LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is mijn recht?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Wiseger als ik jou was zou ik me wat beter verdiepen in iemands teksten ;)
Als je goed zou hebben gelezen dan zou je kunnen zien dat ik werkte ten tijde van het ongeluk. ik werkte namelijk in de gehandicapten zorg en had er 2 bijbaantjes bij (nachtdiensten) Dus waarom zou ik geen recht hebben op bijstand?

Ik denk dat jullie minimum loon in Nederland bedoelen, maar ik bedoel de minimum loon Voor buiten (uitgebuiten) landers. dat is dus 5 a 6 euro per uur. En dan zou ik dus tot 1300 bijstand bij krijgen. Dus het zou altijd 1300euro per maand zijn.

De Ellende was begonnen door een vakantie in Polen ja.... door 1 auto. Niet door heel Polen en ik ben ook niet tegen Heel Nederland en alle Nederlanders. Enige waar ik boos op ben is die ene Pool in die auto bijna 7,5 jaar terug, UWV die mij van het kastje naar de muur stuurde en het voor elkaar kregen om mijn klachten zwangerschaps gerelateerd maakten ( 3jaar zwanger dus en dat ook gewoon blijven volhouden) Mij 50 km lieten rijden naar een UWV vestiging waar ik helemaal niet hoorde, maar volgens hun hoorde ik daar en vervolgens is er geen papierwerk niks meer van te vinden. Heb 2 getuigen die erbij waren die dag, maar hee nee hoor mevrouw u was daar niet.

Verder ben ik boos op een letselschade bureau die mij al die jaren in de waan lieten dat alles goed ging en toen puntje bij paaltje kwam me lieten zitten.

En Antonh ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat je bedoelt. Dus verklaar je nader, misschien snap ik het dan......

In iedergeval wil ik wederom die mensen bedanken die Mij geholpen hebben en advies hebben gegeven en de rest die nu ineens binnen komen denderen om me leer van stuk te geven over Polen en Nederland....??? Ik heb daar niet om gevraagd. Hebben jullie ook Letselschade? Zijn jullie ook al jaren aan het procederen? Zo Ja veel succes!! en hoop van harte dat jullie alles krijgen waar jullie recht op hebben. zo nee, Wat doen jullie hier op dit topic?

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Choco dat was ook geen opmerking naar jou toe;) jij bent juist de gene geweest die me raad en advies gaf. dankjewel daarvoor.

Verder ik ben al druk bezig geweest met de zogehete wsw indicatie en probeer van alles, maar ik kan niet meer. mijn lijf wil niet en ik heb een kind die me nodig heeft en niet een moeder zijn die de helft van de dag op bed moet liggen van de pijn.

Polen is groot en niet alle delen van het land hebben het zo slecht. waar ik heen ga is een normale stad met "normaal" inkomen. Ga richting het oosten van het land en ja daar hebben ze weinig tot geen inkomen. bij ons in de regio is het te weinig werk en niet te weinig loon.

Heb dat allemaal gedaan voor kinderbijslag Choco en ik werd keihard uitgelachen. 2 jaar lang bezig geweest en toen eindelijk gekregen. echt ik doe mijn best ik vecht voor wat moet gebeuren, maar het gaat niet zoals het moet vaak.

Nee dat vind ik zelf NIET niets, er is niks. das heel iets anders. Geen huurwoningen.

Ik woon vanaf het begin bij mijn moeder. dus vanaf het ongeluk.

Mijn vriend "manlief;) heeft goed werk in Polen. hij is eigen baas. maar we zien elkaar dan maanden niet en dat wil ik niet meer. niet goed voor onze dochter ook. Dus vandaar de hele stap gezet om dan alles hier vaarwel te zeggen (was toch niks meer) en een nieuw avontuur te starten.

Ik kan daar les geven en dat kan ik hier niet.

dankjewel choco en ik hoop ook zooo dat we daar gelukkig worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ jikke, ja helaas ben ik ook een letselschade slachtoffer, en ja heb ook
jaren gevochten voor de letselschade zaak die nu gelukkig is afgerond.
Dus ik weet niet zo zeer over wie je het hebt met :
Hebben jullie ook Letselschade? Zijn jullie ook al jaren aan het procederen? Zo Ja veel succes!! en hoop van harte dat jullie alles krijgen waar jullie recht op hebben. zo nee, Wat doen jullie hier op dit topic?
Iedereen mag op een topic schrijven hier op Tros Radar. :wink:

Jikke, ook een Pool heeft in Nederland recht op het Nederlandse miniumloon als die in Nederland werkt.
Helaas zullen er nog altijd bedrijven tussen zitten die buitenlanders echt uitbuiten maar de Polen die ik ken die werken net iets boven het Nederlanse miniumloon, zijn hier maar tijdelijk voor een jaartje of 5.
Gaan ook met regelmaat terug naar Polen zoals ze nu in Polen zijn en aankomend weekend weer terug komen, ze waren in Polen ivm pasen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jikke schreef:Choco dat was ook geen opmerking naar jou toe;) jij bent juist de gene geweest die me raad en advies gaf. dankjewel daarvoor.
Ahso, vond het al raar dat je dat schreef namelijk dat je niet wist wat mensen op je topic deden.

Verder ik ben al druk bezig geweest met de zogehete wsw indicatie en probeer van alles, maar ik kan niet meer. mijn lijf wil niet en ik heb een kind die me nodig heeft en niet een moeder zijn die de helft van de dag op bed moet liggen van de pijn.
Ik weet alles van pijn af maar helaas moet je door, ook al valt het soms echt niet mee. :?

Polen is groot en niet alle delen van het land hebben het zo slecht. waar ik heen ga is een normale stad met "normaal" inkomen. Ga richting het oosten van het land en ja daar hebben ze weinig tot geen inkomen. bij ons in de regio is het te weinig werk en niet te weinig loon.

Heb dat allemaal gedaan voor kinderbijslag Choco en ik werd keihard uitgelachen. 2 jaar lang bezig geweest en toen eindelijk gekregen. echt ik doe mijn best ik vecht voor wat moet gebeuren, maar het gaat niet zoals het moet vaak.

Nee dat vind ik zelf NIET niets, er is niks. das heel iets anders. Geen huurwoningen.

Ik woon vanaf het begin bij mijn moeder. dus vanaf het ongeluk.

Mijn vriend "manlief;) heeft goed werk in Polen. hij is eigen baas. maar we zien elkaar dan maanden niet en dat wil ik niet meer. niet goed voor onze dochter ook. Dus vandaar de hele stap gezet om dan alles hier vaarwel te zeggen (was toch niks meer) en een nieuw avontuur te starten.
Oh dan heb je groot gelijk, is inderdaad een grote stap maar terug komen kan nog altijd.
Ik kan daar les geven en dat kan ik hier niet.

dankjewel choco en ik hoop ook zooo dat we daar gelukkig worden.
Ik wens je het allerbeste toe !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik wens je ook niets dan het allerbeste toe..
en ik weet ook dat het nederland soms heel krom en niet makkelijk kan zijn!

ik snapte alleen niet waarom je geen ziektegeld kreeg?is niet normaal,eerlijk gezegd.

en ja ik snap heel goed wat het is om pijn te hebben en op bed te moeten liggen,helaas wel..

kijk jij liet het even zo over komen van...ik zeg het even zo he..
rot land ,polen worden uitgebuit..bla bla..dus dan denk je he! kom op..ik woon hier in een stad met heel wat polen,kan ik je zeggen...die het niet slecht hebben...
maar dat terzijde,bij iedereen is het anders.

ik snap als je het zo schrijft,waarom! je naar polen gaat...dat snap ik heel goed,er is hier niks wat je hier houd...

toch..blijf ik erbij dat er fouten gemaakt zijn omtrent je kinderbijslag en je uitkering! maar daar kan jij misschien niks aan doen,zo bedoel ik het niet!!

maar ik geloof echt wel,uit het diepste van mijn hart dat hier in ned niet allemaal gaat zoals het moet gaan.
soms is het ontzettend krom,maar zoals ik zeg en wel meer denk ik...de goede moeten onder de kwade lijden..

ik zou idd gewoon doorgaan met de schadezaak!
ik wens jullie het allerbeste..

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

nou hebben jullie een overspannen emotionele doos aan het janken gemaakt hihi. Dankjullie wel Choco en Rozemarijntje :)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ach af en toe je ellende eruit gooien door te huilen is helemaal niet
erg Jikke, kan soms een opluchting geven.

Je gaat een leuke tijd tegenmoet, dadelijk weer saampjes met je
vriend, heerlijk toch !

Hoop dat je in de toekomst beter met je pijnen om kan gaan, en echt dat kun
je leren om ermee om te gaan, dat heeft wel heel veel tijd nodig maar dat komt uiteindelijk goed, pijn heb je toch maar laat de pijn niet je leven beheersen.
Al valt dat soms niet mee.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee joh niet huilen..nergens voor nodig! al doe ik het ook wel eens 1x in de zoveel tijd,lucht lekker op :wink:

het ga je goed daar,probeer je pijnen een plek te geven,echt dat is beter voor je...weet waar ik het over heb..en ga proberen een mooi leven daar op te bouwen,ook met pijn is dat echt te doen...

het allerbeste

Gesloten