LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade claim uit buitenland

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
lauraW
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2013 16:49

Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door lauraW »

Onlangs heeft mijn schoonmoeder een aanrijding gehad met een auto uit bulgarije. Ze trok op vanuit stilstand en raakte een uit het niets komende auto met 5 km per uur hooguit. Ze heeft foto's gemaakt van de krassen op de bulgaarse auto, papieren ingevuld en ondertekent en nu komt de bulgaar met een letselschade claim van 25000 euro?! Wat te doen? Haar woord tegen de bulgaar. Ze heeft de foto's opgestuurd naar de verzekering en gemeld dat dit pure oplichting is maar de verzekering geeft niet thuis.
Laatst gewijzigd door lauraW op 23 sep 2013 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door sjohie »

lauraW schreef:Onlangs heeft mijn schoonmoeder een aanrijding gehad met een auto uit bulgarije. Ze trok op vanuit stilstand en raakte een uit het niets komende auto met 5 km per uur hooguit. Ze heeft foto's gemaakt van de krassen op de bulgaarse auto, papieren ingevuld en ondertekent en nu komt de bulgaar met een letselschade claim van 25000 euro?! Wat te doen? Haar woord tegen de bulgaar.
Alle papieren opzoeken en mee naar het juridische loket gaan lijkt me? Maar wat voor verzekeringen had ze afgesloten bij de autohuur?

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door E-J »

Waar staat dat de auto gehuurd is? Die bulgaar kan makkelijk hier gereden hebben. Gevalletje geld geroken lijkt me, even contact opnemen met de eigen verzekering kan ook wel verhelderend werken wellicht?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door dhc »

Schoonmoeder moet maar even met haar verzekering bellen, daar zijn ze voor.....

Hoe simpel kan het zijn....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit kan ook een aanrijding met opzet zijn geweest. Dit is een vorm van verzekeringsfraude die vaker voorkomt. De tegenpartij creëert dan zelf een aanrijding om geld te claimen.

"crash for cash"

http://www.youtube.com/watch?v=11FYP3_F4XA

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door sjohie »

E-J schreef:Waar staat dat de auto gehuurd is? Die bulgaar kan makkelijk hier gereden hebben. Gevalletje geld geroken lijkt me, even contact opnemen met de eigen verzekering kan ook wel verhelderend werken wellicht?
Ah, my bad.. Ik kom net terug van vakantie, dus vandaar de overhaaste conclusie dat het over een (vakantie) huurauto ging.

Maar goed, dan is contact opnemen met de eigen verzekering genoeg, die zal het dan wel uitvechten lijkt me.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Letselschade claim uit buitenland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

lauraW schreef: Ze trok op vanuit stilstand en raakte een uit het niets komende auto met 5 km per uur hooguit.
Dat is dan wel weer gaaf, dat zoiets kan.... Beam me up Scotty...

Gesloten