LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Resultaat operatie niet als verwacht

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Ik Ben op 3 Augustus geopereerd aan een zenuwtumor
Volgens de chirug zou ik met het verwijderen een kleinstuk krachtvermindering of een kleinstukje gevoels vermindering hebben na de operatie, maar dit zou nihil zijn.

Nu enkele dagen na de operatie blijkt dat ik ruim 75% van mijn bovenbeen niet meer voel, inclusief de hak van mijn voet en ik niet meer instaat ben mijn vollegewicht op dat been te dragen. Dit noem ik niet nihil.

Dit is niet wat mij verteld is door de arts, ik ben erorm geschokkeerd dat de schade aan mijn zenuwen zo groot is.
Ik ben net 26 en om zo door het leven te moeten valt mij erg zwaar. De uitkomst van de operatie is totaal anders dan mij is voorgesteld door de arts.

Ik heb 2 kleine kinderen en dit belemmerd mij enorm in mijn dagelijks leven, mijn dochters kunnen niet eens meer bij mij op schoot zitten vanwege mijn been.

Wat ik wil weten is of ik het ziekenhuis hiervoor aansprakelijk kan stellen, want de schade aan mijn zenuwen is veel groter dan mij verteld was voor de operatie.
Als ik dit geweten had dat het zo erg zou zijn had ik er 3 keer over nagedacht of ik de tumor nu had laten verwijderen.

Nu ben ik 26 en om de rest van me leven zo verder te moeten gaan valt me erg zwaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven in wat mijn rechten zijn.

Alvast bedankt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Frantic2 »

uhh.... draaf je niet door?
We zijn een paar dagen verder en je verwachtingen zijn veel te hoog! Ga je gewoon aanmelden bij een Fysio gym en begin eens eenvoudig met trainen, echter wel pas over een paar weken.... als de wond genezen is.....

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Niet als ze je de hele tijd vertellen dat het dof gevoel door de verdoving komt, en die is zeker inmiddels uitgewerkt.
Ik ken me eigen lichaam als geen ander en wat ik nu voel is niet normaal hij had het over nihil gevoels vermindering.
Ik heb het zelde gevoel alsof me been verdoofd is door morfine.

Dus nu graag iemand met opbouwende kritiek, want ik voel me al rot genoeg hierover.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door gerland »

Hoe kunt u nu al, slechts 7 dagen na de operatie, weten dat de 'schade' veel groter is dan u is voorgespiegeld?

Heeft u uw klacht al bij de arts kenbaar heeft gemaakt?
Zo ja, wat was zijn reactie?
Lijkt mij een kwestie van fatsoen om dat eerst te doen in plaats van uw klaagzang hier neer te plempen.

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Duh tuurlijk is het ziekenhuis op de hoogte, en ze hebben ook gezegd dat er dan dus toch zenuwen geraakt zijn tijdens de operatie.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Jefdus »

Kom op zeg, een week na een operatie verwachten dat alles al weer optimaal functioneert.... Genezing heeft nou eenmaal tijd nodig

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Ja gek hè dat ik dat verwacht als dat door het ziekenhuis verteld is?! Dat ik er daarna geen verder klachten van zou ondervinden behalve EEN KLEIN STUKJE WAT GEVOELLOOS ZOU ZIJN 75% van me been is niet een klein stukje!
Ik zie het alweer, verkeerde plek om info te vragen...

Medeleven op dit forum is ver te zoeken..

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door gerland »

@TS

Misschien de volgende keer duidelijk in uw openingspost aangeven dat alleen zij die medeleven willen betuigen, gerechtigd zijn te reageren. En de rest niet.
Zo had ik uw bericht niet begrepen. Anders had ik natuurlijk wel gezwegen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ach TS is gewoon heel erg snel in haar conclusies.... Daar komt ze nog wel van terug.... meteen schreeuwen wat haar"rechten" zijn.....

Alsof je garantie krijgt bij het verwijderen van een tumor!

Verder sluit ik mij bij Gerland aan.

superklaver

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door superklaver »

Het kan zijn dat je zenuw ipv beschadigd geirriteerd is. Is bij een hernia operatie van iemand die ik ken ook gebeurd. Werd eerst gedacht dat ze weer een hernia had. Bleek een irritatie van de zenuw te zijn. Veel rust werd aangeraden en dan zou de zenuw genezen. Alleen genezing bij zenuwen duurt lang. Heb dus geduld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door sjohie »

Ibitgirl schreef:Ik Ben op 3 Augustus geopereerd aan een zenuwtumor
Volgens de chirug zou ik met het verwijderen een kleinstuk krachtvermindering of een kleinstukje gevoels vermindering hebben na de operatie, maar dit zou nihil zijn.

Nu enkele dagen na de operatie blijkt dat ik ruim 75% van mijn bovenbeen niet meer voel, inclusief de hak van mijn voet en ik niet meer instaat ben mijn vollegewicht op dat been te dragen. Dit noem ik niet nihil.

Dit is niet wat mij verteld is door de arts, ik ben erorm geschokkeerd dat de schade aan mijn zenuwen zo groot is.
Ik ben net 26 en om zo door het leven te moeten valt mij erg zwaar. De uitkomst van de operatie is totaal anders dan mij is voorgesteld door de arts.

Ik heb 2 kleine kinderen en dit belemmerd mij enorm in mijn dagelijks leven, mijn dochters kunnen niet eens meer bij mij op schoot zitten vanwege mijn been.

Wat ik wil weten is of ik het ziekenhuis hiervoor aansprakelijk kan stellen, want de schade aan mijn zenuwen is veel groter dan mij verteld was voor de operatie.
Als ik dit geweten had dat het zo erg zou zijn had ik er 3 keer over nagedacht of ik de tumor nu had laten verwijderen.

Nu ben ik 26 en om de rest van me leven zo verder te moeten gaan valt me erg zwaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven in wat mijn rechten zijn.

Alvast bedankt.
Het is mensenwerk, aan een mensenlichaam, en 1 week ná de operatie. zoals al gezegd, verwacht je niet erg veel?

Even voor de context, wat was de prognose als je je niet had laten opereren?

Maar goed, mensen maken fouten, artsen dus ook. Ik zou het om te beginnen aankaarten bij de chirurg zelf, en gewoon vragen (niet zoals hier in de je post dreigen en miepen, met honing bereik je meer als met azijn) om het operatieverslag in te zien. Daarna kan je denken aan aan klacht bij het ziekenhuis, op hun site zal daar vast de benodigde informatie over te vinden zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door puma73 »

Ibitgirl schreef:Ik Ben op 3 Augustus geopereerd aan een zenuwtumor
Volgens de chirug zou ik met het verwijderen een kleinstuk krachtvermindering of een kleinstukje gevoels vermindering hebben na de operatie, maar dit zou nihil zijn.

Nu enkele dagen na de operatie blijkt dat ik ruim 75% van mijn bovenbeen niet meer voel, inclusief de hak van mijn voet en ik niet meer instaat ben mijn vollegewicht op dat been te dragen. Dit noem ik niet nihil.

Dit is niet wat mij verteld is door de arts, ik ben erorm geschokkeerd dat de schade aan mijn zenuwen zo groot is.
Ik ben net 26 en om zo door het leven te moeten valt mij erg zwaar. De uitkomst van de operatie is totaal anders dan mij is voorgesteld door de arts.

Ik heb 2 kleine kinderen en dit belemmerd mij enorm in mijn dagelijks leven, mijn dochters kunnen niet eens meer bij mij op schoot zitten vanwege mijn been.

Wat ik wil weten is of ik het ziekenhuis hiervoor aansprakelijk kan stellen, want de schade aan mijn zenuwen is veel groter dan mij verteld was voor de operatie.
Als ik dit geweten had dat het zo erg zou zijn had ik er 3 keer over nagedacht of ik de tumor nu had laten verwijderen.

Nu ben ik 26 en om de rest van me leven zo verder te moeten gaan valt me erg zwaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven in wat mijn rechten zijn.

Alvast bedankt.
Je hebt veel te hoge verwachtingen, je zit te mekkeren en te klagen. Ik ken iemand die het ziekenhuis inging, een goede prognose kreeg en nu al 12 jaar in een elektrische rolstoel zit omdat het beloop van de ziekte niet ging zoals de neuroloog voorspeld had.

Elk lichaam is anders en reageert ander. Ook de tijd tussen de operatie en het te verwachten herstel is te kort.

En als je er nu tegen opziet hoe de rest van je leven er uit ziet, maak je borst maar nat.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door witte angora »

@ IbitGirl: ik begrijp je teleurstelling. Je bent jong en staat nog in het leven, en wil er wat van maken, of niet dan. Als je dan minder gevoel in je been hebt dan gedacht, dan is dat een flinke klap.

Toch wil ik je een openhartige vraag stellen, omdat je zegt dat je je niet had laten opereren als je dit van tevoren had geweten. Stel dat je niet geopereerd was, wat zou er dan gebeuren? Want een tumor moet toch behandeld worden op een of andere manier, snap je.

Ik wens je in ieder geval sterkte, en wie weet, wat anderen voor mij ook schreven, valt het na een tijdje, of na fysiotherapie, nog wel heel erg mee.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben bang dat we TS door gebrek aan medeleven niet meer terugzien.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ben bang dat ze een zenuwinzinking heeft.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door tenormin »

Vind dat de TS haar vraag eigenlijk niet moet voorleggen aan een consumenten site. Wij zijn allen leek (echte medici zullen zich hier niet over uitlaten op een forum zoals dit). Pas als helemaal vaststaat dat de operatie werkelijk voor 75% is mislukt en de vraag om juridische stappen enz. enz. had het enig nut gehad. Het is vandaag precies 1 week geleden dat die operatie werd uitgevoerd dus vanuit dat standpunt kun je nu nog niets zinnigs schrijven, al helemaal niets medisch. Ik heb 4 weken geleden een ordinaire staaroperatie gehad. Als je "men" hoort is het een fluitje van een cent; ik zie nog steeds slecht (kan wel een half jaar duren) dus tot die tijd hou ik mijn snavel maar. TS moet gewoon in gesprek met haar behandelend arts en afspreken welke therapeutische oefeningen na zo'n operatie geschikt zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ibitgirl schreef: Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven in wat mijn rechten zijn.

Alvast bedankt.
Je hebt recht op een kostenloze herstelreparatie....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vergeet niet dat het een wond is,bij een operatie ,waarbij er rondom de zenuwen gewerkt wordt,kunnen de zenuwen geraakt worden of zelfs doorgesneden,dan is het gevoelloos ect...

Er zijn twee soorten waar je last van kan hebben,dof,kan zijn beschadigd geirriteerd,maar komt weer goed ,ze zeggen altijd,sommige zenuwtakjes zijn net onkruid ,komen elke keer weer terug,

Het kan zijn dat ze doorgeneden zijn em heen herstel meer is??

Het kan zijn dat het van binnen zo opgezet is door de operatie dat er een grote zenuw wat klem of flink geirriteerd is..

Kort om,het is nog te vroeg...de wond is nog vers en ook na een week! Een week is niks...op herstel gebied.

Je bent geirriteerd ,maar wij kunnen er niks aan doen?, ik kan je alleen zeggen wat bij mij gebeurd is met de zenuwen,nou ja alle situaties die ik geschreven heb,dus weet wat ik schrijf...helaas.

Geef het de tijd...een tumor moet zo en zo weg,anders had het niet gebeurd?
Dan had de tumor misschien of? Meer schade aangericht? Of ook op een zenuw aan drukken..

Sterkte



Misschien moet je even een forum opzoeken met medische zaken ,die zijn er genoeg

Nogmaals sterkte en geduld al snap ik dat je beetje paniekerig bent..logisch
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 10 aug 2012 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door sephora30 »

Elke operatie brengt risico`s met zich mee, het is en blijft mensenwerk en geen een lichaam is hetzelfde. Het kan altijd gebeuren dat de problemen achteraf toch erger zijn dan voorspelt.

Ik noem dit geen medische fout, tenzij er echt bewezen kan worden dat de arts een fout gemaakt heeft, maar denk niet dat dit hier het geval is.

Het is ook nog heel kort na de operatie, geef het meer tijd.

Vind het wel raar dat je zegt; als ik dit geweten had had ik wel 3x nagedacht om de tumor weg te laten halen;. Dus je wilde dan liever met een tumor blijven rondlopen??

Nogmaals geef het meer tijd, en als het zo blijft kun je altijd nog proberen om stappen te nemen (bv letstelschade advocaat).

JordyNijenhuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 aug 2012 15:05

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door JordyNijenhuis »

Als de artsen hebben gezegd dat je meteen na de operatie al hersteld bent,
ben je denk ik naar een verkeerd ziekenhuis gegaan. Er kan altijd was mis gaan, helaas. Maar om meteen na een week al er vanuit te gaan dat je been verlamd is (gevoelloos) is wel erg overdreven. Ik begrijp dat je bang bent
maar realiseer je wel dat genezing lang kan duren. Als je diep gesneden hebt (bij het aadappelschillen) en het moet gehecht worden kan het best zijn dat als je het zonder verdoving laat doen je alsnog op sommige plekken niks voelt. Dit komt door dat er zenuwen zijn doorgesneden. Deze groeien heus wel weer aan. Echter als er een grote zenuw beschadigt is is dat vaak niet meer te redden. Dan is het misschien mogelijk je arts hiervoor aansprakelijk te stellen bij een letselschade advocaat. hier lopen de kosten hoog op.

Ik stel voor, wacht nog 2 weken af.

(edit: Ik begrijp uit je openinspost dat je nog wel kan lopen alleen anders dan normaal, Dat is toch geen ramp? Ik werk met mensen die door ongelukken in een rolstoel beland zijn en totaal geen gevoel vanaf hun tepels tot puntje van grote teen hebben. Dan heb je recht op klagen.)
Laatst gewijzigd door JordyNijenhuis op 10 aug 2012 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten