LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Jerpauw
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door Jerpauw »

ik ben in april 2011 in elkaar geslagen door een dwaas. hij is gelijk ingerekend en is beboet met ruim 400 euro boete.
De uitspraak ben ik niet van op de hoogte gebracht. Mijn voeging is niet in het proces meegenomen, echter heb ik wel 1500 euro ge-eist. Het OM geeft schriftelijk aan dat de voeging door hun is vergeten bij te voegen (door een fout in systeem)
de dader slaat mij neer en het OM gaat er met het geld vandoor.

Het om zou nog met een reactie komen maar heeft iemand ervaring hiermee? en kan ik nu meer eisen doordat ik niet op de hoogte ben gebracht?

Groet

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jerpauw schreef:ik ben in april 2011 in elkaar geslagen door een dwaas. hij is gelijk ingerekend en is beboet met ruim 400 euro boete.
De uitspraak ben ik niet van op de hoogte gebracht. Mijn voeging is niet in het proces meegenomen, echter heb ik wel 1500 euro ge-eist. Het OM geeft schriftelijk aan dat de voeging door hun is vergeten bij te voegen (door een fout in systeem)
de dader slaat mij neer en het OM gaat er met het geld vandoor.

Het om zou nog met een reactie komen maar heeft iemand ervaring hiermee? en kan ik nu meer eisen doordat ik niet op de hoogte ben gebracht?

Groet

Denk niet dat je meer kan eisen mischien alleen op wat wettelijke rente.
Je hebt 1500 euro geeist maar dat wil nog niet zeggen dat je dat gaat krijgen, dat zal je eerst moeten afwachten of OM daar mee akkoord gaat.

Heb je wel aangifte gedaan ?

Jerpauw
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Hoi Choco.

ja ik heb aangifte tegen de man gedaan hij is in hechtenis genomen, de uitspraak mochten we bijwonen maar de uitspraak was niet bekend gemaakt aan ons, ook neit wanneer die zou komen, de uistspraak was dat dhr een boete moest betalen en that s it. inmiddels heeft OM aangegeven dat ze een fout hebben gemaakt. Ik ga uit van een schadevergoeding hoe hoog dat zien we wel, ik hou rekening met dat het minder is dan 1500

fid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:37

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door fid »

hoi hoi,

mag ik vragen waar je de 1500 euro op baseerd? is dat alleen inmatriele schade of heeft hij bijv. ook kleding kapot gemaakt? als het alleen smartegeld is dan is het bedrag wel heel hoog. ik ben 3/4 jaar geleden in elkaar geslagen en ik kreeg smartegeld van 300 euro (moet ik nog steeds krijgen van de dader).
Bij de rechtbank had je meteen aan moeten geven toen het OM het niet vermelden. het enigste wat je nu kan doen zelf een procedure tegen de tegenpartij opstarten en schadevergoeding eisen.

groetjes inge

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door pit50 »

Je kunt -vrij eenvoudig- een eigen procedure starten tegen de dader en daarbij alsnog je schader vorderen. Die moet je wel naar behoren kunnen aantonen. Weet je of de dader enig verhaal biedt? (werkt hij ofzo)

Jerpauw
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Hoi
het gaat lastig als men de datum van de uitspraak niet heeft vermeld. Toen de uitspraak was geweest kreeg ik pas een brief.

die 1500 euro is natuurlijk aan de hoge kant, door het voorval moest ik stoppen met fluiten van voetbalwedstrijden wat me ook per week 25 euro opleverde, tevens kon ik ruim een maand niet werken.

helaas is er door getuigen (die me op de grond zagen liggen) verklaard dat hij alleen heeft geduwd....
ik had verwondingen aan mijn rug (ik ben tegen een speelautomaat gevallen op de kermis) tevens stond mijn zonnebril op mijn hoofd getatoeerd, en had ik 2 zwarte puntjes bij mijn lies wat een hele grote blauwe plek werd, de eerste week alleen maar op bed gelegen.

Het OM heeft aangegeven dat zij de voeging (de schadevergoeding) zijn vergeten door een fout in het systeem. dus ik ga er vanuit dat OM zelf iets gaat betalen, anders ga ik mijn "bram M "op pad sturen.

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door pit50 »

Tja, het kan wel aan mij liggen, maar waarom wil je nu het OM iets laten betalen...zou je niet liever de dader zelf willen laten betalen wat hij heeft aangericht?
Stuur daar Bram M heen....

bumke
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2011 10:47

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door bumke »

Je moet ook lief zijn, dan krijg je geen klappen. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je moet de dader aansprakelijk stellen en die vragen om een onkostenvergoeding daar hoeft niet het OM voor op te komen.

yolanda.h
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2012 11:31

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door yolanda.h »

Ik ben van beroep Taxichauffeur vooral van oudere mensen.
Ik ben ook tijdens mijn werk in elkaar geslagen.
De politie heeft hem op gepakt en ik had bewezen schade van ruim 1200 euro maar nee hoor. De dader moet mijn een schade vergoeding betalen via CJIB van 600 euro, naar de rest kan ik fluiten.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Letselschade na in elkaar te zijn geslagen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bestaat het schadefonds geweldsmisdrijven niet meer?

Ik heb toendertijd vanuit dat fonds een schadevergoeding gekregen.

Gesloten