LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Paulinevd
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2016 09:15

Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door Paulinevd »

Ik ben op zoek naar meer mensen die, net als ik, een negatieve ervaring hebben met ASR. Ik heb zelf in 2012 een auto ongeluk gehad, veroorzaakt door een dronken automobilist.
Daarnaast heb ik een gunstig expertise rapport van een orthopedisch arts die stelt dat mijn klachten toch echt door het ongeluk zijn ontstaan (ik heb een WAD IV en ben voor 8% invalide gehele persoon verklaard). Ik ben nu dus 100% arbeidsongeschikt geraakt en krijg een IVA uitkering. Wat me zwaar valt is dat ASR zich niet aan het GBL (gedragscode letselschade behandeling) houdt. Telkens worden termijnen opgerekt, er worden inhoudsloze reacties gestuurd, mijn dossier wordt in- en extern steeds overgedragen en er worden geen stappen gezet....
Wie deelt deze ervaring en wil eventueel hier samen met mij aandacht voor vragen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Zie http://eerstehulpbijrecht.nl/forum/conf ... e-hierover ; m.n. de (1e) reaktie van HeerBommel.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door john18 »

Paulinevd schreef:Ik ben op zoek naar meer mensen die, net als ik, een negatieve ervaring hebben met ASR. Ik heb zelf in 2012 een auto ongeluk gehad, veroorzaakt door een dronken automobilist.
Daarnaast heb ik een gunstig expertise rapport van een orthopedisch arts die stelt dat mijn klachten toch echt door het ongeluk zijn ontstaan (ik heb een WAD IV en ben voor 8% invalide gehele persoon verklaard). Ik ben nu dus 100% arbeidsongeschikt geraakt en krijg een IVA uitkering. Wat me zwaar valt is dat ASR zich niet aan het GBL (gedragscode letselschade behandeling) houdt. Telkens worden termijnen opgerekt, er worden inhoudsloze reacties gestuurd, mijn dossier wordt in- en extern steeds overgedragen en er worden geen stappen gezet....
Wie deelt deze ervaring en wil eventueel hier samen met mij aandacht voor vragen?

Dat is niet alleen bij asr! Je bent nu al 4 jaar bezig. Mijn advies is vraag een mediation aan! Daar heb je recht op na 2 jaar. Zorg wel dat je alle schade posten goed op papier hebt. Zelfs pensioen {aanvullende} en noem maar op. Ik persoonlijk heb ze aansprakelijkgesteld. En tijdens de mediation zijn we eruit gekomen. Let wel op welke mediator je kiest. Daar zit ook verschil in. Vraagje heb je nu toevallig emn die jouw letselschade behandeld? Die had ik.
Heb je vragen hoor ik het graag.

RonaldBu
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2013 15:24

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door RonaldBu »

Je kunt in het geval van letselschade ook een second opinion laten uitvoeren door een ervaren letselschade advocaat. Bijvoorbeeld op https://www.de-letselschade-advocaat.nl ... selschade/ wordt zelfs uitdrukkelijk problemen bij uw verzekeraar genoemd. Hopelijk kunt u daar worden geholpen. Veel sterkte.

Paulvdralphen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2017 00:09

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door Paulvdralphen »

Bij mij exact het zelfde namelijk 8% invaliditeit vastgesteld door een onafhankelijke orthopeed in Apeldoorn.
Het loopt richting de vier jaar dat ik bezig ben deze meeslepende zaak af te sluiten met ASR. Ik ben lopend aangereden in de binnenstad door een automobilist die veel te hard reed.
Welke schaderegelaar heeft u als contactpersoon van de tegenpartij?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door john18 »

Paulvdralphen schreef:Bij mij exact het zelfde namelijk 8% invaliditeit vastgesteld door een onafhankelijke orthopeed in Apeldoorn.
Het loopt richting de vier jaar dat ik bezig ben deze meeslepende zaak af te sluiten met ASR. Ik ben lopend aangereden in de binnenstad door een automobilist die veel te hard reed.
Welke schaderegelaar heeft u als contactpersoon van de tegenpartij?
Zijn ze iets tegengekomen in uw medisch dossier wat niet ongeluk gerelateerd is? Dat gaan ze altijd gebruiken om het moeilijk te maken!! Al heeft het er niks mee te maken. Ik had Bechterew wat ze gebruikte maar dat heb ik wel opgelost met statistieken. Wat ook voorkomt is dat de medisch deskundige in zijn rapport fouten of bewust fouten maakt of zelfs liegt. Controleer die brieven goed! Dat kun je tegen ze gebruiken tijdens mediation of rechtszaak.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door 16again »

Ik moet bij elk bericht als deze keer op keer terugdenken aan oude zembla uitzending:
http://www.npo.nl/zembla/08-02-2009/VARA_101191549

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

16again schreef:Ik moet bij elk bericht als dit keer op keer terugdenken aan oude zembla uitzending:
http://www.npo.nl/zembla/08-02-2009/VARA_101191549
Er blijkt destijds in aansluiting op de hierboven genoemde een uitzending van Goedemorgen nl/KRO te zijn geweest met een verzekeringsrecht-advocaat (wat dus volstrekt iets anders is dan een 'expert'; die blijkbaar eerder als katvanger van verzekeraars moet worden aangemerkt) en mw Elly Blanksma, toenmalig 2e kamerlid voor het CDA: zie: https://www.youtube.com/watch?v=cyLNrPsa_lM .
Althans naar wat wij zelf anno 2014 - 2017 meemaken, is er sindsdien (2009) helemaal niets veranderd; kregen b.v. ook na, precies, 3 maanden een door 'expert' verzonnen alternatief scenario van het feitelijke gebeuren/tegen-verhaal toegestuurd.
Kreeg trouwens, net als fam. Puister, van een 'eigen' advocaat ook wel eens een paar dagen vóór een zitting wat toegestuurd.

Pijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2017 14:46

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door Pijn »

Beste mensen wij hebben hetzelfde probleem met ASR. Mijn man heeft in 2012 een kopstaat botsing gehad. Hij is tot vorigjaar behandeld maar volgens de artsen is hij uitbehandeld. Hij heeft helaas nog steeds klachten en gebruikt medicatie. De artsen zeggen dat hij hiermee moet leven dat ze niks voor hem kunnen betekenen. Een onafhankelijke neuroloog heeft ook het e.e.a. Geconstateerd dat het wellicht is veroorzaakt door de auto-ongeluk. ASR heeft tot op heden 2 x een voorschot betaald totaal €5500. Mijn man was zelfstandige ondernemer hij kan zijn werk niet uitoefenen. Familieleden onderhouden onze vaste lasten. Wij zijn echt radeloos. Wij hebben een letselschade advocaat maar omdat ASR zijn kosten ook niet betaald en wij dit ook niet kunnen betalen loopt de zaak vast. ASR werkt met niks mee ( behalve een finale kwijting voor paar duizend euro)
Dankzij financierders gaat de advocaat een dagvaarding opmaken en gaan we Asr laten dagvaarden.
Het is al heel erg dat je elke dag medicaties moet innemen voor de pijn of om te kunnen slapen, doet ASR ook nog eens zo moeilijk.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door john18 »

Pijn schreef: Dankzij financierders gaat de advocaat een dagvaarding opmaken en gaan we Asr laten dagvaarden.
? De wederpartij is verplicht om de tegenpartij te betalen! Dus let wel op dat de advocaat niet dubbel incasseert.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

john18 schreef:
Pijn schreef: Dankzij financierders gaat de advocaat een dagvaarding opmaken en gaan we Asr laten dagvaarden.
? De wederpartij is verplicht om de tegenpartij te betalen! Dus let wel op dat de advocaat niet dubbel incasseert.
Waar is dat aldus geregeld??

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door john18 »

chrisd1 schreef:
john18 schreef:
Pijn schreef: Dankzij financierders gaat de advocaat een dagvaarding opmaken en gaan we Asr laten dagvaarden.
? De wederpartij is verplicht om de tegenpartij te betalen! Dus let wel op dat de advocaat niet dubbel incasseert.
Waar is dat aldus geregeld??
Google effe.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat geldt toch alleen als de tegenpartij de zaak verliest? Lijkt me idioot dat ik mijn advocaat niet hoef te betalen als ik iemand onterecht voor het gerecht daag.

Overigens vraag ik me af in hoeverre de verzekering verantwoordelijk is voor het doorbetalen van misgelopen inkomsten van een ondernemer. Aangezien hier namelijk geen garantie van inkomsten is. Dit zal denk ik onder de arbeidsongeschiktheidsverzekering van de zelfstandige vallen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

john18 schreef:...
chrisd1 schreef:Waar is dat aldus geregeld??
Google effe.
Als ik wil puzzelen, doe ik dat wel ergens anders.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door john18 »

Nijogeth schreef:Dat geldt toch alleen als de tegenpartij de zaak verliest? Lijkt me idioot dat ik mijn advocaat niet hoef te betalen als ik iemand onterecht voor het gerecht daag.

Overigens vraag ik me af in hoeverre de verzekering verantwoordelijk is voor het doorbetalen van misgelopen inkomsten van een ondernemer. Aangezien hier namelijk geen garantie van inkomsten is. Dit zal denk ik onder de arbeidsongeschiktheidsverzekering van de zelfstandige vallen.
Ze hebben schuld al erkend. Dus aansprakelijkheid. En je praat over letselschade. En ja dat noemt men inkomstenschade en moeten dat vergoeden. Er komt natuurlijk wel veel meer bij kijken maar op zijn gemak gezegd met 100% arbeidsongeschiktheid, causaal verband en schuld wederpartij is er theoretisch 100% vergoeding inkomstenschade en meer kosten posten.
Ik denk dat ts {pijn} nu financieel ondersteund word door derde omdat het gewoon vergoed moet worden en dit 1 van de misselijke tactieken is {naar mijn mening} van asr. Ze proberen naar mijn mening financieel druk uit te oefenen dat ts {pijn} met een lagere vergoeding akkoord gaat.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

john18 schreef:Ze proberen naar mijn mening financieel druk uit te oefenen dat ts {pijn} met een lagere vergoeding akkoord gaat.
Als het om meer dan een paar stuivers gaat, gaan z.g. verzekeraars
vaak door riemen en ruiten om niet te hoeven uitkeren
vlg de oud-vice-president van de rechtbank in Zwolle, http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... embla.html 13.00/33.33.
Conform b.v. deze post van een andere insider, die
niet-uitkeren de core-business
van z.g. verzekeraars noemt.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
Pijn schreef:Dankzij financierders gaat de advocaat een dagvaarding opmaken en gaan we Asr laten dagvaarden.
? De wederpartij is verplicht om de tegenpartij te betalen! Dus let wel op dat de advocaat niet dubbel incasseert.
Als TS de zaak wint, zal ASR die kosten inderdaad moeten betalen. Maar omdat ASR niet meewerkt, moet ASR gedagvaard worden. En de advocaat die dat doet, zal uiteraard een voorschot willen hebben. Dat moet je als rechtzoekende dus zelf voorfinancieren.
john18 schreef:Ze hebben schuld al erkend. Dus aansprakelijkheid.
Ik lees geen schulderkenning. De aansprakelijkheid staat dus ook nog niet vast.
john18 schreef:Ik denk dat ts {pijn} nu financieel ondersteund word door derde omdat het gewoon vergoed moet worden en dit 1 van de misselijke tactieken is {naar mijn mening} van asr. Ze proberen naar mijn mening financieel druk uit te oefenen dat ts {pijn} met een lagere vergoeding akkoord gaat.
Helaas is dat inderdaad vaak wel de tactiek, en die werkt nog ook. Jammer genoeg.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moneyman schreef:Als TS de zaak wint, zal ASR die kosten inderdaad moeten betalen.
Is nog maar de vraag; althans vlg b.v.
deze site.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:Als TS de zaak wint, zal ASR die kosten inderdaad moeten betalen.
Is nog maar de vraag; althans vlg b.v.
deze site.
Dat artikel geeft de algemene stelregel van het civiele recht weer. In een aantal specifieke zaken, waaronder letselschade, zie je dat vaak wél de volledige kosten vergoed worden.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Gezocht: meer mensen met negatieve ervaring ASR letselschade

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:
john18 schreef:Ze hebben schuld al erkend. Dus aansprakelijkheid.
Ik lees geen schulderkenning. De aansprakelijkheid staat dus ook nog niet vast.
Zodra men gaat betalen zoals pijn melde {voorschot } is er erkenning en die krijg je meestal zwart op wit. Ze hebben afspraken {richtlijnen} met de letselschaderaad die is getekend door alle leden van de verbond van verzekeraars. Daarin staat dus als ze schuld erkennen ze het niet zomaar terug kunnen draaien. Er moet dan sprake zijn van fraude enz. Daarom duurt het meestal een half jaar tot een jaar voordat er erkenning is. Meestal word CED of een ander bedrijf ingeschakeld voor onderzoek naar schuld vraag. Vanuit die onderzoek gaan ze meestal schuld wel of niet erkennen.

Gesloten