LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NAH na ongeval, en nu?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Rontonton
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 13:56

NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door Rontonton »

Hallo allen,

Ruim een jaar geleden had ik een zwaar ongeluk met zeer zwaar letsel. Gevolg is nu, dat ik NAH heb opgelopen. Sinds een paar maanden ben ik mij aan het inlezen in NAH en zijdelings kom ik ook op onderwerpen mbt de letselschade afhandeling door verzerkeraars.

Ik dacht dat ik het al zwaar genoeg had. Na een loodzwaar herstel gaat het boven verwachting goed met me, maar fysiek en mentaal wordt ik nooit meer helemaal de oude. Als ik dan de verhalen over de afhandelingstrajecten in de letselschade lees, wordt ik nu al depressief. Ik lees over verzekeraars niks anders dan slechte verhalen over; bangmakerij, oplichterij, fraude, misleiding, intimidatie, samenzweringen, etc, etc. Ik zie op het moment door de bomen het bos bijna niet meer. Iedereen komt aan alle kanten met andere verhalen en tips/adviezen. Waar moet ik nu naar luisteren? Waar moet ik nu vooral niet naar luisteren? Wat moet ik nu doen? Wat moet ik nu vooral niet doen? Waar moet ik op letten? Ik zie het nu al niet meer, terwijl ik net een jaar onderweg ben. Er zijn zowel onder verzekeraars als letselschadeslachtoffers rotte appels die de boel proberen te belazeren. Ik ben enkel op zoek naar duidelijkheid en eerlijkheid. Als ik nagenoeg volledig herstel is er niks aan de hand, maar als ik klachten blijf houden? Als ik de verhalen geloven die ik op internet overal lees, dan kom ik in een levende hel en is niemand meer te vertrouwen?

Pfff.. wie kan er een beetje licht op mijn duisternis laten schijnen? Hieronder wat feiten. Kan iemand een inschatting maken hoe het verloop van mijn zaak er enigzins uit zal zien? De tijden en data heb ik aangepast omdat ik er nu al niet meer op vertrouw dat deze informatie niet, op wat voor manier dan ook, gemanipuleerd of misbruikt kan worden.

Ongeval: 12-07-10
Aansprakelijkheid: door tegenpartij erkend
Letsel:
Verbrijzeld aangezicht (kaken, oogkassen, jukbeenderen, neus), gebroken nek, gebroken atlas, gebroken rug, gebroken ribben, geperforeerde long, gebroken bekken, puntbloedingen in hersenen.

Ziekenhuis - afd. Intensive care: 12-07-10 t/m 09-08-10
- 1 week kunstmatig in slaap
- reconstructie van aangezicht
- rechts halfzijdige verlamming met slechte prognose
- canule (trachia)
- sondevoeding ivm vaste kaken
- NAH vastgesteld

Ziekenhuis - afd. Neurologie: 09-08-10 t/m 20-08-10
- zeer slechte spraakvaardigheid
- rechts nog steeds halfzijdig verlamd met twijfelachtige prognose
- adl niet zelfstandig
- grote moeite met prikkel/informatieverkwerking

Revalidatiecentrum: 20-08-10 t/m 01-11-10
- fysiotherapie - leren lopen/bewegen rechter zijde
- logopedie ivm spraakproblemen
- ergotherapie ivm aansturing rechter zijde en gebruik rolstoel/hulpmiddelen
- pschychotherapie ivm verwerking
- prognose halfzijdige verlamming hoopvol

Poliklinische revalidatie: 01-11-10 t/m 21-06-11
- fysiotherapie - beter leren lopen/bewegen rechter zijde
- logopedie ivm spraakproblemen
- ergotherapie ivm aansturing rechter zijde en fijne motoriek
- pschychotherapie ivm verwerking
- prognose halfzijdige verlamming - nagenoeg volledig hersteld

Start werk/stage: 21-06-11 t/m heden
- veel mentale/psychische klachten die overeenkomen met kenmerken van NAH
- zeer snel vermoeid bij te veel informatie/prikkels
- concentratie/aandacht verdelen gaat slecht
- dingen onthouden gaat slecht
- humeur/emoties soms heftig
- lichamelijk weinig klachten

Ik roep en vraag om ondersteuning maar er gebeurt niks. Ik reintegreer mijzelf, ik coach mijzelf. In eerste instantie was ik van plan om geen stage te doen en gewoon weer een baan te zoeken voor 36uur. Godzijdank dat ik dat niet heb gedaan! Dat was helemaal niet haalbaar geweest. Het lijkt er nu op dat ik nog wel vooruit ga, maar ik voorzie wel problemen als ik kijk naar de toekomst. Ik ben bang dat ik een fulltime baan op niveau psychisch niet ga volhouden. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten, hoe ik dat moet bepalen/inschatten. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en alles wat ik op internet vind is negatief. Is mijn race dan al gelopen? Ik kan nog zeker 40 jaar werken, mijn leven ligt nog voor me en ik wil verder... Maar hoe?

Vast bedankt voor eventuele POSITIEVE op-/aanmerkingen.

Groeten

Ron

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zou zeer zeker voor een letselschade-advokaat gaan en niet voor een letselschade belangenbehartiger.

Mijn letselschade zaak heeft 3 jaar geduurd maar dat is bij ieder verschillend omdat er eerst een medisch einddiagnose moet zijn.
Zodat ze kunnen berekenen wat je toekomstschade/blijvende schade is.

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door pit50 »

Vraag zelf om een onderhoud met de betrokken verzekeraar samen met je belangenbehartiger eventueel in het kader van een mediation en leg daar open je probleem en je angst voor. Ik ben er zeker van dat de verzekeraar graag mee wil denken in een goede ondersteuning.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

pit50 schreef:Vraag zelf om een onderhoud met de betrokken verzekeraar samen met je belangenbehartiger eventueel in het kader van een mediation en leg daar open je probleem en je angst voor. Ik ben er zeker van dat de verzekeraar graag mee wil denken in een goede ondersteuning.

Hoe weet je dat zo zeker Pit ?

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door pit50 »

omdat ze daarbij ook belang hebben....het belang van TS (leven op de rit lekkere baan etc.) is gelijk aan dat van de verzekeraar, omdat de schade daardoor kleiner wordt...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

pit50 schreef:omdat ze daarbij ook belang hebben....het belang van TS (leven op de rit lekkere baan etc.) is gelijk aan dat van de verzekeraar, omdat de schade daardoor kleiner wordt...
Dat was bij mij dus niet het geval.

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door pit50 »

Mijn suggestie is om meteen tot de kern door te dringen en rechtstreeks contact met de verzekeraar te hebben waardoor de belangen aan beide zijden duidelijk worden.
Als een slachtoffer steun nodig heeft waardoor hij geholpen is en zijn schade kleiner wordt, is er geen enkele reden waarom een verzekeraar daaraan niet zou meewerken.
Als dat niet zo loopt is er 'vervuiling' op de lijn.

Sara2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2013 11:53

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door Sara2010 »

Wat een vreselijk ongeluk. Hoop dat het allemaal goed komt! Ik had zelf licht hersenletsel en ben goed geholpen door een letselschade advocaat van Brokking & Jessurun. Misschien dat jij of anderen er ook wat aan hebben.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 sep 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Link verwijderd.

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: NAH na ongeval, en nu?

Ongelezen bericht door E-J »

Hoi,

Mijn vrouw heeft ook NAH, is 100% afgekeurd, en nu na dik 11 jaar is eindelijk het eind van de letselschaderegeling in zicht, tegenpartij is direct in zee gegaan met van london, waardoor een advocaat praktisch zinloos is, tegen die lui valt niet te procederen. Een tegenpartij zal dit alleen maar proberen te rekken in de hoop dat je nog verder opknapt. kunt gaan werken, en allerlei andere argumenten waardoor ze minder uit hoeven te keren. onze ervaring met een eigen belangenbehartiger is dat het weliswaar erg lang duurt, maar dat deze alles uiterst nauwkeurig uitgewerkt heeft en toch gestaag resultaat bereikt. de kans is groot dat als je een advocaat inschakeld in een dermate langdurig traject de tegenpartij enkel de hakken in het zand zet. Het is helaas maar waar een kwestie van de hele lange adem.

Gesloten