volgens mij, en met een bloemetje kunnen ze zich er echt niet van af maken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Is maar de vraag hoe duidelijk de situatie was voor de crew. Ik kan er niet echt een touw aan vastknopen in ieder geval.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door moederslink »

silent_heart schreef:........ en heb nog ongveer 9 uur rechtop gezeten
Hele vlucht met erge hoofdpijn,duizeligheid etc.
Ik was op weg naar m n vacantie bestemming en aldaar heeft de dokter een lichte hersenschudding geconstateerd..omdat hij vo d dat ik nuet bewusteloos bwnt geweest.Hele vacantie verpest,veel hoofdpijn,nekpijn ,pijn aan linker hand en pijn aan linker oog..bedrust gehouden,kon niet in de zon of in de drukte....
Hoe was uw terugvlucht?
Heeft u 9 uur lang extra aandacht van het cabinepersoneel gekregen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Koffer laten vallen lijkt mij inderdaad pakkie aan van de medepassagier. Maar als iemand half bewusteloos is, dan is het toch echt aan het cabinepersoneel om medische hulp te regelen. Dat het vliegtuig op dat moment niet de lucht in kan is dan wel heel erg jammer voor dat vliegtuig en alles wat en iedereen die er in zit, maar het zou zomaar de vraag kunnen zijn of de topicstarter überhaupt wel had mogen vliegen.

Als iemand op dat moment een hartaanval krijgt, ga je dan ook eerst opstijgen en 9 uur vliegen alvorens een ambulance te regelen?

Voor díe keuze is de luchtvaartmaatschappij toch echt verantwoordelijk volgens mij, en met een bloemetje kunnen ze zich er echt niet van af maken.
Ik denk dat het wel mee heeft gevallen met die bewusteloosheid. Mijn ervaring is toch dat cabinepersoneel bij het minste geringste maatregelen nemen als er wat aan de hand is.

silent_heart
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 21:04

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door silent_heart »

Als u een positieve ervaring hebt met cabine personeel ben ik zeer blij voor u..Ik heb dat afgelopen jaren ook gehad...tot deze vervelende ervaring...Ik zal deze topic afsluiten omdat ik vandaag een postieve antwoord heb gehad waarvoor ik 100 % tevreden bent van mn letselschade advocaat.. Bedankt voor jullie reacties positieve reacties en negatieve reacties..

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Hersenschudding opgelopen in vliegtuig

Ongelezen bericht door tree3 »

Hoe is het afgelopen met de letselschade advocaat? Op social media krijg je altijd negatieve reacties.

Gesloten