LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Ik heb een heel ongelukkig ongeval gehad. Nu heeft de tegenpartij vrij snel 100% erkent. Echter hebben zij een schade staat gekregen van de letselschade advocaat maar zij storten maar zeer minimaal een voorschot. Dit 2 keer gehad maar de rekeningen lopen op.

Ik ben een alleenstaande moeder van een kind van bijna 2,5. Was voor ongeval door iets anders al arbeidsongeschikt dus die kosten hoeven zij niet te vergoeden. Geen verlies van inkomsten.

Maar de fysio, osteopaat, oppas en schoonmaakhulp moet ik nu steeds zelf voorschieten wat ik niet kan.

Hierdoor schoonmaakhulp al stop gezet en moet binnenkort de rest ook stopzetten omdat ik het niet zelf op kan hoesten.

Het is helaas zo dat de tegenpartij dit zelf regels zonder verzekeringsmaatschappij. En dan is het ook nog een semi overheid/gemeente ding. (Of hoe ik dit ook zeg.) Het is een bekent vervoersbedrijf. Zij weten dat ik alleenstaande ouder ben en dit alles niet zelf kan ophoesten. Toch voeren zij een ontmoedigingsbeleid.

Zit met mijn handen in het haar! Voel mij schuldig tegenover mijn zoontje en doordat ik veel niet meer kan en straks ook de hulp niet meer kan krijgen duurt het herstel alleen maar langer.

Ik ben er echt ziek van dat er zo met mensen omgegaan wordt.

Wie heeft een tip? Anders dan procedure starten?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet uw advocaat aan het werk.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Hij stuurt als de tegenpartij met een voorschot komt dat ze wel erg karig zijn. Verder niets! Ow ja.. laatste keer stond erbij dat de tegenpartij had laten weten dat het wel even kon duren daar het vakantie was. En dit pas na 2 weken na het verzoek van 2de voorschot en pas 3 weken daarna gestort.

Advocaat zegt dat ik moet vragen of oppas enz akkoord willen gaan met pas betalen als voorschot er weer aan komt. Ik kan die druk niet erbij hebben. Heb geen schulden en wil dit ook zo houden.

Advocaat laten weten dat hij er echt achteraan moet. Vandaag geprobeerd te bellen maar niet bereikbaar.

Eerst had ik rechtsbijstand die heel veel steken lieten vallen in 1 maand. Kreeg ook na die maand een ander zonder mij op de hoogte te brengen en was ene kind van net 18. Ongenoegen geuit en omdat tegenpartij al erkend had over naar letselschade advocaat. Goede recensies, maar nu... ik kan toch niet weer over naar een ander. Dan gaat het volgende voorschot alleen maar langer duren.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Har45 »

Geen idee hoelang u nu al bezig bent met de letselschade procedure maar u dient rekenschap te houden dat dit enkele jaren kan gaan duren.
Prettig dat de tegenpartij de schuld al 100% erkend heeft maar heeft u al een medische expertise gehad? of is deze op zijn minst al opgestart??
Het enige aanspreek punt voor u op bevoorschotting is uw letselschade advocaat/jurist, deze dient de tegenpartij achter de broek aan te zitten voor een juiste bevoorschotting.
Een lakse belangbehartiger kunt u het beste aan de kant zetten, en op zoek gaan naar een nieuwe.
Bijna iedere belangbehartiger doet een gratis second opinion.
ik zelf heb in mijn procedure 4 belangbehartigers versleten.
Let wel op laat u niet gek maken door mensen die u gouden bergen beloven.
In uiterste geval kunt u zelf de media aandacht gaan vragen ( krant/regionale tv etc)

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Ik heb pas 24 feb dit jaar het ongeval gehad. Dus nog maar kort. Echter heb ik geen familie dus ook geen steun. Kan geen lening krijgen omdat ik een arbeidsongeschiktheid uitkering heb en krijg net te veel om bijzondere bijstand aan te vragen.

Maar heb niet genoeg om het zelf allemaal voor te schieten.

Ik dus heftige dilemma’s heb. Binnenkort start het revalidatie traject en moet ik ook nog opvang voor mijn zoontje regelen. Wat natuurlijk ook weer betaald moet worden. Optie om niet een revalidatie traject te doen kan niet. Ik echt handvaten nodig heb hoe om te gaan met de ongemakken en zeker met een kind van 2,5. Vb: Gelukkig loopt hij meerdendeels zelf de trap op, maar ja... als een kind van 2,5 niet wil of een bui heeft van heb ik jouw daar zal ik hem toch moeten tillen. Ik moet om de 2 uur 15 min liggen van de revalidatie. Is mijn zoontje thuis kan ik je vertellen dat dit erg lastig is. Leg een kind van die leeftijd maar uit dat het dan niet de bedoeling is om mij als trampoline te gebruiken.

Ik ga vandaag maar weer een mail schrijven naar de advocaat en wil alle stukken van wat hij nu heeft. Heb alleen de eerste brief ontvangen met ook de schade staat en verder niets meer. Denk ook uit oogpunt dat het anders te veel wordt voor mij, maar inmiddels ben ik wel wat argwanend geworden.

Ik ga dan uw advies opvolgen voor een second opinie bij een andere letselschade advocaat. Dank hiervoor!

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Har45 »

Beste Gab-76

Heel veel succes.
En misschien is ( hoe raar het ook klinkt) slachtofferhulp een instantie die u van dienst kan zijn.
Deze organisatie zal naar ik hoop u handvatten kunnen verstrekken of op zijn minst uw verhaal kunnen aanhoren.

Link: https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurte ... rsongeval/

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Heb ik al eens contact mee gehad. Helaas kunnen zij ook niets. Een therapeut heb ik al en die is van mening dat dit echt niet kan maar ook niets anders weet dan de advocaat nog meer aan te sturen.

Krijg niet van advocaat bericht op mijn mail. Tegenpartij wil bewijs dat ik niet eerder deze klachten al had. Dit na alles wat wij al gestuurd hebben. Advocaat is op vakantie schreef hij en kan pas volgende week weer een brief sturen naar huisarts. Dus eer dat ik mijn volgende voorschot kan ontvangen heb ik al weer meer dan 1000 euro schuld uitstaan.

Op de vraag mijn dossier te willen reageert hij niet. Pfff..

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Har45 »

Gab-76

U kunt telefonisch of per mail al een willekeurige belangbehartiger benaderen voor gratis informatie. Pas als het tussen u en hem klikt dan kan ook het dossier opgevraagd worden.
Misschien heeft u iets aan het project maatje ( gratis) van het Oranjefonds
Link : https://www.maatjesgezocht.nl/?gclid=EA ... gI1vvD_BwE
Verder kan maatschappelijk werk van uw gemeente u niet van dienst zijn?

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Dank, ga straks even kijken. Nu te veel in tranen. Daar het mij echt even te veel wordt.

Ik heb het dossier niet. Advocaat heeft alleen de eerste brief met schadestaat aan mij gestuurd. Daarna niets meer.

Hij schreef net per mail dat hij op vakantie is en dat hij mij volgende week zal bellen. Dan ga ik nogmaals naar mijn dossier vragen.

Verder heb ik net een mail gestuurd naar oa dhr van Nispen. Hij zat namens zijn partij de sp bij de uitzending van radar op 31-08. Waarin hij ook zei dat de afhandeling van schades veel te omstreden zijn. Echter doen zijn het zelf ook aangezien zij ook verantwoordelijk zijn voor het vervoersbedrijf. Wat het naar mijn inziens nog erger doet omdat zij dit zelf oplossen en niet door een verzekeringsmaatschappij. Ben heel benieuwd of en hoe hij hierop gaat reageren.

Azimuth
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:22

Re: Help wat te doen als ik zelf alles moet voorschieten?

Ongelezen bericht door Azimuth »

Leg alles voor aan het Juridischloket en vraag daar eerst advies.

Gesloten