LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
WoutKey
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2019 18:37

Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door WoutKey »

Beste

Ik heb twee jaar geleden een ongeval voorgehad waarbij ik van 10m naar bendenen viel. Daarbij liep ik verschillende breuken op, een longcontusie en een zenuwletsel. De blijfende letslet worden geschat op 50% invaliditeit. Het ongeval was een menselijke fout van de aannemer. Hierbij heb ik recht op een schadevergoeding. De rechtzaak wordt met een M.M.E berecht. Ik heb echter geen idee hoe hoog de schadevergoeding zal bedragen. Heeft er iemand een idee hoeveel ik kan verwachten. Voor mezelf heb ik nog geen bedrag in gedachten, waardoor ik niet telleurgesteld kan zijn. Weet er ook iemand of ik deze schadevergoeding per maand zou kunnen krijgen?

Alvast Bedankt
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mei 2019 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik neem aan en hoop dat u een letselschade advocaat hebt. Leg hem uw vraag voor. Het antwoord is van zoveel factoren afhankelijk.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door riddert »

Puur op basis van uw verhaal zit ik te denken aan een schadevergoeding van rond de duizend euro. Dit is slechts nattevingerwerk.

Maar beter kunt u zelf berekenen wat uw schade is, u kent immers alle factoren die van belang zijn. En mocht u niet beschikken over het vermogen om het zelf te berekenen, ga dan naar een kundig letselschade advocaat, deze heeft ervaring, en kennis van zaken gelijk als de uwe.

Succes.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door Har45 »

WoutKey schreef:
22 mei 2019 18:40
Beste

Ik heb twee jaar geleden een ongeval voorgehad waarbij ik van 10m naar bendenen viel. Daarbij liep ik verschillende breuken op, een longcontusie en een zenuwletsel. De blijfende letslet worden geschat op 50% invaliditeit. Het ongeval was een menselijke fout van de aannemer. Hierbij heb ik recht op een schadevergoeding. De rechtzaak wordt met een M.M.E berecht. Ik heb echter geen idee hoe hoog de schadevergoeding zal bedragen. Heeft er iemand een idee hoeveel ik kan verwachten. Voor mezelf heb ik nog geen bedrag in gedachten, waardoor ik niet telleurgesteld kan zijn. Weet er ook iemand of ik deze schadevergoeding per maand zou kunnen krijgen?

Alvast Bedankt
Op Viva forum heeft u onderstaande als toevoeging

Ik ben al langs geweest bij mijn eigen aagestelde expertise-arts.Tot op heden ben ik aan het wachten op reactie van de tegenexpertise-arts. Deze zal mij ook onderzoeken en vaststellingen doen om hiervover een rapport te schrijven, waarna deze vergeleken wordt met het rapport van mijn eigen arts. De beide artsen zullen overleggen en een beslissingen nemen wat mijn gebreken zijn en zullen blijven in de toekomst. Dan zal de tegenpartij (verzekering van de tegenpartij) een voorstel doen waarmee ik akkoord kan gaan of niet. zo niet zal er een arbiter worden aangesteld. Die dan ook een eindverdikt zal vormen die niet aangevochten kan worden. veel zegt mijn expertise-arts er niet over. Moeilijke situatie denk ik dat met veel factoren kan beïnvloed worden.

Ik zit in mijn laaste jaar van mijn bachelor; bestuurskunde en publiek management. Een gevarieerde richting waarmee ik zeer veel kanten uit kan. Hierbij denk ik da de gederfde inkomsten moeilijk te bereken zullen worden.

Vraag: Wat is M.M.E. berecht??
Vraag: wie bedoelt u precies met eigen aangestelde expertise arts?
Gebruikelijk is dat u een belangbehartiger in de arm neemt en deze consulteert zijn eigen medisch expert.
Uw belangbehartiger ( in samenspraak met zijn medischexpert) doet dan samen met de tegenpartij een onafhankelijke expert benaderen om u medisch te keuren.
In geval dat het rapport voor u niet gunstig uitvalt of er onwaarheden zouden in staan mag u dit ten alle tijden alsnog blokkeren hieraan zijn uiteraard (negatieve) consequenties verbonden , uw belangbehartiger kan u hier alles over vertellen.
Dit gebeurd overigens pas op het moment dat de medische eindtoestand is bereikt en dat kan jaren duren.
Op het moment dat uw belangbehartiger er niet samen met de tegenpartij uit kan komen dan zal er een eenzijdige expertise plaats vinden echter deze is niet bindend.
Resumé ik hoop dat u dit schaderegelingstraject bent ingegaan met een belangbehartiger want er kunnen voor u zeer grote financiële belangen spelen.
Ik wens u een voorspoedig herstel, veel sterkte en wijsheid toe

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door john18 »

Zoals lady1234 meld zijn er verschillende factoren belangrijk die bepalend zijn. Waar je rekening mee moet houden is het gemis aan inkomen en eventuele doorgroei mogelijkheden die u nu mis loopt. Ook smartengeld, huishoudelijk hulp {wat uw partner nu meer moet doen wat u voorheen deed}, zelfwerkzaamheid en eventuele pensioen opbouw zijn kostenposten die u moet meenemen. Als ik u was zou ik https://nrl.nl/ inschakelen om een berekening te laten maken {doe het wel in samenwerking met de tegen partij}.

Ook moet u zelf zorgen dat u bij uw pensioenfonds aankaart dat u arbeidsongeschikt bent geworden tijdens werk. Misschien heeft uw recht op premie vrijstelling. Ook moet u bij u huidige werkgever kijken of u recht heeft op de arbeidsongevallen polis of u daar de begunstigde bent. Kijk ook u cao en werkgeverscontract na of recht hebt op de ongevallenpolis als u niet de begunstigde bent.

Als u een kleine indicatie wilt hebben voor u zelf wat een minimale richtlijn zou zijn kijkt u gewoon wat u nu per jaar minder krijgt. Vermenigvuldig dat maal de aantal jaar tot je pensioen. Bereken met dat bedrag de contante waarde bij https://www.berekenhet.nl/berekenen/con ... aarde.html Alleen er komen zoveel factoren bij kijken dat het zeker meer word maar kan ook minder. Daarom adviseer ik dat je het door de rekenkamer laat doen. Tegenpartij vind dat wel niet leuk maar dat is jouw recht. Kom je er niet uit kun je altijd nog een deelgeschil starten om een stukje van je zaak.

Zie ook https://deletselschaderaad.nl/richtlijnen/

Aan de rechter kant staan de richtlijnen zoals zelfwerkzaamheid voor eventuele vergoedingen.

Ik wens u veel sterkte en beterschap.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door john18 »

riddert schreef:
23 mei 2019 19:36
Puur op basis van uw verhaal zit ik te denken aan een schadevergoeding van rond de duizend euro. Dit is slechts nattevingerwerk.

Maar beter kunt u zelf berekenen wat uw schade is, u kent immers alle factoren die van belang zijn. En mocht u niet beschikken over het vermogen om het zelf te berekenen, ga dan naar een kundig letselschade advocaat, deze heeft ervaring, en kennis van zaken gelijk als de uwe.

Succes.
Goed lezen!
De blijfende letslet worden geschat op 50% invaliditeit.
Denk eerder aan tonnen. Vooral als hij slechte toekomst heeft op banenmarkt. Je weet gewoon het verhaal niet en de factoren. Je kunt geen bedragen noemen. Alleen hij kan het laten uitrekenen. Vooral als het volgende klopt
Ik zit in mijn laaste jaar van mijn bachelor; bestuurskunde en publiek management.
Dat is te complex om zomaar natte vingerwerk iets te noemen.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door riddert »

Daarom verwijs ik de TS door naar een kundig letselschadeadvocaat, omdat deze de kennis en ervaring in dit soort zaken heeft. Dit soort kwesties moet je helemaal niet beantwoord willen zien op een forum.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door john18 »

Weet er ook iemand of ik deze schadevergoeding per maand zou kunnen krijgen?
Je kunt voorschotten krijgen. Dan word er een schadepost opgemaakt en krijg je 1x in de zoveel tijd geld. Maar dan moet dus wel de aansprakelijkheid erkend zijn. Je belangenbehartiger kan dat zo aanvragen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoogte vergoeding letselschade inschatten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

riddert schreef:
23 mei 2019 20:04
Daarom verwijs ik de TS door naar een kundig letselschadeadvocaat, omdat deze de kennis en ervaring in dit soort zaken heeft. Dit soort kwesties moet je helemaal niet beantwoord willen zien op een forum.
Maar waarom dan een onzinnig bedrag noemen? Op geen enkele wijze kom je bij een dergelijke ongeval i.c.m. invaliditeit op een vergoeding van € 1000. Een dergelijke reactie is meer trollen dan TS inhoudelijk helpen. Jammer dat TS zelf hier niet meer is geweest sinds zijn topic.

Gesloten