LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
lolla
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:34

Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door lolla »

Hij raakte in een coma en knokte een jaar voor herstel. Maar tijd om rustig bij te komen is er niet voor de 16-jarige Thomas Carrotte. De puber is verzeild geraakt in een financiële strijd tussen verzekeraars.

Het getouwtrek begon vorig jaar nadat een explosie plaatsvond op een woonboot in Amsterdam. Thomas liep toevallig over de kade en raakte zwaar gewond. Hij kreeg rondvliegend puin tegen zijn hoofd en lag een maand in coma. Thomas zal nooit meer volledig de oude zijn. De discussie over de hoogte van het door de verzekeraar uit te keren bedrag wordt nu in de rechtbank uitgevochten. ‘Moreel verwerpelijk’, zo noemt het slachtoffer de gang van zaken. Morgen oordeelt de rechter.

In EenVandaag een gesprek met Thomas en zijn moeder. Ook een reactie van de Letselschade Raad, die de zaak volgt. Verder spreken we met advocaat Bojan Dekker die het slachtoffer bijstaat en buurtbewoners, die getuige waren van de ramp

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/474 ... autoplay=1

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door puma73 »

nogmaals mijn vraag, wat moeten wij hiermee?? Wat is uw insteek en belang?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door sjohie »

De reactie van het slachtoffer is natuurlijk een open deur waar een Jumbojet doorheen past, maar er is zo te lezen wat vaagheid in de relevante wetgeving, waardoor het voor een rechter gebracht is. Wat is hier dan het nut van vraag ik me af, een PR-offensief als voorschot op een eventueel (te) laag bedrag wat de rechter vast zal stellen?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zover als ik begrepen heb is er en hele oude wet die de aansprakelijkheid van de binnenvaart limiteert tot een maximaal bedrag.
Artikel 944:
http://maxius.nl/besluit-beperking-aans ... koophandel

Blijkbaar valt de woonboot ook onder binnenvaart, en maakt de verzerkaar van de eigenaar hier aanspraak op.

Moreel inderdaad verwerpelijk
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 11 okt 2013 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:nogmaals mijn vraag, wat moeten wij hiermee?? Wat is uw insteek en belang?
Dat vraag ik me ook af, dit is al de 2de keer dat deze persoon dit plaatst.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door Jolijn »

lolla schreef:Hij raakte in een coma en knokte een jaar voor herstel. Maar tijd om rustig bij te komen is er niet voor de 16-jarige Thomas Carrotte. De puber is verzeild geraakt in een financiële strijd tussen verzekeraars.

Het getouwtrek begon vorig jaar nadat een explosie plaatsvond op een woonboot in Amsterdam. Thomas liep toevallig over de kade en raakte zwaar gewond. Hij kreeg rondvliegend puin tegen zijn hoofd en lag een maand in coma. Thomas zal nooit meer volledig de oude zijn. De discussie over de hoogte van het door de verzekeraar uit te keren bedrag wordt nu in de rechtbank uitgevochten. ‘Moreel verwerpelijk’, zo noemt het slachtoffer de gang van zaken. Morgen oordeelt de rechter.

In EenVandaag een gesprek met Thomas en zijn moeder. Ook een reactie van de Letselschade Raad, die de zaak volgt. Verder spreken we met advocaat Bojan Dekker die het slachtoffer bijstaat en buurtbewoners, die getuige waren van de ramp

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/474 ... autoplay=1
Heel begrijpelijk dat je hierover van gedachten wilt wisselen/boosheid uiten/enz.
Als het hier niet mag blijven staan, kun je het misschien in de Kletscorner plaatsen? Daar mag vrijelijk over van alles en nog wat geschreven worden.

lolla
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:34

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door lolla »

Waar het hier om gaat, de Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars
terwijl De letselschaderaad blijf nog steeds ook roppen De rol van het slachtoffer centraal moet staan niet de Juridische-procedure.

lolla
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:34

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door lolla »

puma73 schreef:nogmaals mijn vraag, wat moeten wij hiermee?? Wat is uw insteek en belang?
puma73:

Met alle respect, u bent toch niet de enige lezer van dit forum.

Wellicht kunt u toelichten;
Waarom valt u mij aan op het persoonlijke vlak?
En tevens wat is Uw insteek en belang dat dit topic zo snel mogelijk verwijdert wordt?

Nogmaals het gaat hier om De rol van het slachtoffer die centraal moet staan en niet de Juridische procedure.

lolla
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:34

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door lolla »

Je hoort en ziet dat en dit raakt je; je gooit het ook op dit forum want dat is hier ook voor en zo schrijf je dat van je af. Heel begrijpelijk.

Die jongeman wordt wel goed geholpen omdat hij nu media aandacht heeft; maar wat met al die anderen die gehandicapt raken en nog geen eens de rechtbank halen omdat zij voordien al murw gebeukt zijn door de tegenpartij.



F.V.D.H

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Lolla, heel veel letselschade zaken brengen heel veel stress met zich mee, heb je
geen psychische klachten dan krijg je ze automatisch cadeau als je een letselschade zaak hebt
lopen.

Hoop dat deze jongen goed geholpen gaat worden door zijn letselschade advocaat.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slachtoffer nog steeds dupe van strijdende verzekeraars

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

lolla schreef:
puma73 schreef:nogmaals mijn vraag, wat moeten wij hiermee?? Wat is uw insteek en belang?
puma73:

Met alle respect, u bent toch niet de enige lezer van dit forum.

Wellicht kunt u toelichten;
Waarom valt u mij aan op het persoonlijke vlak?
En tevens wat is Uw insteek en belang dat dit topic zo snel mogelijk verwijdert wordt?

Nogmaals het gaat hier om De rol van het slachtoffer die centraal moet staan en niet de Juridische procedure.

Aangezien mijn vorige bericht in zijn geheel verwijderd is :roll: ............hier nogmaals in aangepaste vorm.

TS, je bericht komt meer over als een mededeling / opmerking ipv ipv consumentenkwestie. Hierdoor vinden sommige dat niet thuishoort behoort op dit forum.

Anyway, s6 met de afwikkeling, ik weet uit ervaring als je tussen 2 verzekeringsmaatschappijen zit je de sjaak bent. Dat sommige van die figuren nog in de spiegel durven kijken.

S6 nogmaals !
Laatst gewijzigd door Radar op 13 okt 2013 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overtreden gedragsregels

Gesloten