LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
antonia.meeuwse
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2019 15:28

Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door antonia.meeuwse »

Op 11 september heb ik bij Albert Heijn kersenflappen gekocht. In één van deze zat onbedoeld een kersenpit, waar ik mijn kies op gebroken heb.
Ik heb contact met het filiaal opgenomen en 6 dagen later ben ik met alle nodige papieren inc aankoopbon en streepjescode daar naartoe gegaan.
Waar ik bij was heeft de filiaalmanager op de computer de claim ingediend bij hun verzekeraar Dekra.
Ik heb uiteindelijk zelf alle papieren naar hen gesuurd. Ook wilde zij mijn verzekeringspolis van VGZ inzien. Ik blijk voor letsel ook daar verzekerd te zijn, en die blijkt voor te gaan. In telefonisch contact zeiden ze dat ik zelf naar VGZ moest gaan, dat zou sneller gaan. Ook werd er gezegd 'als VGZ niet accoord gaat komen ze vanzelf bij ons terug.
Via VGZ terecht gekomen bij Flyct als bemiddelaar.
VGZ zegt dat dit niet onder ongeval-letsel valt en ik dus niet verzekerd ben hiervoor.
Flyct heeft hierna opnieuw bij Dekra aangegeven dat zij zo spoedig mogelijk mijn zaak opnieuw in behandeling moeten nemen.
Dekra geeft daarop aan dat ik niet kan bewijzen dat er gebeurd is wat er gebeurd is, en zij de schadekosten niet uitkeren.
Er is een noodbehandeling gedaan bij de tandarts, welke nu toch dringend voortgezet moet worden.
Kan ik nog iets anders behalve een rechtzaak ??

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een rechtszaak kan altijd, maar hoe denkt u te kunnen bewijzen dat die kersenpit uit die flappen de oorzaak zijn van het breken van uw kies?

Als u uw polis van VGZ. Had doorgelezen, dan had u kunnen weten dat het afbreken van eenkies door een dergelijke oorzaak ook niet onder de ongevalsdekking zou vallen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het nadeel voor u is dat bij u de bewijslast ligt. U zal dus moeten aantonen dat uw gebit goed was voordat de kies afbrak door een pit. En dat dus ook de pit de oorzaak is en niet een probleem in de kies bijvoorbeeld. Zeggen dat dat gebeurd is is helaas niet genoeg.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door berndv »

antonia.meeuwse schreef:
28 nov 2019 15:50
Dekra geeft daarop aan dat ik niet kan bewijzen dat er gebeurd is wat er gebeurd is, en zij de schadekosten niet uitkeren.
Tja, en op zich hebben ze daar wellicht nog wel eens een heel goed punt. Ik ben geen voorstander van het gedraai van verzekeraars, maar ik zie vaak wel dat hun gedraai ze opties geeft. Heel simpel gezegd, heeft u bewijs? Kunt onomstotelijk bewijzen dat uw kies afgebroken is door het eten van de kersenflap van de Albert Heyn? U zult dan daarbij moeten aan tonen dat de kies van u in goede staat was, dus dat u regelmatig de tandarts bezocht en er geen redenen waren dat die kies verzwakt kon zijn. Dus dat de kersenpit niet zozeer de oorzaak was, maar de spreekwoordelijke druppel.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterker nog: bij kersenflappen moet je er rekening mee houden dat er een pit in kan zitten.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan kan het ook nog een pit uit flappen van een andere bakker zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit gebeurt wel met enige regelmaat zeg. Oppassen met kersenflappen, kersenvlaai, kersen op sap etc.

https://www.google.com/search?q=kersenp ... e&ie=UTF-8

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wanneer kiezen breken door een kersenpit, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk om kiezen die op dat moment al niet gezond waren en daardoor binnen afzienbare tijd sowieso aan revisie toe zouden zijn.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik plaste laatst het glazuur van de urinoir af. Bleek aan het harde mineraalwater van de Lidl te liggen. Kreeg het niet vergoed, moest niet zo ze iken....kon er pislink om worden.
Toch maar overgestapt op azijn van de Aldi...

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij staat die waarschuwing in ieder geval wel op potten kersen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze noemen het niet voor niets een steenvrucht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door moederslink »

antonia.meeuwse schreef:
28 nov 2019 15:50
(...)
Kan ik nog iets anders behalve een rechtzaak ??
Het is jammer dat u al zoveel andere stappen heeft gezet die vrij kansloos zijn , want te bewijzen valt er niet zoveel , eigenlijk niets.
Valt dit niet gewoon onder uw tandartsverzekering , " gewoon " een zwakke kies versterken dmv een kroon of een stukje opbouw?
Mits u natuurlijk een tandartsverzekering heeft of misschien valt er met uw tandarts iets te regelen?

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Supervervelend, maar niet te bewijzen dat het door de kersenflap komt.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Een goede kies breekt niet zomaar af. Zelf betalen dus.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Kies gebroken op kersenflap AH, verzekeraar wijst claim af

Ongelezen bericht door de auditu »

Sapperdeflap!

Gesloten