Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Ikje82
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2018 06:08

Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door Ikje82 »

Een aantal jaar geleden heb ik een post hier aangemaakt. Over hoe ik tot twee keer vanachter je werd aangereden en te maken kreeg met een verzekeraar die er alles aan deed/doet om maar niet te hoeven uit te betalen. Het topic werd een beetje stil, en ik ben het verder helemaal vergeten dat ik het had geplaatst. Tot vorige week, toen ik eens ging kijken of ik hier wellicht informatie kon vinden op dit forum. Toen kwam ik mijn eigen topic tegen inclusief nog wat reacties! Mijn excuses!

Er is inmiddels veel gebeurd. De tegenpartij heeft de dossier ruim een jaar lang weten stil te leggen. Helaas moesten we naar de rechtbank. En die procedure duurt lang. Ondertussen gingen we koppie onder. Iets waar de verzekeraar waarschijnlijk op hoopte. dankzij lieve mensen om ons heen, crowdfunding en de voedselbank weten we te overleven. En binnenkort weer naar de rechtbank…

Maar nu… nu ik ongelooflijk boos. En verbaasd, verbaasd hoe dit nou kan. In Nederland is het tegenwoordig zo geregeld dat wanneer je slachtoffer wordt van meerdere ongevallen…. Dan treed de eerste verzekeraar op als regelende verzekeraar. Dit om het slachtoffer te behoeden voor verzekeraars die naar elkaar van wijzigen en weigeren uit te betalen. Dit is natuurlijk ontzettend goed, want geen een slachtoffer zit erop te wachten dat je niets krijgt uitbetaald omdat verzekeraars onderling naar elkaar gaan wijzigen en niks willen uitbetalen.

Maar wat als de regelende verzekeraar nou al jaren gaan dwarsliggen? Al jaren roept dat het om een low impact botskinkje gaat, al jaren de zaken vertraagt en al jaren de zaak tegenwerkt ipv meewerkt. Zoveel letselschade slachtoffers lopen gewoon tegen deze dikke muur op.
Met alle gevolgen van dien…. De verhalen die in mijn mailbox belanden nav een colom zijn echt schrijnend.

En in de tweede kamer liggen de wetsvoorstellen klaar om dit soort verzekeraars tegen te gaan. Althans… deze werkwijze. Maar goed, het is druk… Corona.Maar ze zijn op de hoogte en het staat op de agenda.

Maar wat wij ook ontzettend boos maakt. Helaas ben ik dus voor de derde keer slachtoffer geworden van een auto ongeluk. En WEER iemand door iemand die niet oplet.Politie erbij, ambulance erbij en lag weer met pijnlijke beurse plekken plat. Hoe verzin je het. Voor 3e keer slachtoffer…

Ik gebruikt inmiddels al jaren zware pijnstillers zoals oa Fentanyl, Oxycodon etc. Maar de pijn is soms ondragelijk, ondanks de medicatie. De potjes Tijgerbalsem en paracetamol zijn niet aan te slepen. Ik wil graag een paar extra
Behandelingen tegen de pijn. Ik sta ongeveer 4 a 5 keer per dag onder een hele hete douche om mijn spieren te laten ontspannen.En de pijn uitstraling in mijn arm is weer helemaal terug. Financieel is het zwaar. Zeker als je al bij de voedselbank loopt. Ikheb als zzp 0,0 recht op het sociaal vangnet.

Maar gelukkig hebben wij een inzittende verzekering. En als schuldloze inzittende zal het letsel wat ik aan het derde ongeval heb overgehouden vergoed worden door de verzekering, vanuit de inzittende verzekering. Want er zal nu wel een bevoorschotting komen waarmee ik de extra zorg kan regelen, de Tijgerbalsum kan lopen (tientje per klein potje) etc

Maar wat krijgen wij vandaag te horen. Omdat ik al twee keer eerder een ongeval heb gehad zal dit ongeval toegevoegd worden bij die andere ongevallen en de verzekeraar van het eerste ongeval die optreed namens alle verzekeraars die regelt ook alles omtrent dit laatste ongeval. Dat is dus die verzekeraar die mij al 6,5 jaar alleen maar tegenwerkt!!

Ik ben boos, verdrietig, verontwaardigd. En nog zoveel meer emoties gieren door mijn lichaam. Het is echt onvoorstelbaar dit zo geregeld is. Dit is gewoon een hele hele hele slechte grap. Dus de verzekeraar die mij al jaren “pest” krijgt gewoon nog een dikke vette stok erbij om mij te slaan. Want
Je denk toch niet dat die een bedrag gaat overmaken op mijn rekening?!

Ik blijf erbij, dit slaat toch helemaal nergens op? Ik snap dat slachtoffer worden beschermd tegen verzekeraars die naar elkaar gaan wijzen en niks uitbetalen. Maar hoe zit het dan met bescherming van letselschade slachtoffers tegen een verzekeraar die slachtoffers zo dwars zitten dat de meeste door de knieën gaan? Want dit zijn, zo ontzettend veel. Maar die hoor je bijna nooit.

Wellicht zijn hier mensen die een tip hebben? Of mensen die hier ook te maken hebben of hebben gehad? Uiteraard zit er een letselschade advocaat op het dossier. Maar die kan natuurlijk niet de regels bepalen.En de regel dat er maar 1 verzekeraar de zaak behandeld is in mijn geval gewoon zwaar waardeloos.

Mijn leven is volledig verwoest doordat er drie mensen niet goed opletten tijdens het autorijden. Bedrijf m kwijt, sociale leven voor 90% weg, mijn gezondheid is bar en
boos en elke dag leven met pijn… die dragelijk is door zware pijnmedicatie anders zijn het helse pijnen.

Maar mijn glas is halfvol, maar door zo’n telefoontje met een dooddoener als vandaag is het soms wel erg lastig….🙁

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat voor inzittenden verzekering hebt u? Een schadeverzekering inzittenden of een ongevallenverzekering inzittenden?

Maar afgezien daarvan is uw gezondheid door die twee vorige aanrijdingen al bar en boos. Het is misschien moeilijk aan te tonen hoeveel dat erger is geworden door de derde. Dat wat betreft het claimen van schade bij die verzekering.

Ikje82
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2018 06:08

Re: Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door Ikje82 »

Wij hebben een schade inzittende verzekering. En u heeft gelijk, dat het lastig is om aan te tonen dat ik momenteel vertering heb van het letsel. Ik ben al 6,5 jaar bezig om aan te tonen dat ik überhaupt letsel heb. Wij hebben ons veel te lang “afhankelijk” opgestald van een letselschade behandelaar. Als een ongeval je overkomt, dan weet je niet wat er allemaal op je pad komt. En dan ga je er vanuit dat diegene die je dossier behandeld weet wat hij doet. Achteraf hadden we veel eerder over moeten stappen naar een letselschade advocaat. (Even voor de duidelijkheid, die letselschade behandelaar was/is goed maar wilden en hoopten het netjes te kunnen oplossen) Maar dat is een koe in de kont kijken.

Ik ben al ontelbare behandelingen verder, ook zijn er talloze onderzoeken gedaan en EINDELIJK heb ik onlangs het medisch expertise kunnen afgronden. En zo is er weer een medische behandelaar die in een rapport rapporteert wat er mis met mij. Het frustrerende is, is dat dit onderzoek vorig jaar januari gepland stond. Maar toen hadden ze weer wat gevonden om ervoor te zorgen zat het onderzoek on hold werd gezet.

Wat ik echt heel erg vind, is dat er echt heel veel mensen in dezelfde situatie zitten als ik. Die geen kant op kunnen en soms wel moeten schikken met een idioot lage schade regeling vanwege alle financiële problemen. Inmiddels heb ik zoveel schrijnende gevallen te horen gekregen. Mensen zijn wanhopig en hebben geen puf meer om te vechten tegen de grote verzekeraars die je hele zaak traineren.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Volgens mij is het in principe in uw voordeel dat het bij één verzekeraar ligt, want hoe zou de derde verzekeraar het verschil tussen uw schade voor en na het laatste ongeval kunnen bepalen? U zou minimaal één verzekeraar erbij hebben die niet zomaar geld uitkeert.
Uw voordat is als ik de regeling goed begrijp, dat op basis van uw huidige toestand wordt bepaald wat u uitgekeerd moet krijgen, en de verzekeraars moeten daarna onderling uitvechten wie welk deel moet betalen.

Uiteraard blijft het feit dat de (eerste) verzekeraar dwars ligt uw leven vergallen.
Heel veel sterkte met het vervolg !

Ikje82
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2018 06:08

Re: Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door Ikje82 »

Beste handigeharrie,

Bedankt voor uw reactie. Uiteraard is het het beter voor een letselschade slachtoffer dat er maar 1 verzekeraar optreedt namens de andere verzekeraars. Dit is ook ik het leven geroepen zodat ze niet naar elkaar kunnen wijzigen en allemaal zeggen; ik ga niks betalen.

Maar het feit blijft dat er heel veel letselschade slachtoffers in Nederland de pineut zijn van verzekeraars die tegenwerken ipv meewerken. De schade die je oploopt na een ongeval kan groot zijn…. Maar in sommige gevallen worden de problemen nog veel groter doordat een aansprakelijke partij dwars gaat liggen. ☹️

Ikje82
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2018 06:08

Re: Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door Ikje82 »

Even een update…..
Dat vind ik wel zo netjes. We zijn bijna drie maanden verder, helaas ontzettend veel pijn extra. Ik ben weer een beetje terug bij af, men adviseert mij om extra behandelingen te nemen etc. Opzich is dat niet zo heel gek, want mijn lichaam heeft weer een flinke optater gekregen. En pijnverlichting is meer dan welkom. Gelukkig hebben wij een inzittende verzekering dus die kosten zouden geen probleem moeten zijn. Mijn man had ook veel baat bij fysio en dit was binnen no time geregeld vanuit onze inzittende verzekering.

Deze post heb ik natuurlijk niet voor niets geschreven, en deze post werd ook gelezen door Schadenet.nu. Blijkbaar is het toch wel een interessant onderwerp. Maar goed, zoals ik al schreef… gelukkig hebben wij een inzittende verzekering waardoor mijn man al snel naar de fysio kon omdat er een bevoorschotting kwam. Maar ik moest bij verzekering nummer 1 mij aanmelden. Ik had er een hard hoofd in en uit frustratie schreef ik deze post. En ik kan nu mededelen…… dat het niet voor niets is geweest. Mijn boosheid en angst en frustratie was meer dan rechtvaardig want…. NU DRIE MAANDEN LATER HEBBEN ZE NIET EENS HET FATSOEN OM ÜBERHAUPT TE REAGEREN EN TE LATEN WETEN DAT ZE OOK NAMENS ONGEVAL NUMMER 3 ZULLEN OPTREDEN!!

Mijn advocaat heeft netjes gebeld en het doorgegeven. Een brief geschreven met eea omdat ook het rapport van het onderzoek klaar is. Dus had een brief geschreven vanwege een aantal dingen. En ze reageren gewoon nergens op. Of je ze drie weken , een maand of drie maanden de tijd geeft. Rekken, rekken en nog eens rekken. En ik als ik mijn maandelijkse premie een keer niet op tijd betaal dan ligt er na 14 dagen een brief in de bus.

Ik vind het echt schandalig. Dat ze weigeren te bevoorschotting, dat vind ik al erg. Maar nu, zelfs als ik een inzittende verzekering heb weigeren ze maar iets te bevoorschotten waardoor ik continue met pijn loop. Ik sta gemiddeld 4 keer per dag onder een hete douche een uurlang, enkel om de pijn te verlichten. Mijn medicatie is weer verhoogd, dus bijwerkingen wie aanwezig waardoor de dagelijks dingen steeds lastiger worden. Maar ik doe het wel, leven…. Want ik weiger om mijn kop te laten hangen. Daarvoor is mijn gezin veel te belangrijk. Liever meer pijn war verzacht wordt door de liefde en se steun van dierbaren dan de hele dag binnen niks doen, zodat ik veel minder pijn zou hebben.

Maar het is natuurlijk wel gewoon *** geregeld. Ja, ik ben heel blij dat er 1 partij is wat alles regelt. Want inderdaad, ik heb er niks aan als alle partijen aan het discussiëren zijn met elkaar en allemaal niks willen betalen. Maar ik heb nu 1 partij die al 6,5 jaar alleen maar dwars ligt op zoveel mogelijke manieren…..

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ben ik weer. Zzp’er slachtoffer van 2 ongevallen + 1 en drie keer slachtoffer van verzekeraar!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw advocaat zou een kort geding kunnen starten tegen die verzekeraar.

Plaats reactie