LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is dit wat? www.clientdossier.nl

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

ik kwam zopas weer wat nieuws tegen, is er al iemand die er ervaring mee heeft?

www.clientdossier.nl

even een stukje gejat van de site:

Wat is het cliëntdossier?
Het cliëntdossier is uw online dossier over de afhandeling van uw letselschade. Het is een gezamenlijk dossier van uzelf, uw belangenbehartiger en de verzekeraar.

Wat kan ik met het clientdosssier?
In het cliëntdossier heeft u inzage in de correspondentie tussen uw belangenbehartiger en de verzekeraar. U kunt zien welke afspraken gemaakt zijn en wat de status is van deze afspraken. Ook kunt u zien welke schadeposten er zijn, hoeveel schade er is en welke schadeposten betaald zijn of welke voorschotten zijn gegeven.
U kunt zelf ook documenten uploaden (denk aan loonstroken, bonnetjes, of getuigenverklaringen) en berichten sturen aan uw belangenbehartiger.

Zodra er iets in uw dossier veranderd ontvangt u daarvan bericht via een email.

Wat is het voordeel van het gebruik van het cliëntdossier?
-Het cliëntendossier zorgt ervoor dat u in 1 oogopslag de status van de afwikkeling van uw letselschade kunt zien.
-Veranderingen in uw dossier worden direct aan u doorgegeven, dat scheelt veel telefoon of mail verkeer met uw belangenbehartiger.
-U hebt een centrale plek waar u alle informatie over uw letselschade kan inzien.
-U heeft inzichtelijk als er vertraging is waar deze vertraging uit bestaat en wie daarvoor verantwoordelijk is.
Kortom u voert de regie in de afhandeling van uw letselschade.
Laatst gewijzigd door Friestyler op 06 apr 2011 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nog nooit eerder van gehoord maar het punt is of daar de advokaat/belangenbehartiger mee werkt en de TP ook nog ???

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Friestyler schreef: -U heeft inzichtelijk als er vertraging is waar deze vertraging uit bestaat en wie daarvoor verantwoordelijk is.
Kortom u voert de regie in de afhandeling van uw letselschade.
Een goed iets voor het letselschade slachtoffer maar denk minder oke voor de TP en de persoon die je belangen behartigd, omdat je ze dan op de vingers kan tikken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Palsgroep staat er niet bij.
http://www.clientdossier.nl/?page_id=130

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

verzekeraars moesten in 2010 (per wanneer weet ik zo niet) tot eind 2010 3750 eurie betalen om toegang te krijgen
advocaten moeten 50 eurie per licentie per jaar betalen

vraag me af wie daaraan mee doet
deze site werkt naar 't schijnt samen met het PIV, letselschade raad en slachtofferhulp..toch komt het clientdossier me niet bekend voor.

volgens de site krijg je een email als je dossier aangepast word, veranderingen kun je direct zien, voorschotten kunnen online aangevraagd worden...en dit alles kan de klant uiteraard ook zien.
daarom is het ook een soort samenwerking tussen de verzekeraar, behandelaar en klant

ik vrees dat er dan iets teveel openheid komt, dat men dan wel verplicht aan de bak moet terwijl ze nu bijv. een voorschot nog lekker voor zich uit kunnen schuiven

neem het voorbeeld in mijn zaak met Van Hattem, had gebeld met tp, bleek niks van waar..nu kom ik er wel achter maar een normaal mens belt nergens achteraan, zo'n platform geeft verplichtingen waar niemand aan mee wil werken

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De site geeft wel de keurmerkkantoren aan, mischien dat die wel een samenwerking hebben met het clientendossier, geen idee.
Had er ook nog nooit eerder van gehoord.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

Chocomelk schreef:Palsgroep staat er niet bij.
http://www.clientdossier.nl/?page_id=130
Houkes ook niet, maar aan de andere kant: wat stelt zo'n keurmerk voor?

zal me benieuwen of R@Houkes hier ook aan meewerkt :mrgreen: ik wil wel als proefkonijn fungeren op deze site..uiteraard op voorwaarde dat de site/het dossier up-to-date gehouden word

de pr-afd. van Houkes leest ook weer mee, dus laat zo'n clientdossier maar komen

zal me benieuwen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Clientdossier is denk ik erg prettig voor het letselschade slachtoffer, omdat je dan kan inzien of er inderdaad aan de zaak gewerkt wordt etc etc etc.
Denk dat letselschade advokaten/belangenbehartigers niet zitten te wachten op het clientendossier. :wink:
Je kan het natuurlijk voorstellen aan je belangenbehartiger.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

"De termijnen die door de Gedragscode Behandeling Letselschade worden vastgesteld, zijn verwerkt in de site."

ook dat zal wel een kleine rol spelen :mrgreen:

afijn, ik stel me beschikbaar als proefproject

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door ppp333333 »

ik wil natuurlijk ook wel meedoen

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door ppp333333 »

zo mijn advocaat zit er ook tussen wat nu

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

ppp333333 schreef:zo mijn advocaat zit er ook tussen wat nu
doe hem/haar een telefoontje en leg uit wat je wilt, ze zullen wel medewerking moeten verlenen neem ik aan
vraag er dan gelijk ook even bij waarom je niet op de hoogte bent gesteld van dit initiatief
Laatst gewijzigd door Friestyler op 06 apr 2011 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat natuurlijk wel ook van belang is......de veiligheid van de site, staat toch allemaal vertrouwelijke informatie in, medische gegevens etc etc etc.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

Chocomelk schreef:Wat natuurlijk wel ook van belang is......de veiligheid van de site, staat toch allemaal vertrouwelijke informatie in, medische gegevens etc etc etc.
aldus de site:

"Is het gebruik van het cliëntdossier veilig?
Het cliëntendossier maakt gebruik van een beveiligde internetverbinding. Onze site is voldoet aan beveiligingseisen die grote spelers zoals verzekeraars en rechtsbijstandverzekeraars aan websites stellen."

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Friestyler schreef:
Chocomelk schreef:Wat natuurlijk wel ook van belang is......de veiligheid van de site, staat toch allemaal vertrouwelijke informatie in, medische gegevens etc etc etc.
aldus de site:

"Is het gebruik van het cliëntdossier veilig?
Het cliëntendossier maakt gebruik van een beveiligde internetverbinding. Onze site is voldoet aan beveiligingseisen die grote spelers zoals verzekeraars en rechtsbijstandverzekeraars aan websites stellen."
Jaja, zeggen ze van internetbankieren ook........

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

net even gekeken op de site van http://www.clientdossier.nl en dan even op " inloggen" geklikt

die pagina staat onder http en niet onder https
een veilige verbinding is er dus zowieso niet.

/edit: volgens mij kom ik helemaal niet in aanmerking voor zoiets..aangezien de site niet echt duidelijk is
volgens mij kunnen alleen LSA advocaten en letselkeurmerk bedrijven in aanmerking komen voor deelname aan dit geheel.
Pals, maar ook Houkes kunnen in deze dus, voor zover ik begrijp, weinig voor mij betekenen

maar 't blijft vaag..die site mocht duidelijker
Laatst gewijzigd door Friestyler op 06 apr 2011 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Friestyler schreef:net even gekeken op de site van http://www.clientdossier.nl en dan even op " inloggen" geklikt

die pagina staat onder http en niet onder https
een veilige verbinding is er dus zowieso niet.
Oh oke....daar heb ik geen verstand van.
Dan zou ik zeggen dat laat maar lekker achterwege dan voordat heel je hebben en houden bloot komt te liggen.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Friestyler »

Friessie pist weer naast de pot en maakt geen kans op deelname aan het clientendossier

reden?
"Heeft U nog geen hulp bij uw zaak? U kunt bij een kantoor dat is aangesloten bij de Stichting Keurmerk Letselschade of bij een LSA-advocaat hulp zoeken."

hoe vaker ik die site bekijk, hoe meer ik m'n twijfels bij de site krijg
er zijn geen contactgegevens te vinden, advertisement die niet zichtbaar is, de inlog zonder https (hoewel zonder s ook goed kan zijn..maar dit zijn delicate kwesties), oppervlakkige info en slechte vindbaarheid

zelf mijn site, gemaakt door een pofessionele amateur (ik dus) is nog vollediger, heeft betere vindbaarheid, heeft contactgegevens op zowat elke pagina...oftewel: ziet er professioneler uit.
Laatst gewijzigd door Friestyler op 06 apr 2011 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: is dit wat? www.clientdossier.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Friestyler schreef:Friessie pist weer naast de pot en maakt geen kans op deelname aan het clientendossier

reden?
"Heeft U nog geen hulp bij uw zaak? U kunt bij een kantoor dat is aangesloten bij de Stichting Keurmerk Letselschade of bij een LSA-advocaat hulp zoeken."
Dat had ik al gelezen ja.

Gesloten