LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachtlijstletsel

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Gast

wachtlijstletsel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben medio februari 2004 op de wachtlijst voor een bypass operatie geplaatst.
Mijn cardioloog zei wachttijd 2 maanden zonder enige twijvel.
Ik hoorde maar niets en toen ik bij het hartcentrum ging informeren bleek van die twee maanden niets te kloppen, maar zou 6 maanden wachttijd worden.
Was het daar niet mee eens en mijn cardioloog dat ook gezegd.
Hij reageerde zo van ja spijtig maar ik kan daar niets aan veranderen alleen bij het UMC te Utrecht is de wachttijd korter. Dus toen in april aangemeld bij het UMC.
Heeft 3 maanden geduurd voor ik daar medisch was geaccepteerd doordat het plaatselijke Ziekenhuis tot twee keer heeft verzuimd informatie over mij naar het UMC te zenden.
Onnodige vertraging waar ik de dupe van ben.
Planning operatie is nu medio oktober:
GEEN TWEE NEE ACHT MAANDEN WACHTTIJD.

Dit is in financieel opzicht ook een zware klap voor mij.
Ik mag en kan die hele tijd niet werken.
Ik heb de pech dat ik geen werk heb en geen recht op een uitkering dus moet alles maar uit eigen middelen betalen.

Zou je dit via letselschade op een of andere manier kunnen verhalen bij het Ziekenhuis

Gast

Re: wachtlijstletsel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had wel reacties verwacht.
Jammer.

Gast

Re: wachtlijstletsel

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Ik denk dat er niet veel mensen zijn die over deze problematiek veel hebben nagedacht.
Maar ik kan het me wel voorstellen.
Stel dat je door lange wachttijd een verergering van klachten krijgt zodat je bv in de ziektewet komt? Er medische complicaties optreden tgv het uitstel.
Dan zul je, denk ik, net als bij letselschade moeten "bewijzen" dat die verergering/complicaties niet zouden zijn opgetreden als "je" direct geholpen had kunnen worden.
En op wie moet je dan de kosten verhalen? Ziekenhuis? Ministerie?
Wie is er verantwoordelijk te stellen voor de wachttijden en de mogelijk daaruit voortvloeiende extra risico's voor de gezondheid?
Vragen waarop wellicht een letselschadeadvocaat een antwoord weet.
Heb je daar al eens je licht opgestoken?

Groet,

Hans

Gast

Re: wachtlijstletsel

Ongelezen bericht door Gast »

Hans bedankt voor je reactie.
Ik heb dat nog niet gedaan maar zal daar eens advies gaan inwinnen.
Soms denk je ik leg me er maar bij neer, maar ja het lange wachten ligt niet aan mij.
Als een cardioloog zegt 2 mnd.en het worden er 8 en niemand trekt zich daar iets van aan dan vind ik dat schandalig.

Gesloten