LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenpartij ontkent

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
tarik32
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:00

Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door tarik32 »

Hallo,

Ik heb bijna 3 kwart jaar geleden een auto ongeluk gehad. Ik stond stil bij de verkeerslichten. De tegenpartij reed bij mij achterop. Mijn moeder en ik hebben beide whiplash aan dit ongeluk overgehouden. Mijn auto heeft flinke schade. De schade is door een expert opgenomen.

Echter de verzekering van de tegenpartij wil niet betalen omdat zij van hun klant geen aangifte van het ongeluk hebben gehad.

Het ongeluk is op het europeesch schadeformulier n.b. door de politie ingevuld en ook door beide betrokken partijen ondertekend.

Het duurt nu veel te lang en ik heb al de nodig kosten voor mijn nek en rug moeten maken, maar krijg niks vergoedt omdat meneer weigert zijn aangifte te doen bij zijn verzekeraar.

Mijn rechtsbijstand zit er bovenop en heeft al meerdere malen op aangedrongen om over te gaan tot betaling. Alleen verzuimt de verzekering (Dekra Services) over te gaan tot betaling.

Wat kan ik/ moet ik nog meer doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door crazyme »

Is Dekra wel de verzekeraar ? Het lijkt mij eerder de expert.

Al gecontroleerd of de auto wel verzekerd was ? (via rdw kun je dat zelf doen)

tarik32
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:00

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door tarik32 »

crazyme schreef:Is Dekra wel de verzekeraar ? Het lijkt mij eerder de expert.

Al gecontroleerd of de auto wel verzekerd was ? (via rdw kun je dat zelf doen)
Dekra Claim Services heet de verzekeraar van de tegenpartij die dus moeilijk doet.

En de bus dat bij mij achterop zat was gehuurd. De tegenpartij zei nog: ' laten we het onderling afhandelen want ik heb de bus gehuurd'.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door crazyme »

Dan is dat dus de complicerende factor.

Geen idee hoe de schadeafhandeling werkt bij huurbussen. Maar er lopen hier zat members rond die dat wel weten.

tarik32
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:00

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door tarik32 »

crazyme schreef:Dan is dat dus de complicerende factor.

Geen idee hoe de schadeafhandeling werkt bij huurbussen. Maar er lopen hier zat members rond die dat wel weten.
Ik denk dat ik het verhaal ook even ga neerleggen bij de verhuurder van de bus. Echter heb ik alleen het kenteken en de merk van de bus. Kan ik hiermee de verhuurder achterhalen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door crazyme »

Je had eigenlijk het verhuurdocument moeten kopiëren / fotograferen.

Ik denk namelijk dat je bij de verhuurder moet zijn. De huurder heeft ongetwijfeld zijn eigen risico al geregeld met de verhuurder en neemt de houding van "mijn deel is geregeld" aan.

De verhuurder is degene die de bus verzekert, en wellicht daarom de tegenpartij is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bij lichamelijk (blijvend) letsel is het belangrijk om een letselschade advocaat
in de arm te nemen !

tarik32
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2013 15:00

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door tarik32 »

Chocomelk schreef:Bij lichamelijk (blijvend) letsel is het belangrijk om een letselschade advocaat
in de arm te nemen !
Hebben we gedaan. Die is er ook mee bezig. Hij heeft een brief geschreven om de schade te vergoeden en anders gaat hij naar de rechter!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Tegenpartij ontkent

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je moet aan dekra vragen, of bij de RDW, wie die bus heeft verzekerd voor WA schade! Een Rechtsbijstandsverzekering van nog geen 50 euro had dit leed (letterlijk) kunnen voorkomen, dan had je eigen maatschappij allang actie ondernomen!

Schade wordt in behandeling genomen, met of zonder aangifte van de tegenpartij, dat is nou juist de bedoeling van de WAM!

Voor nu: loop binnen bij het juridisch loket en die zullen je op weg kunnen helpen.

Gesloten