LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten van een medische fout of letselschade.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.

De verzekeraar van veroorzaker moet opdraaien voor kosten:

1-Second opinion
12
16%
2-Fout herstellen
9
12%
3-Blijvende medische kosten
12
16%
4-Kosten voor protheses en dergelijke
10
13%
5-kosten voor aanpassingen in huis
10
13%
6-WAO/WIA gedeelte
9
12%
7-Oneens met meer kosten voor verzekeraar.
8
11%
8-Geen mening
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 75

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Kosten van een medische fout of letselschade.

Ongelezen bericht door keizerin »

Niemand wil een ziekte. Ook rokers en drinkers niet! Schade betaalt door de veroorzaker? Makkelijker gezegd dan gedaan. Soms duurt het jaren eer er een veroorzaker aangewezen wordt. Dan maar jaren niet geholpen worden?
Sommige ziektes zijn genetisch...wie betaalt dat? En een ziekte krijgen door mede schuldig te zijn (roker...drinken)? Ook dat begrijp ik niet. Alle ziektes worden betaalt door de ziektekostenverzekering die we afgesloten hebben. Soms proberen deze verzekeringen zelf al een rekening bij een andere verzekering te verhalen. Daar hoeft een patiënt toch niet bezig mee te zijn?
De kosten zijn niet zo hoog door hoge declaraties! Het preferentiebeleid, waardoor vele patiënten goedkope medicijnen krijgen, heeft destijds miljoenen opgeleverd. Dit geld werd niet geïnvesteerd om de ziektekostenpremie lager te krijgen. De gouden handdrukken blijven stijgen, ook in ziekenhuizen. Dat is wonderlijk en kan best omlaag. Gemeen vind ik het, de zwarte Piet toe te schuiven naar zieke mensen. 55.000 mensen kunnen al niet eens meer een ziektekostenverzekering betalen! Dat moet opgelost worden, maar niet over de rug van patiënten!

medischemissers
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:52

Re: Kosten van een medische fout of letselschade.

Ongelezen bericht door medischemissers »

Soms duurt het jaren eer er een veroorzaker aangewezen wordt. Dan maar jaren niet geholpen worden?
Uiteraard dient het slachtoffer niet de dupe te worden.
Gemeen vind ik het, de zwarte Piet toe te schuiven naar zieke mensen. 55.000 mensen kunnen al niet eens meer een ziektekostenverzekering betalen! Dat moet opgelost worden, maar niet over de rug van patiënten!
Heel triest inderdaad, daarom denk ik dat de veroorzaker beter voor de kosten kan opdraaien, dan is het voor iedereen weer betaalbaar
Laatst gewijzigd door medischemissers op 22 jan 2012 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Kosten van een medische fout of letselschade.

Ongelezen bericht door Winterman »

medischemissers schreef:
stel iemand rookt en krijgt daardoor longkanker
stel iemand drinkt te veel en krijgt daardoor leverproblemen
stel iemand drinkt teveel en rijdt zelf tegen een boom met ernstig letsel tot gevolg
Verschil is dat deze mensen het hun zelf aan doen, en de groep waar ik het over heb, deze hebben letsel door een ander.
Hoe zit het dan met mensen die de straat oversteken zonder te kijken en dan worden aangereden?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Kosten van een medische fout of letselschade.

Ongelezen bericht door Winterman »

Ach, zo heeft iedereen zijn eigen belang. Jouw belang is duidelijk jouw gelijk te spuien, dus wat doe je dan eigenlijk op een forum?
Begin lekker een blog.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kosten van een medische fout of letselschade.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Winterman schreef:Ach, zo heeft iedereen zijn eigen belang. Jouw belang is duidelijk jouw gelijk te spuien, dus wat doe je dan eigenlijk op een forum?
Begin lekker een blog.
Dat zou inderdaad veel en veel beter zijn, heb al eens eerder aangegeven dat hij/zij maar ergens op internet een dagboek moest gaan bijhouden.

Gesloten