LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijfsongeval Whiplash

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
DD1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2019 20:14

Bedrijfsongeval Whiplash

Ongelezen bericht door DD1 »

Beste leden,

Ik heb afgelopen week een kop staart ongeluk gehad met de heftruck waarbij ik van achter ben aangereden.
2 dagen later ben ik bij de huisarts geweest vanwege de aanhoudende pijn aan mijn nek en zware hoofdpijn.
Ik heb Diclofenac gekregen en er is geadviseerd om naar de fysio te gaan.
In de tussentijd heb ik toch een poging gedaan om te gaan werken maar na 1 uur werd de hoofdpijn en nekpijn mij te veel en ben weer ziek naar huis gegaan.
Langs mij werk als heftruckchauffeur ben ik ook als zzp 'er actief.
Door de ongeval heb ik al mijn klanten moeten afzeggen en lijdt ik dus ook financiële schade.
In de loop van de week heb ik nu ook bijkomende klachten zoals vermoeidheid ( wakker worden in nacht) en zelfs pijn in mijn rug.
Nu heb ik gelezen dat Whiplash klachten moeilijk aan te tonen zijn. Volgende week heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts
Iemand ervaring met deze klachten en wat kan ik het beste doen nu.
Ik ga morgen nog naar de huisarts om de bijkomende klachten te vermelden.
Wat kan ik verwachten bij de bedrijfsarts en wat adviseren jullie mij te doen.

Groetjes
DD1

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedrijfsongeval Whiplash

Ongelezen bericht door berndv »

DD1 schreef:
12 dec 2019 20:26
Langs mij werk als heftruckchauffeur ben ik ook als zzp 'er actief.
Door de ongeval heb ik al mijn klanten moeten afzeggen en lijdt ik dus ook financiële schade.
bent u hier niet voor verzekerd? Gelukkig heeft u, als dit aanhoudt in ieder geval inkomsten uit uw baan in loondienst, maar als zzp-er is het altijd aan te raden om een AOV af te sluiten om in ieder geval dit soort problemen tegen te gaan.
DD1 schreef:
12 dec 2019 20:26
Nu heb ik gelezen dat Whiplash klachten moeilijk aan te tonen zijn. Volgende week heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts
Iemand ervaring met deze klachten en wat kan ik het beste doen nu.
Ik ga morgen nog naar de huisarts om de bijkomende klachten te vermelden.
Wat kan ik verwachten bij de bedrijfsarts en wat adviseren jullie mij te doen.
Wat verwacht u zelf? De klachten zijn niet alleen moeilijk aan te tonen, ze zijn niet toetsbaar in de vorm van foto's of scans, maar kunnen wel gediagnosticeerd worden op basis van de door u gemelde klachten. Maar goed, dan zal de bedrijfsarts u ook waarschijnlijk adviseren om naar de fysio te gaan. Want net als de diagnose is de behandeling ook gewoon lastig. Ik ben zelf 2 keer in ongeveer anderhalf jaar tijd van achter aangereden (1x stond ik stil en kwam er 1 met 70 achterin, 2e keer reed er 1 met 3 achterin) en moet leven met de klachten die dit met zich mee brengt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bedrijfsongeval Whiplash

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik begreep van medewerker Ziekenhuis dat tot enkele Uren na ongeval de spieren te scannen zijn, na enkele dagen is elk bewijs weg helaas, maar wie gaat als er nog geen klachten zijn een scan maken, daar zit dus het probleem.

Gesloten